וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נענשו בחומרה: הפחתת נקודה בפועל להפועל תל אביב

6.6.2013 / 20:05

ביה"ד הטיל עונש חמור בעקבות אירועי הדרבי. האדומים: "המומים, זו פגיעה אנושה. יש פה ניסיון לפרק את המועדון"

יום עמוס בבית הדין של איגוד הכדורסל הערב (חמישי) כשבשיאם העמדה לדין של הפועל תל אביב בעקבות האירועים במשחקי הדרבי הראשון והשלישי ברבע גמר הפלייאוף ביד אליהו. הדיינים החליטו להפעיל את רוב העונשים על תנאי של האדומים ולפסוק להם הורדת נקודה בפועל, משחק ביתי אחד ללא גברים בקהל, קנס כספי על סך 50 אלף שקלים בפועל ועל תנאי. המשמעות היא שהפועל תל אביב תפתח את העונה הבאה עם מינוס נקודה. בנוסף קיבלו האדומים עונש הפחתת נקודה על תנאי לשנה, וכן משחק רדיוס ומשחק ללא קהל על תנאי לשנה.

מאבטחים ביציע של הפועל תל אביב בדרבי. קובי אליהו
שילמו מחיר כבד על הכיסא שנזרק. אוהדי הפועל תל אביב בדרבי/קובי אליהו

כזכור, במהלך המשחק הראשון בסדרה התפתחה תגרה ביציעי הפועל תל אביב ביד אליהו, כשכסא ספק הושלך מהיציע לעבר אוהדי מכבי תל אביב. בעקבות הקטטה נעצרו מספר אוהדים של הפועל. בעקבות האירועים החליטו לנקוט במשנה זהירות לקראת המשחק השלישי בסדרה והשורות הראשונות ביציעי האדומים נסגרו. בנוסף לעונשים הפועל תאלץ לפצות את מכבי תל אביב במלוא עלות תיקון הנזקים ביד אליהו.

מהפועל תל אביב נמסר: "הקבוצה המומה מהעונש שפסק כנגדה היום בית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל. בדיון שנערך היום התגלו סתירות רבות בין טענת התובע, עדות השוטר ומפקד כוחות האבטחה, כאשר לא סופק הסבר הגיוני לכניסת המאבטחים השגויה ליציע אשר יצרה את כל המהומה. יתר על כן, לא ניתנה למועדון אפילו האפשרות להתבונן בחומר הראיות מראש ולהתכונן לדיון בצורה ראויה".

עוד נכתב בתגובה: "הפועל תל אביב מתנגדת לכל גילוי של אלימות ואין אנו מצדיקים את התגובה שבאה בעקבות אותה פרובוקציה. יחד עם זאת, העונש חסר פרופורציות, לא מידתי ואין בו קשר למציאות. לצערנו נראה כי בעונש זה יש ניסיון ברור להביא לפירוקה של הפועל תל אביב ופגיעה אנושה בעונה הקרובה עוד טרם החלה. הפועל תל אביב מתכוונת לערער על גזר הדין ותמשיך להיות אופוזיציה גאה להתנהלות הקלוקלת רבת השנים. ניסיונות השתקה וחיסול מסוג זה, לא יצליחו ולמנוע מאיתנו להביע את עמדתנו לכל עת בה נדרש לכך".

בעקבות הטענות של הפועל תל אביב, נמסר הערב מאיגוד הכדורסל: "איגוד הכדורסל דוחה את טענותיה של קבוצת הפועל תל אביב. בית הדין שקיבל את ההחלטה הינו עצמאי ובלתי תלוי. יש לזכור שזו אינה הפעם הראשונה שהקבוצה עומדת לדין העונה".

מאמן הפועל תל אביב ארז אדלשטיין. ברני ארדוב
ניסיון לפרק את המועדון. אדלשטיין/ברני ארדוב

כמו כן עמדה הערב מכבי חיפה לדין בעקבות אירועי המשחק השני בחצי גמר הפלייאוף באילת במהלכם התפרעו מספר אוהדים ירוקים והודלקה אבוקה. לחיפה היה עונש רדיוס על תנאי בנושא זה, אך בית הדין החליט לא להפעילו והסתפק בקנס מופחת של 25 אלף שקלים ועוד 20 אלף על תנאי. בנוסף ספגה חיפה עונש הפחתת נקודה על תנאי ועונש משחק רדיוס על תנאי.

היועץ המשפטי החליט שלא להעמיד לדין את מכבי תל אביב בעקבות אירועי המשחק השלישי בחצי גמר הפלייאוף נגד הפועל ירושלים, במהלכם הושלכו כוסות שתיה לפרקט יד אליהו, מה שגרם להפסקת המשחק.

אוהדי מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
איך הם יצאו רק עם עונש כספי? אוהדי מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully