וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיאגו אלקנטרה: "רוצים מאוד לזכות שוב בתואר"

נבחרת ספרד מוכנה למשחק הראשון שלה ביורו נגד רוסיה (ה', 19:00 ע' 1): "יש התרגשות מעצם העובדה שזה טורניר גדול"

נבחרת ספרד תפתח מחר (חמישי, 19:00, שידור ישיר בערוץ 1) את הופעתה ביורו 2013 כאשר היא תפגוש בטדי את רוסיה החזקה. אלופת אירופה שרוצה לשמור על התואר מקווה לפתוח ברגל ימין את הטורניר בישראל ותנסה לחקות את הנבחרת הבוגרת שזכתה בשני תארים אירופיים ברציפות.

מספרים וטריוויה

* ספרד היא האלופה הנוכחית, כשבמאזנה שלוש זכיות ביורו הצעירות (1986, 1998, 2011).

* בדרך לזכייה באליפות אירופה ב-1998, ספרד עברה ברבע הגמר את רוסיה עם ניצחון 0:1. איבן פרס כבש אז את שער הניצחון לנבחרת בה שיחקו גם גוטי, ואלרון ומיצ'ל סלגאדו.

* בכלל, ספרד ניצחה בכל שלושת המפגשים הקודמים בין הנבחרות במסגרת רשמית. הפרש השערים: 1:5.

* במפגש ידידות שנערך בסוריה ב-2011, ספרד ורוסיה נפרדו ב-1:1 טיאגו אלקנטרה כבש לספרדים, פאבל יקובלב השווה.

* דויד דה חאה, טיאגו, מרטין מונטויה, איקר מוניאין וגם השוער המחליף דייגו מריניו, היו חלק מהנבחרת שזכתה בדנמרק ב-2011 ונמצאים גם בסגל הנוכחי של ספרד.

* רודריגו, שהוא בן דודו של טיאגו, היה מלך שערי המוקדמות עם 11 כיבושים.

* דניס צ'רישב, הכוכב של נבחרת רוסיה, משחק בקבוצת המילואים של ריאל מדריד עם נאצ'ו הספרדי ואף ערך הופעה בקבוצה הבוגרת.

טיאגו אלקנטרה במדי נבחרת ספרד הצעירה. Michael Steele, GettyImages
אמור למשוך הרבה תשומת לב. טיאגו אלקנטרה/GettyImages, Michael Steele

מפתחות והכנות

ספרד:

מי שאמור למשוך לא מעט תשומת לב בסגל הספרדי הוא שחקנה הצעיר של ברצלונה, טיאגו אלקנטרה, שהבקיע נגד שוויץ בגמר לפני שנתיים. "יש התרגשות שוב מעצם העובדה שאנחנו נמצאים בטורניר גדול", אמר הקשר שמשמש כקפטן הנבחרת. "אנחנו רוצים לשחק ולזכות בתואר. יש לנו הרבה מאוד התלהבות ורצון לזכות בתואר שוב".

איקר מוניאין שהחמיץ את משחק הפתיחה ביורו הקודם, אמר: "המטרה שלנו כמו תמיד היא לתת את הכול בכל משחק ולהעפיל לגמר כדי לנסות ולזכות בתואר, אבל כרגע אנחנו צריכים להתמקד ברוסיה".

המאמן ז'ולן לופטגי אמר במסיבת העיתונאים: "בטורניר כזה קצר, אסור לעשות טעויות. המשחק הראשון מול רוסיה הוא החשוב ביותר. אנחנו רוצים להתחיל עם ניצחון, אחרי שעשינו הכנה טובה ואנחנו מרגישים טוב. יש כאן קבוצה צעירה עם מנטליות מצוינת. בואו נהנה מהדרך בה אנחנו משחקים כדורגל. פייבוריטים? אני לא חושב. אנחנו רק רוצים ליהנות ולשחק טוב".

רוסיה:

במחנה הרוסי מבקשים דבר אחד: לא לשדר פחד. הנבחרת שלהם אמנם הנחותה ביותר בבית המוות, אבל המאמן ניקולאי פיסארב מאמין בשחקניו. "אנחנו אולי לא פייבוריטים כי נתמודד מול נבחרות חזקות, אבל אולי זה לטובה", אמר המאמן הרוסי. "מבחינה פסיכולוגית, השחקנים שלי רגועים, אבל מלאי הבנה ואחריות. אני יכול לראות שהם לא מפחדים".

רוסיה תחסר כמובן את אלן דזגוייב ופיודור סמולוב שנמצאים עם הנבחרת הבוגרת, וגם את אלכסנדר קוקורין הפצוע. "זו מכה גדולה מבחינתנו, אבל גם מבחינת הנבחרת הבוגרת", אמר פיסארב בנוגע לקוקורין. "הוא היה ככל הנראה השחקן הטוב ביותר בליגה הרוסית העונה. לספרד יש מבחר גדול יותר, כל הנבחרות שלה טובות והם משחקים התקפי, אבל ננסה להפתיע".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

שימו לב ל... רודריגו

לא חסרים כוכבים גדולים בספרד. איסקו, טיאגו, טייו ואחרים הם שמות גדולים יותר ומשחקים כולם בליגה הספרדית. רודריגו, בן דודו של טיאגו, הוא הלגיונר היחיד בנבחרת הזו פרט לשוער ג'ואל (וויגאן) ובעיקר מלך השערים הבלתי מעורער שלה. רודריגו, שסבל מסיום עונה טרגי עם בנפיקה, כבש 11 שערים במוקדמות (מלך השערים) וסך הכול הבקיע 14 ב-12 משחקים במדי הנבחרת הצעירה, שהפכו אותו לשיאן הכיבושים ההיסטורי של הרוחיטה. השיאן הקודם: אחד בשם אוסקר גרסיה.

רודריגו שחקן נבחרת ספרד הצעירה. AP
אל תופתעו אם תראו את התמונה הזו חוזרת ביורו. רודריגו/AP

הרכבים משוערים

ספרד: דויד דה חאה, מרטין מונטויה, מארק ברטרה, איניגו מרטינס, אלברטו מורנו (מארק מונייסה), קוקה, אסייר איארמנדי, איסקו, טיאגו אלקנטרה, כריסטיאן טייו, רודריגו.

רוסיה: ניקולאי זבולוטני, ניקיטה צ'יצ'רין, אלכסיי ניקיטין, טראס בורלאק, גיורגי שניקוב, יורי קירילוב, סרגיי פטרוב, אולג שאטוב, פאבל יקובלב, דניס צ'רישב, מקסים קנוניקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully