וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרינה וויליאמס זכתה ברולאן גארוס

האמריקאית גברה 4:6, 4:6 על שראפובה וגרפה תואר גרנד סלאם 16 בקריירה ושני בפריס. הרוסיה לא תגן על התואר

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. רויטרס
שוב חוגגת בפריס. וויליאמס/רויטרס

סרינה וויליאמס זכתה היום (שבת) בפעם השנייה בקריירה ברולאן גארוס לאחר שגברה 4:6, 4:6 על מריה שראפובה. הייתה זו הזכייה ה-16 של האמריקאית המדורגת ראשונה בעולם בתואר גרנד סלאם, ועל הדרך היא השיגה גם היסטוריה קטנה: בגיל 31 ו-256 יום, היא הפכה לזוכה המבוגרת ביותר בתואר בעידן הפתוח.

ערב המשחק, עולם הטניס עצר את נשימתו. מאז 1995 לא נפגשו בגמר הרולאן גארוס המדורגות 1 ו-2, ואילו בתארי גרנד סאלם התרחיש הזה לא התממש מאז 2004. מריה שראפובה המדורגת שנייה בעולם קיוותה להיות הטניסאית ה-12 שמגנה על תוארה, אך בניגוד לעונה שעברה, בו נתקלה במשוכה קלה יותר כביכול בדמותה של שרה אראני, הפעם עמדה מולה האמריקאית המצוינת ומנעה ממנה בק טו בק מרשים.

הטניסאית הרוסיה מריה שראפובה. רויטרס
גם עליה וויליאמס הייתה גדולה בכמה מידות. מריה שראפובה/רויטרס

דווקא החימר בצרפת לא האיר פנים לאמריקאית הנהדרת בקריירה עד כה, אך בגיל מבוגר יחסית היא סוגרת מעגל ורושמת זכייה שנייה לאחר שלא העפילה לגמר מאז שנת 2002. בכושרה הנוכחי נראה כי אין שנייה לוויליאמס, שרושמת ניצחון 31 ברציפות ושוב מפגינה דומיננטיות ועוצמה.

המאזן במפגשים בין השתיים, שעמד על 2:13 ערב המשחק (ועל 0:12 במפגשים האחרונים), לא עמד לצידה של שראפובה, אך זה לא מנע ממנה להתחיל את המשחק נהדר ולעלות ל-0:2 מפתיע במערכה הראשונה. משם, וויליאמס התעשתה, החלה להפעיל לחץ גדול על שראפובה, שברה מספר פעמים וגם כשלא, גרמה לה להזיע הרבה לפני ששמרה על ההגשות. המערכה השנייה כבר הייתה כמעט במעמד צד אחד. בעוד וויליאמס מנצחת את משחקוני ההגשה בקלות, שראפובה נלחמה על כל נקודה. הרוסיה הצליחה לגרד ניצחון בשלושה משחקונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סרינה וויליאמס, טניסאית אמריקאית. רויטרס
מי יכול עליה? סרינה וויליאמס/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה 1

וויליאמס אותתה על כוונותיה כבר במשחקון הראשון, והשיגה שלוש נקודות שבירה מהירות, אך שראפובה התעשתה ובסופו של דבר ניצחה את המשחקון. שראפובה נראתה נהדר גם במשחקון השני והשיגה שבירה בדרך ל-0:2, אך וויליאמס השיבה בשבירה משל עצמה, השוותה ל-2:2 ואז עלתה ליתרון. שראפובה שוב השיגה שבירה והשוותה ל-4:4. וויליאמס שוב התעלתה, שברה ושייטה במשחקון האחרון במערכה, בדרך ליתרון 0:1 במערכות. הנה נתון שבוודאי ידאיג את שראפובה - המאזן של וויליאמס במשחקים ברואלן גארוס בהם ניצחה את המערכה הראשונה הוא 2:40. בסך הכול במשחקי גרנד סלאם: 5:218. לא פחות.

מערכה 2

וויליאמס פתחה חזק את המערכה, והגיעה לנקודת שבירה, אך שראפובה העיקשת שוב לא וויתרה ושמרה על ההגשות. האמריקאית המשיכה להפעיל לחץ בלתי פוסק על יריבתה, שברה פעם נוספת ועלתה ליתרון 1:3. שראפובה המשיכה להילחם, התקרבה ל-2:3, אך לא הצליחה לשבור את האמריקאית, שהולכת ומתקרבת לתואר. שראפובה עוד צימקה ל-4:5, אך וויליאמס הגישה בדרך לתואר הנכסף.

סרינה וויליאמס חוגגת זכייה בטורניר רולאן גארוס 2013. רויטרס
עכשיו גם פריס מתאהבת. וויליאמס חוגגת/רויטרס
המגרש המרכזי בגמר, רולאן גארוס. GettyImages
הרבה שנים ציפו למפגש כזה. המגרש המרכזי מלא מפה לפה/GettyImages
שר האוצר הצרפתי לשעבר דומיניק שטראוס-קאהן. רויטרס
גם הוא היה בין אורחי הכבוד. דומיניק שטראוס-קאהן, שר האוצר של צרפת לשעבר/רויטרס
סרינה וויליאמס, מריה שראפובה. GettyImages
כך השתיים נראו לפני פתיחת המשחק/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully