וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויד: "נראנו כמו קבוצה שסיימה סדרה של שבעה משחקים"

פלאש תירץ, לברון האשים את הטעויות המנטליות, ג'ינובילי נתן קרדיט ללאונרד ופארקר הסביר איך לעזאזל הכדור צלל פנימה

טוני פארקר שחקן סן אנטוניו ספרס. GettyImages
קם מהקרשים. טוני פארקר/GettyImages

מספרי המשחק בין מיאמי לסן אנטוניו (הספרס ניצחו 88:92 ועלו ל-0:1 בגמר)

* מאז הגעתו של לברון ג'יימס למיאמי ועד הלילה, ההיט הפסידו את המשחק הראשון בסדרת פלייאוף שלוש פעמים - מול שיקגו השנה, מול אוקלהומה סיטי בגמר אשתקד ושוב מול שיקגו לפני שנתיים. בשלושת המקרים זה נגמר ב-1:4 למיאמי.

* בעשרת ההפסדים האחרונים שלה, האלופה הגיבה עם ניצחון. הפעם האחרונה בה רשמה רצף של שני הפסדים רצופים הייתה ב-8 עד ה-10 בינואר.

* עם זאת, המאזן של גרג פופוביץ' בסדרות פלייאוף בהן קבוצתו ניצחה את המשחק הראשון עומד על 3:20 - השלישי בטיבו אי פעם אחרי פיל ג'קסון (0:36) ורד אאורבך (0:15).

* הספרס הפכו לקבוצה הראשונה שמנצחת בחוץ בפתיחת סדרת הגמר מאז דטרויט ב-2004. מאז 1984, 21 מהקבוצות שניצחו ראשונות בגמר המשיכו לזכייה באליפות, ורק 8 הפסידו, אבל שתיים מהן היו בשנתיים האחרונות.

* טים דאנקן הפך לשחקן הרביעי בהיסטוריה שמופיע בסדרות גמר בשלושה עשורים שונים, לצד אלג'ין ביילור, איי סיי גרין וג'ון סאלי, כשרק האחרון זכה באליפות בכל אחד מהעשורים.

* דאנקן בן ה-37 כיכב עם 20 נקודות ו-14 ריבאונדים, והפך לשחקן המבוגר ביותר שחוצה את רף 20 הנקודות במשחק גמר מאז קארים עבדול ג'באר ב-1985.

* לברון רשם את הטריפל דאבל השלישי שלו במשחק גמר, והוא שני רק למג'יק ג'ונסון שעשה זאת 8 פעמים. מאחוריו: לארי בירד, ביל ראסל, ווילט צ'מברליין, וולט פרייז'ר ובוב קוזי שעשו זאת פעמיים כל אחד.

* קינג ג'יימס גם עלה למקום השלישי ברשימת הטריפל דאבלים בפלייאוף עם 10, לצד בירד ורייג'ון רונדו, ולפניו נמצאים כעת רק ג'ייסון קיד (11) וכמובן מג'יק (30).

לברון ג'יימס ושחקני מיאמי היט. AP
התפללו לנס שלא הגיע. שחקני ההיט בבחינת חוקיות סל הניצחון/AP

פתיחת סדרת גמר ה-NBA סיפקה לנו הלילה דרמה נהדרת, בסיומה טוני פארקר גנב את ההצגה עם סל ניצחון בלתי נשכח, שאושר אחרי בחינת השופטים את שעון ה-24, ונתן לסן אנטוניו 88:92 יקר במיאמי ויתרון 0:1 בסדרה, שתימשך בלילה שבין ראשון לשני במשחק נוסף בפלורידה. ההיט נעצרו על 16 נקודות ברבע האחרון, בו קלעו 0 מ-5 מחוץ לקשת, ואיבדו את יתרון הביתיות עליו עמלו לאורך כל העונה.

"זה היה מהלך משוגע", אמר פארקר, שקלע 21 נקודות וצלף כאמור את הסל שניצח את המשחק בסיומה של התקפה מבולבלת במיוחד. "חשבתי שכבר איבדתי את הכדור שלוש או ארבע פעמים, וזה לא הסתדר כמו שרציתי. בסוף פשוט רציתי להספיק לשחרר זריקה, כשהכדור יצא מידי הרגשתי טוב, ואני שמח שהוא נכנס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מאנו ג'ינובילי שחקן סן אנטוניו ספרס. AP
"בימינו לשמור את לברון על פחות מ-20 נקודות זה לא משהו שקורה לעתים קרובות". מאנו ג'ינובילי/AP

מאנו ג'ינובילי לא נסחף בהתלהבות ואמר: "הזריקה של טוני היא אחד הדברים שקורים לפעמים. היה לנו מזל היום". על השמירה המצוינת של קאווי לאונרד על לברון ג'יימס אמר הארגנטינאי: "בימינו לשמור את לברון על פחות מ-20 נקודות זה לא משהו שקורה לעתים קרובות. קאווי עשה עבודה גדולה כמובן, שחשוב להקפיד גם להציב ביג מן מאחוריו, לעזור ולבצע רוטציות של כל שחקני ההגנה, אבל מבחינת הגנה אישית, זה היה כיסוי ברמה הכי גבוהה שיש".

לאונרד עצמו, שנדבק ל-MVP ללא הרף ואף רשם 10 נקודות ו-10 ריבאונדים, אמר: "אני יודע שיש הרבה לחץ מסביב, אבל זה רק משחק כדורסל, ושמרתי על השחקנים הכי טובים של היריבה לאורך כל השנה. פשוט ניסיתי להישאר קרוב אליו, ולהפריע לכל הזריקות שלו".

קאווי לאונרד שחקן סן אנטוניו ספרס. GettyImages
"פשוט ניסיתי להישאר קרוב אליו". קאווי לאונרד/GettyImages

לברון, שרשם טריפל דאבל של 18 נקודות, 18 ריבאונדים ו-10 אסיסטים אבל ירד מאוכזב, התייחס גם הוא לסל הניצחון: "טוני עשה את הכל לא נכון ואת הכל נכון באותה התקפה. ההבדל היה הרבע האחרון. שיחקנו בו כדורסל ממש טוב, אבל היו לנו טעיות מנטליות. יש רק כמה קבוצות שאי אפשר לבצע נגדן טעויות, במיוחד לא ברבע האחרון, וסן אנטוניו היא בהחלט הראשונה ברשימה הזו".

דווין וויד תירץ: "למען האמת אני חושב שהיינו קצת עייפים ברבע הרביעי. נראנו כמו קבוצה שסיימה עכשיו סדרה של שבעה משחקים. הגענו להרבה מהזריקות שרצינו, אבל היינו חסרי אחריות יותר מדי פעמים". כריס בוש, שהראה ניצוצות מיכולתו המוכרת אבל סיים עם 13 נקודות (6 מ-16), סיכם: "לפעמים בחיים נקלעים לבור, וצריך להחליט אם להישאר שם או לחפור את הדרך החוצה. זו חבורה עם תושיה, ולא הגענו למעמד הזה בלי להתגבר על קשיים, וזה עוד אתגר שנגיב אליו כי אנחנו חייבים".

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט. AP
"טוני עשה את הכל לא נכון ואת הכל נכון באותה התקפה". לברון ג'יימס/AP

הפרשנים בארצות הברית המשיכו לעסוק ביחסים בתוך חדר ההלבשה של ההיט, וגרג דויל מ-CBS כתב שהוא לא הופתע מהעובדה שלברון ו-וויד הגיעו בנפרד למסיבת העיתונאים בסיום: "למרות שלברון הדגיש שהסיטואציה שונה מהגמר ב-2007, אנחנו באותו מצב בדיוק. אז ללברון היו הרבה גרוטאות מסביבו, וכך גם עכשיו. האם גם הפעם זה ייגמר בסוויפ של הספרס? אל תשאלו אותי, וגם אל תשאלו את לברון".

"תשאלו את וויד, שצבר רק שני ריבאונדים ושני אסיסטים", המשיך דויל. "תשאלו את בוש, שקלע 1 מ-5 מהשדה ברבע האחרון וקלט רק 5 ריבאונדים ב-35 דקות. תשאלו את צ'אלמרס שקלע 8 נקודות ב-10 זריקות. לברון היה לבד לגמרי גם על המגרש, אז למה שבמסיבת העיתונאים זה יהיה שונה?".

דן ווצל מ-'יאהו' החמיא לספרס על הניצחון הנהדר: "שש שנים אחרי שעמדו בדרכו של לברון לאליפות, הם שוב כאן. הם מבוגרים יותר ואולי קצת איטיים יותר, אבל הם השיגו ניצחון שהוכיח איך חמישיה יכולים לנצח אחד. הם לא נרתעו מהכישרון העצום של מיאמי ולא מהפיגור בדקות האחרונות ולא מתקתוק שעון ה-24 בהתקפה שהכריעה את המשחק. זו חבורת שחקנים שיכולה להגיע בטבעיות למשחק ראשון בסדרת גמר ולאבד רק ארבעה כדורים, בזמן שיריבתם מאבדת חמישה רק ברבע האחרון. הם היו אלופים ארבע פעמים, והם יודעים בדיוק מה לעשות ואיך לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully