וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד - רוסיה: "לכולנו ברורה המשמעות של ניצחון"

מאמן האורנג' קור פוט יודע ששלוש נקודות שוות כמעט בודאות חצי גמר, דזגוייב חוזר אצל הרוסים (ראשון, 19:00, ס'1, טדי)

שני משחקי המחזור הראשון בבית ב' הסתיימו בדרמות גדולות ומחר (ראשון, 19:00, ספורט 1 ו-HD), תפגשנה באצטדיון טדי בירושלים המאושרת והמאוכזבת של שני המשחקים הללו. הולנד, שניצחה ממש בדקה ה-90 את גרמניה, תחפש ניצחון שני ומקום כמעט ודאי בחצי הגמר כאשר תפגוש את רוסיה, שהפסידה לספרד ממש לקראת הסיום ויודעת שהפסד נוסף ישלח אותה הביתה.

משחקי יורו 2013 משודרים בספורט 1

שחקני הולנד הצעירה חוגגים. ברני ארדוב
יכולים להתקרב לעלייה. הולנד הצעירה/ברני ארדוב

מספרים וטריוויה:

* זה יהיה המשחק הרשמי הראשון אי פעם בין הנבחרות הצעירות של הולנד ורוסיה.

* הנבחרות נפגשו רק פעם אחת בעבר, בכרונינגן, הולנד למשחק ידידות. זה קרה בפברואר 2007 והסתיים ב-0:3 למארחים. כן שותף בהולנד: האריס מדוניאנין.

* בתקופתם כברית המועצות, הסובייטים גברו על הולנד 1:3 באליפות אירופה עד גיל 23 (שלאחר מכן שונתה לאליפות עד גיל 21). זה קרה ב-1976.

* בפעם האחרונה שהולנד פתחה את הטורניר עם ניצחון, מול נבחרת ישראל ב-2007, היא המשיכה כל הדרך אל התואר.

* בסגל ההולנדי יש חמישה שחקנים מפיינורד, ששולחת לטורניר יותר שחקנים מכל קבוצה אחרת - שישה. האחרון הוא הארמט סינג מנורבגיה.

האריס מדוניאנין שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
היה שם במפגש היחיד בין הנבחרות. מדוניאנין/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: הולנד

ה"יונג אורנג'ס" סיפקו סוג של הפתעה במשחק הפתיחה עם 2:3 על גרמניה החזקה, ב-90 הדקות הטובות ביותר של הטורניר עד כה. המחצית הראשונה הייתה בשליטה מלאה של קור פוט ושחקניו, ששטפו את כר הדשא ונהנו משערים נהדרים של אדם מאהר וג'ורג'יניו ויינאלדום. במחצית השנייה הולנד נרדמה לחלוטין, גרמניה השוותה וכמעט אפילו ניצחה, אבל דווקא הכתומים חגגו לבסוף, עם שער ניצחון דרמטי של לירוי פר.

כעת הם יודעים שניצחון נוסף על רוסיה, הנחשבת לחלשה בבית ב', יציב אותם עם רגל ושלושת רבעי בחצי הגמר. ויינאלדום, שהוחלף במשחק מול גרמניה בשל פציעה, כשיר וצפוי לפתוח. המאמן פוט אמר: "לכולנו ברורה המשמעות של ניצחון נוסף, נבטיח כמעט סופית את העלייה לשלב הבא". המאמן, שחוגג היום את יום הולדתו ה-62, זכה לעוגה ובלונים מאנשי הנבחרת וביקש בתמורה: "המתנה הגדולה באמת תהיה עוד שלוש נקודות".

מפתחות והכנות: רוסיה

הרוסים, שנאלצים להסתדר בטורניר ללא יורי קוקורין הפצוע, יזכו לתמיכה רצינית מחר כאשר אלן דזגוייב, אולי השם המוכר ביותר בנבחרת, יצטרף אליהם לאחר שישב אמש על הספסל בהפסד הנבחרת הבוגרת בפורטוגל. מי שסיים את חלקו בטורניר הוא איבן קנייאזב, שנפצע בברכו באימון לפני המשחק מול ספרד והמחליף שלו בנבחרת הוא בלם קרסנויארסק, אלכסיי ניקיטן.

רוסיה הייתה לא רעה מול ספרד, בעיקר בהגנה ולה רוחיטה מיעטה להגיע למצבי הבקעה ממשיים, למרות סוללת כוכבים מרשימה בחלק הקדמי. אלא שרגע של חוסר ריכוז הותיר את הרוסים ללא נקודות ואולי העובדה שהם משחקים בטדי בפעם השנייה ברציפות תיתן להם יתרון קל על פני היריבה החזקה.

שחקן נבחרת רוסיה, אלן דזגוייב. GettyImages
חיזוק רציני. דזגוייב/GettyImages

שימו לב ל... מרקו ואן חינקל

לא לחינם שמו של הקשר שעוד לא חגג 21, הוזכר לאחרונה תכופות כאחד משחקני הרכש הראשונים שצ'לסי תנחית בסטמפורד ברידג' בקיץ. ואן חינקל שנבחר לשחקן הצעיר של העונה בהולנד, כבש שמונה שערים ובישל 10 נוספים בקמפיין המצוין של ויטסה שהסתיים עם מקום רביעי בארדביזי והוא גם היה חתום על בישול שער הניצחון של לירוי פר נגד גרמניה. מול רוסיה הוא יצטרך להמשיך לנווט ביחד עם אדם מאהר וקווין סטרוטמן ואם הולנד תיתן את הטון במרכז המגרש, אולי היא תחגוג עלייה מוקדמת לחצי הגמר.

מרקו ואן חינקל שחקן נבחרת הולנד הצעירה באימון לפני אדם מאהר. אדריאן הרבשטיין
השחקן הצעיר של העונה בהולנד. ואן חינקל משמאל/אדריאן הרבשטיין

הרכבים משוערים

הולנד: ירון זוט, ריקרדו ואן ריין, סטפן דה פריי, ברונו מרטינס אינדי, דיילי בלינד, קווין סטרוטמן, מרקו ואן חינקל, אדם מאהר, ג'ורג'יניו ויינאלדום, אולה ג'ון, לוק דה יונג.

רוסיה: ניקולאי זבולוטני, ניקיטה צ'יצ'רין, טאראס בורלאק, מקסים בלאייב, גאורגי שצ'ניקוב, סרגיי פטרוב, איברגים טסלאגוב, מקסים גריגורייב, אלן דזגוייב, דניס צ'רישב, פדור סמולוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully