וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ריקן בחר לא לחכות לבית"ר ירושלים

13.6.2013 / 13:41

יחתום במכבי ת"א או מכבי חיפה. ספונסר חדש התחייב להעביר 2.5 מיליון דולר, בבית"ר ידרשו להעביר לו 50% מהזכויות?

בית"ר העבירה היום (חמישי) לבקרת התקציבים כתב התחייבות בלתי חוזרת מחברת NOVATUS, הספונסר החדש של הקבוצה. החברה שבבעלות מר קינס רקישב העבירה התחייבות חתומה של סכום ההשקעה הראשוני בקבוצה על סך 2.5 מיליון דולר.

מיד עם קבלת הסכום במועדון הוא יופנה לתשלום משכורות וחובות לשחקני הקבוצה, ולאחר מכן יופנה להחתמת מאמן ורכש שחקנים לעונות הבאות. בבית"ר הוסיפו כי 2.5 מיליון דולרים נוספים כבר הועברו לידי מר תמיר מג'ידוב, ובסך הכל ההשקעה הראשונית במועדון תעמוד על כ-20 מיליון שקלים לעונת 2013/2014. על פי גורם בקבוצה, הסכום "יאפשר לקבוצה להתחיל להתכונן לעונה הבאה ולהעמיד קבוצה איכותית. הכסף צפוי לעבור לידי הקבוצה מיד עם תום ההליך המשפטי ומכירת 50% מהבעלות על הקבוצה למר תמיר מג'ידוב".

גורמים בבית"ר ירושלים סיפרו: "בהמשך להתחייבותו, מר מג'ידוב מעביר סכומים לא מבוטלים עבור הקבוצה והגיוס של חברת NOVATUS כספונסר של הינה הצהרת כוונות חשובה. מאחורי החברה עומד איש עסקים רציני מאוד שהשקיע בעבר בסטארט אפ ישראלי ובכלל מדובר בספונסר בעל יכולות כלכליות שמעוניין לתרום לקבוצה ולקדם אותה בארץ ובחו"ל. ברגע שהנושא המשפטי ייפתר הכסף יועבר ויאפשר למועדון להתפתח, להתחזק ולהעמיד קבוצה ברמה גבוהה".

בעניין אחר: אם ביום חמישי הבא, ה-20 ליוני, לא יתקבל צו המניעה של עמותת האוהדים ואלי טביב וההליך יילך למשפט מתכוונים בבית"ר לפנות להתאחדות לכדורגל ולדרוש את העברת כ-50% מהזכויות לתמיר מג'ידוב באופן מיידי. גורם בהתאחדות אמרו על כך: "זה סבוך, אם יתנהל משפט לא יהיה פשוט לאשר דבר כזה, בדרך כלל ממתינים שההליך יסתיים אבל צריך לראות את הבקשה של בית"ר אם וכאשר תהיה כזו".

בבית"ר ירושלים משוכנעים ש-5 מיליון הדולרים עליהם התחייב ארקדי גאידמק יגיעו לחשבון הנאמנות של המועדון בשבוע הקרוב. בבית"ר מאמינים שעד תחילת השבוע הבא ייכנסו לחשבון אותם 2.5 מיליון דולר מכיוונו של קינאס רקישב, הבעלים של חברת "מובלי" שתשמש גם כספונסרית, וסכום נוסף יגיע בהמשך השבוע, ולאחר הדיון בבית המשפט ביום חמישי תוכל הקבוצה להתחיל לעבוד על אף ההליך המשפטי שצפוי אל מול העמותה ואלי טביב.

יחד עם זאת, כל הגורמים מכירים בעובדה כי באווירה הנוכחית יהיה קשה מאוד לעבוד, ולכן ראש העיר ניר ברקת, שקיבל מגאידמק בפעם השנייה סירוב לוותר על הקבוצה ולהעבירה לטביב, ממשיך לחפש פתרונות ומתכוון לערב מספר פוליטיקאים על מנת לנסות ולהוציא לדרך בית"ר מאוחדת עם כל הקהל מאחוריה. בשני הצדדים מעריכים שהסיכויים של ברקת להצליח אינם גבוהים.

אופיר קריאף שחקן בית"ר ירושלים מאוכזב. קובי אליהו
שדרוג או שחרור. אופיר קריאף/קובי אליהו

מי שעדיין ממתינים לדעת לאן מועדות פניה של בית"ר בכלל ושלהם בפרט הם השחקנים, שעדיין מחכים למשכורות ולמו"מ על חוזים לעונה הבאה. ללא קשר לזהות הבעלים, למועדון צפוי קיץ לא פשוט בהרכבת הסגל, היות ושחקנים רבים סיימו חוזים בסכומים נמוכים וירצו שידרגו משמעותי.

שניים שמחזיקים בחוזים לשנתיים הבאות, אופיר קריאף ואלי דסה, ידרשו לפתוח את חוזיהם ולחתום על חוזה חדש. קריאף ודסה חתמו על חוזה ארוך טווח בגיל צעיר ונציגיהם של השניים (גלעד קצב של קריאף, אבי נמני של דסה) יבקשו באופן חד משמעי את פתיחת החוזה או לחילופין שיחרור מהקבוצה.

איציק קורנפיין כבר עשה תכנית עבודה ליום בו ייכנסו 5 מיליון הדולרים לחשבון המועדון וכבר מוכן עם הצעות שכר לכל השחקנים שסיימו חוזים בשלב ראשון, בראשם אבי ריקן וקובי מויאל. גם דריו פרננדס וחיים מגרלשווילי ממתינים להתפתחויות, אך אם הדברים לא יתבהרו בשבוע-שבועיים הקרובים שחקנים ימהרו לחתום בקבוצות אחרות על מנת לא להיתקע ללא קבוצה.

אבי ריקן שחקן בית"ר ירושלים חוגג שער. קובי אליהו
בדרך למכבי תל אביב או מכבי חיפה. ריקן/קובי אליהו

אבי ריקן צפוי לעזוב את בית"ר בשבוע הבא ולחתום במכבי חיפה או מכבי תל אביב. השחקן החליט לא להמתין לחוזה שקורנפיין מתכנן להציע לו, לכשייכנסו חמישה מיליון דולר לקופת המועדון. ריקן, שחזר אתמול מארצות הברית לאחר שהייה של שבועיים (עם הנבחרת וחופשה פרטית) הציב לעצמו דד ליין עד החזרה לארץ להמתין לבית"ר, וכעת ברור לו כי הסחבת המשפטית של בית"ר מול טביב ועמותת צפויה להיות ארוכה, ואם גאידמק יישאר כבעלים אווירת המחאה תימשך. האפשרות היחידה בה ניתן לראות את ריקן נשאר בבית"ר היא מציאת פיתרון למשבר בין טביב לגאידמק עד אמצע השבוע הבא מבלי ללכת להליך משפטי, אך הסיכויים לכך קלושים.

איציק קורנפיין יו"ר בית"ר ירושלים. מגד גוזני
בשורות טובות מהספונסר החדש. קורנפיין/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully