וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל - איטליה: "משוכנע שניראה יותר טוב"

הנבחרת של לוזון תחפש סנסציה במשחק השני ביורו (ש', 21:30, ע'1, בלומפילד). תורג'מן צפוי לפתוח. מנג'ה: "סומכים על עצמנו"

הנבחרת הצעירה של ישראל תנסה להדהים מחר (שבת, 21:30, ערוץ 1) את הנבחרת הצעירה של איטליה בבלומפילד, ולעשות צעד ענק אל עבר חצי גמר יורו 2013. אחרי תוצאת התיקו המאכזבת והדרמטית מול נורבגיה במשחק הפתיחה, החבורה של גיא לוזון תנסה להתאושש כאשר המאמן צפוי לבצע מספר שינויים בהרכב. האוזריני מוליכים את הבית אחרי הניצחון 0:1 על אנגליה.

משחקי יורו 2013 משודרים בספורט2

שחקני הנבחרת הצעירה של איטליה באימון. קובי אליהו
משוכה גדולה לגיא לוזון ושחקניו. הנבחרת הצעירה של איטליה/קובי אליהו

מספרים וטריוויה:

* המפגש היחיד עד היום בין הנבחרות הצעירות היה בפלייאוף העלייה לטורניר ב-2009. אחרי 0:0 מעודד במשחק הראשון, איטליה ניצחה 1:3, כולל הפצצה הבלתי נשכחת של מריו באלוטלי. לישראל כבש טוטו תמוז. גם המשחק ההוא, כמו זה הקרוב, נערך בבלומפילד.

* מאז אותו משחק, הנבחרת הצעירה הפסידה משחק רשמי אחד בלבד על אדמת ישראל.

* מאז הזכייה האחרונה שלה ביורו הצעירות ב-2004, איטליה עברה פעם אחת את שלב הבתים, פעמיים הודחה בו ופעם נוספת לא העפילה לטורניר.

* במשחק מול נורבגיה, השער של ניר ביטון מהנקודה הלבנה היה הראשון אי פעם של ישראל בטורניר יורו הצעירות. השער של אלון תורג'מן היה שער השדה הראשון.

* ישראל הפסידה לאיטליה באפריל 2008 4:3 באליפות אירופה עד גיל 16. מההרכב הישראלי במשחק ההוא לעומת זה שיפתח מחר נשאר רק אחד: טאלב טואטחה.

* המאמן האיטלקי דביס מנג'ה הדריך את ערן זהבי כמאמן פאלרמו בעונת 2011/12. מנג'ה חגג השבוע יום הולדת 39.

טאלב טואטחה ישראל הצעירה. קובי אליהו
היחיד שנשאר מהיורו עד גיל 16. טואטחה/קובי אליהו

סלליך או תורג'מן יחליפו את אור ברוך בחוד

הנבחרת ערכה הערב את האימון המסכם שלה. גיא לוזון עורך תרגולים שונים ויודיע על ההרכב רק מחר באסיפה לקראת המשחק. אופיר קריאף מועמד להחליף בקישור האחורי את מרואן קבהא ואילו אלון תורג'מן או סינטאיהו סלליך צפויים לשחק בחוד במקום אור ברוך. הכרטיסים למשחק אזלו ובלומפילד צפוי להיות מלא מפה לפה.

"איטליה הרשימה אותי מאוד מול אנגליה, היא שלטה אבסולוטית והניצחון הגיע לה", אמר המאמן גיא לוזון. "הם ביטלו את האנגלים לחלוטין, שלטו בקצב המשחק, יצרו הזדמנויות, היו דומינטיים. מדובר בנבחרת שכרגע היא הכי מרשימה באליפות ביחד עם הולנד, וזה הולך להיות משחק מאוד מאוד קשה. איטליה מהירה, חזקה, עם טכניקה מאוד גבוהה. התרשמתי מאוד גם מאינסינייה וגם מוראטי".

לוזון הוסיף: "הוצאנו נקודה ראשונה והיסטורית, והמצב שלנו טוב. עם זאת, הפערים מאוד גדולים בין הנבחרות, אבל אנחנו לא מתכוונים להתבטל. אני משוכנע שניראה הרבה יותר טוב, ניתן את המקסימום שלנו. יש לי את הדרך שלי, אני מאמין בה בכל ליבי. הנקודה שהשגנו אולי תביא למצב שנהיה בתמונה עד המשחק האחרון, וזה מה שרצינו. אני לא מאמין בכל הסטיגמות והקלישאות של המנטליות הישראלית, זה קורה בכל העולם, אני מאמין בעבודה קשה. לא צריך להתייחס לכל הפרסומים על שחקנים שמדברים על שחקנים אחרים בנבחרת, אני לא קונה אותם, הנבחרת שלנו מגובשת".

שחקנים בנבחרת אמרו על הדברים שיוצאים מחדר ההלבשה: "אנחנו לא מאמינים שזה נכון ואם כן זה רק שחקן אחד. זאת הנבחרת הכי מגובשת, מאז מה שקרה עם גיא לוזון וסטנדרד ליאז' כל התקשרות מחפשת בה אש. יהיה בסדר, אנחנו חזקים ביחד ויראו את זה גם מחר".

הרכב משוער: בוריס קליימן, אלי דסה, עמרי בן הרוש, אדי גוטליב, אופיר דוידזאדה, ניר ביטון, אופיר קריאף, אייל גולסה, מוחמד כליבאת (סינטאיהו סלליך), מונס דאבור, אלון תורג'מן.

טאלב טואטחה מגן נבחרת ישראל הצעירה עם גיא לוזון מאמן. קובי אליהו
לוזון וטואטחה מוכנים/קובי אליהו

ובצד השני: איטליה נותנת כבוד

לאחר שישראל סיימה, איטליה התייצבה למסיבת העיתונאים שלה. המאמן דביס מנג'ה אמר: "אני מודה למאמן הישראלי על המחמאות שהוא הרעיף עלינו, אבל מחר יהיה משחק חדש ומסובך מאוד עבורנו. ראיתי את המשחק של ישראל בוידיאו, אמרתי לשחקנים שלי שישראל מאוד מאורגנת ועומדת נכון טקטית. את שאר הדברים לא אגיד כאן מסיבות ברורות. אבחר את ההרכב לפי השחקנים שיהיו כשירים, זה טורניר קצר ואינטנסיבי מאוד. אנחנו לא מפחדים, אנחנו סומכים על עצמנו. יש לנו המון פוטנציאל". החלוץ הנהדר של האיטלקים, צ'ירו אימובילה, אמר: "אנחנו חברים טובים בנבחרת, אין אצלנו בעיות אגו בכלל. זה הכוח שלנו".

השינוי העיקרי של מאנג'ה בהרכב יהיה בקישור. לוקה מארונה נפצע בניצחון 0:1 על אנגליה וככל הנראה סיים את הטורניר, ובמקומו צפוי לפתוח מחר פאוסטו רוסי.

הרכב משוער: פרנצ'סקו בארדי, מתאו ביאנקטי, כריסטיאנו ביראגי, מרקו קפואנו, ואסקו רג'יני, לורנצו אינסינייה, פאוסטו רוסי, מרקו וראטי, אלסנדרו פלורנצי, פאביו בוריני, מתיאה דסטרו.

פאביו בוריני שחקן נבחרת איטליה הצעירה. מגד גוזני
איך הנבחרת שלנו תתמודד איתו? בוריני/מגד גוזני

יעמוד למבחן: אופיר קריאף

במשחק הראשון, קשר בית"ר ירושלים נכנס במחצית הראשונה במקומו של מרואן קבהא והיה השחקן הישראלי הטוב על המגרש, כשהוא מוציא את הנבחרת קדימה ושובר את הלחץ הנורבגי. מחר הוא כבר יפתח בהרכב וההתמודדות עם המכונה האיטלקית במרכז המגרש תהיה תלויה לא מעט בו. אם קריאף שוב יפרח, לישראל יש צ'אנס.

שימו לב ל... לורנצו אינסיינה

זה לא רק השער בכדור חופשי מול אנגליה, ששייך לגאון אמיתי. זו לא רק התספורת המיוחדת. אינסיינה בולט על המגרש בכל רגע, לא משנה מה יעשה או איך יראה. הקשר התזזיתי סחף את האזוריני לתצוגה כוחנית מול אנגליה, היה מעורב ללא הרף בהתקפה ושיתוף הפעולה שלו עם מרקו וראטי שמשחק מעט מאחוריו נראה כמעט מושלם. כדאי להיזהר ממנו. מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully