וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל: "לפני כמה חודשים לא חלמתי על קאמבק שכזה"

השור ממאיורקה ניסה לעכל זכיה שמינית ברולאן גארוס. פרר: "במאני טיים, אין גדול ממנו". כל המספרים והשיאים - בפנים

רפאל נדאל הפך הערב (ראשון) באופן רשמי לטניסאי הגדול ביותר בתולדות הרולאן גארוס, כאשר זכה בפעם השמינית בטורניר, ובגדול. השור ממאיורקה ניצח בגמר את בן ארצו דויד פרר 3:6, 2:6, 3:6, והשלים עוד טורניר מופלא עבורו. הרגע המפחיד היחיד איתו נאלץ המאסטרו להתמודד הגיע במערכה השניה, כאשר אוהד פרץ למגרש עם אבוקה והבהיל אותו למדי (ראו ידיעה נפרדת). כך או כך, השור ממאיורקה נכנס בענק לספרי ההיסטוריה של הענף, והנה מספר סטטיסטיקות שיסבירו מדוע:

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל חוגג זכיה ברולאן גארוס. GettyImages
מה כבר נותר להגיד? נדאל/GettyImages

מספרי הגמר והקריירה של רפאל נדאל

* ברכות: נדאל הפך הערב לשחקן עם הכי הרבה נצחונות ברולאן גארוס בעידן הפתוח.

* וכמובן, התואר השמיני של נדאל בפריס השלים עבורו הישג עצום לא פחות: אף שחקן בעידן הפתוח היום לא זכה בשמונה גרנד סלאמים. היחיד שזכה שמונה פעמים בצרפת היה מקס דקוגיס האגדי, שעשה זאת לפני קרוב ל-100 שנה.

* זו הפעם הראשונה מאז 2002 והשלישית בסך הכל בה מתקיים גמר כל-ספרדי בפריס.

* נדאל הוא הטניסאי עם הכי הרבה ניצחונות העונה (43) בסך הכל.

* וגם, הכי הרבה נצחונות על חימר (38).

* וכמובן, הכי הרבה תארים (7).

הטניסאי הספרדי דויד פרר. רויטרס
מסיים טורניר גדול מבחינתו עם טעם מר. פרר/רויטרס

* המאזן של השור ממאיורקה ברולאן גארוס: 59 נצחונות, הפסד בודד.

* עבור דויד פרר, היה זה גמר גרנד סלאם ראשון. כמו כן, בגיל 31, הפך פרר לפיינליסט הכי מבוגר בטורנירי הגרנד סלאם ב-40 השנים האחרונות.

* דויד פרר, למי ששכח, הגיע לגמר בלי להפסיד אף מערכה. הערב הוא לא הצליח לנצח אפילו סט אחד.

* נדאל עומד כעת על רצף של 13 נצחונות מול טניסאים בני ארצו.

* באופן אירוני למדי, בדירוג הטניס העולמי שיתפרסם מחר, נדאל יירד מהמקום החמישי למקום הרביעי. דויד פרר יעשה את הדרך ההפוכה, מהרביעי אל החמישי.

* השור ממאיורקה רחוק כעת ארבעה תארים בלבד מגיירמו ויז'אס, שיאן התארים על חימר, עם 46.

* בזכות הניצחון, עבר נדאל את ביורן בורג והשתווה לרוי אמרסון ורוד לייבר בטבלת הזכיות בגרנד סלאמים, עם 12 - שתיים פחות מפיט סמפראס. רוג'ר פדרר מוליך עם 17.

* ולכל מי ששכח, נזכיר את המספר המדהים מכולם: רפאל נדאל בסך הכל בן 28.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל חוגג זכיה ברולאן גארוס. Petr David Josek, AP
אין שני לו. נדאל/AP, Petr David Josek

"רפא הוא הטוב ביותר"

רפאל נדאל חגג בסיום והחמיא ליריבו: "אני רוצה לברך את דויד פרר על טורניר נפלא. זה הגמר הראשון שלו בגראנד סלאם. אני מצטער עבורו על היום, אבל הוא לוחם, הגיע לו להיות כאן, ואני בטוח שהוא עוד יגיע לכאן פעמים רבות. אני מאחל לו את כל הטוב בהמשך".

על הזכייה ההיסטורית שלו בתואר שמיני באותו גראד סלאם, אמר נדאל: "לא חלמתי אפילו על משהו כזה, אבל הנה אני כאן אחרי המון עבודה מאז שאני ילד, ואני אסיר תודה על ההזדמנות. כל התארים שזכיתי בהם כאן מיוחדים עבורי, ואני רוצה להודות לכל מי שעזר לי בעיקר השנה. למשפחה שלי ולצוות שלי אם הם לא היו פה לא הייתי כאן היום. גם כל מי שתמך בי בטוויטר, בפייסבוק סייע לי מאוד לחזור לעצמי".

"אני לא אוהב להשוות בין השנים, אבל כן, הזכיה הזו מאוד מיוחדת עבורי", הוסיף נדאל. "לפני כמה חודשים, אי אפשר היה לחלום על קאמבק כזה. אני אדם חיובי, אבל ברור שגם לי היו ספקות. אני צריך להמשיך לנצח אם אני רוצה להגיע למקום הראשון בעולם עד סוף העונה".

אגב, את התואר הנכסף קיבל השור ממאיורקה מיוסאין בולט. על פי דיווחים בתקשורת הבריטית, בצרפת הציעו ליאניק נואה, הצרפתי האחרון שזכה ברולאן גארוס, להגיש את הגביע, אך זה סירב.

דויד פרר, שסיים טורניר נהדר מבחינתו עם גמר גרנד סלאם ראשון, לא היה מאוד מאוכזב: "תודה רבה על התמיכה של כולם. נהנתי מאוד בשבועיים הללו, שיחקתי טוב מאוד. אני רוצה להגיד כל הכבוד לרפא, הוא הטוב ביותר. רפא היה הרבה יותר טוב ממני. הוא הגיש יותר טוב, היה אגרסיבי יותר עם כף היד ולא עשה טעויות. ברגעים החשובים, אין שחקן טוב ממנו. יש לו הכל, לא? הוא יכול לשחק חמש מערכות לפני יומיים, ולשחק ככה היום. התקדמתי מאוד בטורניר הזה, ואני מקווה שאמשיך כך. זהו טורניר מאוד מיוחד עבורי".

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל מקבל את גביע הרולאן גארוס מהאצן הג'מייקני יוסאין בולט. רויטרס
"כל התארים בהם זכיתי כאן היו מיוחדים". נדאל מקבל את התואר מבולט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully