וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא לוזון: "מתח עם הקהל? אלה 100 אוהדי מכבי תל אביב"

10.6.2013 / 17:35

מאמן הנבחרת עסק ביחס מהקהל והודה לקראת אנגליה: "לא חושבים על העפלה". ברק לוי ואלטמן תורגלו (ג' 19:00, ערוץ 1)

קובי אליהו

אחרי 2:2 דרמטי מול נורבגיה ו-4:0 משפיל מול איטליה, תעלה נבחרת ישראל הצעירה מחר (שלישי, 19:00, ערוץ 1) לכר הדשא באיצטדיון טדי למשחק לפרוטוקול בלבד מול אנגליה. ישראל איבדה סיכוי מעשי להעפיל לחצי גמר הטורניר, אך תייחל לתסריט הבלתי האפשרי שבכל זאת יגרום לה להעפיל כנגד כל הסיכויים: ניצחון שלה על נבחרת שלושת האריות בצירוף ניצחון בהפרש שערים גבוה של איטליה מול נורבגיה במשחק השני של הערב.

בכל מקרה, גיא לוזון וחבורתו רוצים לסיים את שלב הבתים עם טעם מתוק בפה, ולרשום ניצחון היסטורי מול היריבה האנגלית, שגם היא איבדה סיכוי להמשיך לשלב הבא. הערב כינס גיא לוזון מסיבת עיתונאים לקראת המשחק.

משחקי יורו 2013 משודרים בספורט2

טאלב טואטחה, אופיר קריאף שחקני נבחרת ישראל הצעירה באימון. קובי אליהו
לא רוצים לסיים שוב ללא נקודות. טאלב טואטחה עם אופיר קריאף/קובי אליהו

מספרים וטריוויה

* אם אנגליה תפסיד, היא תסיים את שלב הבתים ללא נקודות ותהפוך לנבחרת האנגלית הראשונה שלא אוספת נקודה באליפות אירופה עד גיל 21.

* הנבחרת היחידה בתולדות הטורניר שסיימה ללא נקודות היא ישראל, בפעם הקודמת בה השתתפה ב-2007.

* זהו מפגש רשמי ראשון בין הנבחרות הצעירות של ישראל ואנגליה. שתי הנבחרות נפגשו ב-5 בספטמבר 2011 למשחק אימון בו ניצחה אנגליה 1:4. אור ברוך העלה את ישראל ליתרון בבארנסלי, אבל אלכס אוקסלייד צ'מברליין נכנס כמחליף והוביל למהפך במחצית השנייה.

* בשלב העילית של אליפות אירופה עד גיל 17, אנגליה וישראל התמודדו זו מול זו ב-30 במרץ 2008. ניית'ן דלפונסו חילץ עבור אנגליה 2:2 עם שער בדקה ה-80. ניר ביטון ואייל גולסה שיחקו במדי ישראל.

* ישראל עד כה עם 32.5 אחוזי החזקה בכדור במהלך הטורניר. רק רוסיה, עם 29.8 אחוזים, מחזיקה במאזן גרוע יותר.

* מונס דאבור נתפס בנבדל יותר מכל שחקן אחר בטורניר - שלוש פעמים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
גיא לוזון מאמן ישראל הצעירה. קובי אליהו
מקווים להמתיק את הגלולה. גיא לוזון/קובי אליהו

מפתחות והכנות: ישראל

גיא לוזון אמר בפתיחת מסיבת העיתונאים: "אני לא מופתע מזה שאנגליה הודחה. היה לי ברור שיש שלוש נבחרות בערך באותה הרמה - אנגליה, איטליה ונורבגיה, ואחת מהן תצטרך לשאת בתוצאות וללכת הביתה. הנבחרת שלנו? זו נבחרת שמסמלת את המרקם שיש לנו במדינה, יש לנו שחקנים מכל הלאומים ומכל הדתות. לא חשבתי על זה כשהרכבתי את הנבחרת".

לגבי התצוגה של הנבחרת: "אנחנו לא מאוכזבים. עשינו תיקו מול נורבגיה, ועכשיו ראינו עד כמה היא טובה מול אנגליה. נגד איטליה הייתי מרוצה מהדרך שבה שיחקנו. אחרי הפתיחה הטובה שלנו לא היינו ברמה שיכולה להשתוות לאיטליה. משחק מול אנגליה לא יכול להיות קל. אנגליה היא מעצמת כדורגל, יש להם כוכבים שמשחקים ברמה הגבוהה יותר בפרמיירליג. זה לא יכול להיות קל".

לגבי הסבירות לעלות לשלב הבא: "אנחנו לא חושבים כרגע לעלות לשלב הבא, כמו שזה נראה כרגע נורבגיה ואיטליה יעלו וזה מגיע להן. נעשה את המקסימום שלנו. לא קראתי את הביקורות עליי. הסיכויים לעלות מאוד נמוכים, אם יהיה איזשהו נס אנחנו נשמח מאוד. ננסה להוציא תוצאה טובה. מי שפיתח ציפיות הזויות זה בטח לא אני. אני כל הזמן אמרתי שאנחנו בדרג השלישי באירופה, אבל שנעשה את המקסימום מול כל יריבה תהיה. אני כנראה אסיים תקופה של שלוש שנים, שבסופו של דבר הייתה כיף גדול. הכי קל להיות עם השחקנים האלה דווקא אחרי ההפסד מול איטליה. הם חבורה של אנשים ברמה מאוד גבוהה, הם אנשים מאוד איכותיים".

לגבי הקהל: "הקהל בבלומפילד היה מדהים, במיוחד בפתיחת המשחק. עודדו אותנו ודחפו אותנו היו 100 או 200 אוהדים שהתבלבלו וחשבו שהם במשחק של מכבי תל אביב, אבל זה בסדר, הם יכולים לעשות מה שהם רוצים. אין מתח בטדי מול הקהל, היינו פה במשחק אימון והקהל תמך ועודד ולא הייתה שום בעיה. כך זה יהיה גם עכשיו. אני גאה לסיים את הטורניר בבירת ישראל".

אלי דסה: "מצב הרוח שלנו היה ירוד בהתחלה אחרי המשחק מול איטליה. הם פשוט הרבה יותר טובים מאיתנו, אבל השארנו את המשחק מאחורינו ועכשיו אנחנו מרוכזים במשחק הבא. הייתה חוויה גדולה לכל השחקנים. לא היה דבר כזה בישראל עדיין וכנראה שלא יהיה בשנים הקרובות. מבחינת הכדורגל, כל אחד צריך לעשות חושבים עם עצמו. הבנו שלצאת לאירופה זה לא כך כך פשוט. זה לא קל. כל אחד יצטרך להמשיך בדרך שלו, ונצטרך לעבוד קשה כדי שיהיה לנו איזשהו סיכוי להמשיך לקריירה באירופה".

באימון הערב של הנבחרת בטדי נראה היה כי לוזון החליט לתת למספר שחקנים את ההזדמנות לקחת חלק באליפות אירופה ולהשאיר בחוץ את כל השחקנים שנראו סחוטים פיזית ביומיים האחרונים. על פי התרגול, ברק לוי, אופיר דוידזאדה, עופר ורטה , עמרי אלטמן וסינטאיהו סלליך יפתחו לראשונה בהרכב ואילו מונס דאבור יחזור לחלק ההתקפי וישחק בחוד עם אלון תורג'מן.

שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל, אלי דסה. צילום ועריכה: דרור פיקלני, ברני ארדוב
"הבנו שלא יהיה כל כך קל לצאת לאירופה". דסה/ברני ארדוב, צילום ועריכה: דרור פיקלני

מפתחות והכנות: אנגליה

סטיוארט פירס כבר יודע שלא ימשיך בתפקידו אחרי היורו, וכעת רק רוצה להימנע מקביעת היסטוריה לא נעימה. אנגליה מעולם לא סיימה טורניר גמר בגילאים אלה ללא נקודה, והדור הנוכחי לא מעוניין להיות חתום על תקדים שכזה. בהרכב צפויים לא מעט שינויים, כשבין היתר אמורים לקבל הזדמנות אנדרה וויזדום, ג'ק רובינסון וגם ג'וש מקאקרן. ווילפריד זאהה ימשיך בהתקפה.

מאמן האנגלים, סטיוארט פירס, אשר גם לו זה עשוי להיות המשחק האחרון בתפקיד, הודה: "הרמה שאנחנו צריכים להתמודד איתה, זו של ספרד, גרמניה או הולנד, היא מעל היכולת שלנו כרגע".

סטיוארט פירס מאמן נבחרת אנגליה הצעירה, יורו 2013. קובי אליהו
לא ברמה של הגדולות. פירס/קובי אליהו

יעמוד למבחן: עמרי אלטמן

מבחינת האנגלים, מדובר בשם הכי מוכר בנבחרת ישראל ולכן הם הביאו פליאה שלא שותף עד כה. קשרה בן ה-19 של פולהאם יקבל צ'אנס במשחק האחרון, אשר עבורו מהווה דרבי אישי, וינסה להראות גם לקהל הישראלי מדוע הקוטג'רס העניקו לו חוזה מקצועני ובונים עליו לקבוצה הבוגרת. רגע לפני הפרמיירליג, השגריר הישראלי היחיד בסגל ינסה להכות שורשים גם בנבחרת הצעירה, בה ימשיך גם בקדנציה הבאה.

שחקן נבחרת ישראל הצעירה עומרי אלטמן. קובי אליהו
השגריר היחיד בסגל. עמרי אלטמן/קובי אליהו

שימו לב ל...ג'וש מקאקרן

קשרה בן ה-20 של צ'לסי קיבל עד כה רק 15 דקות בטורניר, אבל במשחק האחרון עשוי לפתוח ואולי גם יוכיח למאמנו פירס כי טעה לגביו. בצ'לסי מרוצים מההתקדמות של מקאקרן, שהעביר את העונה האחרונה כמושאל במידלסברו, ויש מי שקוראים לז'וזה מוריניו לשלבו בסגל בעונה הקרובה. גם הפורטוגלי יעקוב בעניין.

ג'וש מקאקרן, עם הכדור, באימון נבחרת אנגליה הצעירה. Ian Walton, GettyImages
גם מוריניו יעקוב? ג'וש מקאקרן/GettyImages, Ian Walton

הרכבים משוערים

אנגליה: ג'ק באטלנד, נת'ניאל קליין, קרייג דוסון, אנדרה וויזדום, ג'ק רובינסון, ניית'ן רדמונד, ג'ורדון הנדרסון, ג'וש מקאקרן, טום אינס, מרווין סורדל, ווילפריד זאהה.

ישראל: ברק לוי, עופר ורטה, עמרי בן הרוש, בן והבה, אופיר דוידזאדה, אופיר קריאף, ניר ביטון, סינטאיהו סלליך, עמרי אלטמן, מונס דאבור, אלון תורג'מן.

טום אינס שחקן נבחרת אנגליה הצעירה מצלם באצטדיון טדי, יורו 2013. קובי אליהו
לפחות האצטדיון מזכיר במשהו את אנגליה. טום אינס מתרשם מטדי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully