וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אמריקה: ארגנטינה סיימה ב-1:1 עם אקוודור

תיקו שני ברציפות לאלביסלסטה במוק' המונדיאל. אגוארו כבש, מסי נכנס בדקה ה-61, אדום הזוי למסצ'ראנו. קולומביה-פרו 0:2

מוקדמות מונדיאל 2014 בדרום אמריקה נמשכו הלילה (בין שלישי לרביעי) עם ארבעה משחקים. במרתק שבהם, סיימה ארגנטינה בתוצאת תיקו שלישית ברציפות - הפעם 1:1 בגבהים של קיטו, באקוודור. ליאונל מסי שוב עלה מהספסל של אלחנדרו סאבלה בשלהי המחצית השניה, אך לא הצליח להושיע את נבחרתו. האלביסלסטה ממשיכים להוליך את הבית עם 26 נקודות והם קרובים מאוד להבטחת הכרטיס לברזיל. במקום השני צימקה קולומביה את הפער בזכות 0:2 על פרו. אורוגוואי התאוששה עם 0:1 על ונצואלה בחוץ וצ'ילה גברה על בוליביה 1:3.

הנבחרות שתסיימנה בארבעת המקומות הראשונים תעפלנה לגביע העולמי. הנבחרת שבמקום החמישי תשחק נגד נציגת אסיה על כרטיס נוסף.

טבלת הבית הדרום אמריקאי (כל נבחרת תשחק 16 משחקים):

1. ארגנטינה, 26 נקודות (13 משחקים)
2. קולומביה, 23 נקודות (12 משחקים)
3. אקוודור, 21 נקודות (12 משחקים)
4. צ'ילה, 21 נקודות (13 משחקים)
---
5. אורוגוואי, 16 נקודות (12 משחקים)
---
6. ונצואלה, 16 נקודות (13 משחקים)
7. פרו, 14 נקודות (12 משחקים)
8. בוליביה, 10 נקודות (13 משחקים)
9. פרגוואי, 8 נקודות (12 משחקים)

שחקן נבחרת ארגנטינה סרחיו אגוארו. רויטרס
שער מוקדם שלא הספיק. אגוארו/רויטרס

אקוודור - ארגנטינה 1:1

כאמור, גם הלילה, כמו מול קולומביה, בחר סבאלה לספסל את מסי, שעדיין לא נמצא בכשירות מלאה. המאמן חסר גם את גונסאלו היגואין ופאבלו סבאלטה המורחקים, אך ארגנטינה בכל זאת פתחה נהדר, וכבר בדקה הרביעית קיבלה כדור עונשין מ-11 מטרים. אנחל די מריה בעט מכ-20 מטרים, אלכסנדר דומינגס הדף גרוע, ונאלץ להכשיל בתוך הרחבה את רודריגו פלאסיו ששעט על הריבאונד. סרחיו אגוארו בעט את הפנדל פנימה, וקבע 0:1 מהיר. האקוודורים לא הרימו ידיים ומצאו את שער השוויון בדקה ה-17, כשכדור חופשי של וולטר איובי מצא את ראשו של סגונדו קסטיו, שנגח מקרוב וקבע 1:1.

הקצב המהיר נמשך גם בדקות הבאות, כשהקהל בקיטו סיפק אווירה בלתי רגילה. בדקה ה-61 החליף מסי את אגוארו, אך מרבית המחצית השניה היתה שייכת דווקא לאקוודורים הנלהבים. בדקה ה-77 כמעט ומצא אנחל די מריה את שער הניצחון, אך אחרי שפרץ נהדר לרחבה בעט לא מדויק. חמש דקות חלפו, ומסי סיפק פריצה נהדרת משלו, אך מקצה הרחבה בעט פצצה שהיתה רחוקה סנטימטרים מהמסגרת של דומינגס. הרגע המוזר של המשחק הגיע בדקה ה-86, כשחאבייר מסצ'ראנו ירד מהמגרש על אלונקה, בעט משום בה בנהג, ספג כרטיס אדום וגרם למהומה גדולה על כר הדשא, שהופסקה רק על ידי התערבות כוחות האבטחה.

זה נגמר, אחרי שבע דקות תוספת זמן, ב-1:1 מלהיב למדי, וארגנטינה ממשיכה לספור - 12 שנה חלפו מאז ניצחון החוץ האחרון של האלביסלסטה על ה"לה טרי" בקיטו. אקוודור, מנגד, לא מצליחה לנצח בבית לראשונה בקמפיין המוקדמות, אך עם 21 נקודות, מצבה עדיין טוב. במחזור הבא יפגשו אנטוניו ולנסיה וחבריו את קולומביה לקרב מרתק.

שחקן נבחרת ארגנטינה אנחל די מריה מול שחקן נבחרת אקוודור ז'ואאו רוחאס. רויטרס
חלוקת נקודות צודקת. די מריה מול ז'ואאו רוחאס/רויטרס

קולומביה - פרו 0:2

אחרי התיקו המאופס בארגנטינה שבו הקפטרוס למסלול הנצחונות ועשו צעד גדול אל עבר מונדיאל ראשון מזה 16 שנים. רדמל פלקאו כבש את שערו השביעי בקמפיין המוקדמות מהנקודה הלבנה בדקה ה-12, טאופילו גוטיירס קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-45, כאשר המשיך נהדר עם העקב כדור רוחב של פבלו ארמרו. פרו, שהיתה לא פחות מסוכנת למשך שלבים רבים של המשחק, תפגוש בספטמבר את אורגוואי למשחק שככל הנראה יקבע את גורלה בהמשך המוקדמות.

ונצואלה - אורוגוואי 1:0

הסלסטה הגיעו אחרי שישה משחקים ברציפות ללא ניצחון, אבל צברו שלוש נקודות חשובות שהוציאו אותם מהמשבר והחזירו אותם למירוץ על מקום בגביע העולמי, או לכל הפחות על המקום החמישי שמוליך לצמד משחקי פלייאוף נגד נציגה מהאיזור האסייתי. ונצואלה הייתה יותר דומיננטית, אבל שער של אדינסון קבאני אחרי מבצע אישי יפה בתוך הרחבה, העלה את אורוגוואי ל-0:1 בדקה ה-31 ובדיעבד גם הספיק לה בשביל ניצחון. המקומיים לחצו במטרה להשיג שוויון, אבל נתקלו בהגנה מסודרת של אורוגוואי ולא הצליחו להכניע את פביאן מוסלרה. ונצואלה סיימה את המשחק ב-10 שחקנים אחרי שתומאס רינקון הורחק בדקה ה-84, לואיס סוארס המושעה נעדר אצל אורוגוואי.


צ'ילה - בוליביה 1:3

ה"לה רוחה" התבססה במקום הרביעי עם ניצחון באסטדיו נסיונאל. הצ'יליאנים שבחמשת המשחקים האחרונים שלהם נגד בוליביה השיגו חמישה ניצחונות בהפרש שערים 1:13, התעקשו לשפר אפילו יותר את המאזן. אדוארדו ורגאס (16) ואלכסיס סאנצ'ס (18) הקפיצו את עשרות האלפים בסנטיאגו אחרי עבודת הגנה מביכה של האורחים, לפני שמרסלו מורנו צימק בדקה ה-31. בהמשך הצ'יליאנים החמיצו והחמיצו, אבל ארתורו וידאל חתם את התוצאה בתוספת הזמן.

שחקני נבחרת קולומביה חוגגים עם רדמאל פלקאו. רויטרס
לא נותנים לארגנטינה לברוח. פלקאו והחברים חוגגים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully