וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופ היינקס: "אפתח את העונה הבאה בלי קבוצה"

המאמן נפרד מבאיירן, פסל את השמועות על פרישה ("לא אוהב לצאת בהצהרות סופיות"), אבל הודה: "יש חיים מחוץ לכדורגל"

שלושה ימים אחרי שחגג עם באיירן מינכן זכייה בגביע הגרמני ואת השלמת הטרבל, כינס היום (שלישי) המאמן העוזב יופ היינקס מסיבת עיתונאים והודיע שהוא לוקח חופש. היינקס למד כבר לפני כמה חודשים שהוא לא ימשיך בקבוצה אחרי שהנהלת באיירן הודיעה על החתמתו של פפ גווארדיולה לעונה הבאה.

יופ היינקס בפרידה מבאיירן מינכן. GettyImages
הוביל את באיירן לעונה הטובה בתולדותיה. היינקס היום במינכן/GettyImages

"אני עדיין תחת הרושם של כל האירועים האחרונים", אמר היינקס הדומע, שמאחוריו התנוססה כרזה שקראה DANKE JUPP! (תודה יופ!), "ב-1 ביולי אני לא אאמן קבוצה, לא בגרמניה ולא מחוצה לה. השנתיים האחרונות היו אינטנסיביות ונהדרות. העונה הגעתי לגבול. בשבועות האחרונים הגעתי לשלב בו הבנתי שאני בגיל בו לוקח יותר זמן להתאושש מדברים".

למרות שהוא הודיע שלא יאמן קבוצה בתחילת העונה הבאה, היינקס פסל דיבורים על פרישה, שהיו נחלתם של חלק מכלי התקשורת בגרמניה הבוקר: "מבחינה אישית אני אף פעם לא בעד קבלת החלטות סופיות. אני בן 68 ויש חיים גם מחוץ לכדורגל. אני רוצה להינות מהחיים".

יופ היינקס, אול הנס, באיירן מינכן. Alexander Hassenstein, GettyImages
DANKE JUPP! היינקס עם הנס/GettyImages, Alexander Hassenstein

היינקס בן ה-68 העביר קריירת אימון בת 34 שנה, שהתחילה באימפריה אחת - בורוסיה מנשנגלדבאך, והסתיימה באחרת - באיירן מינכן. הוא אימן את גלדבאך בשתי קדנציות שונות וכך גם את באיירן. בנוסף עמד על הקווים של אתלטיק בילבאו (שתי קדנציות), איינטרכט פרנקפורט, טנריפה, ריאל מדריד, שאלקה ובאייר לברקוזן.

כשחקן שימש כחלוץ מצטיין בשנותיה הגדולות של בורוסיה מנשנגלדבאך מ-1963 עד 1978, כשבאמצע העביר שלוש עונות בהאנובר. בנוסף לבש את מדי נבחרת מערב גרמניה 39 פעמים וכבש 14 שערים בינלאומיים.

כשחקן זכה בארבע אליפויות גרמניה, גביע גרמני, גביע אופ"א, הגביע העולמי ואליפות אירופה. כמאמן זכה בשלוש אליפויות גרמניה, גביע גרמני ופעמיים בליגת האלופות. העונה הצעיד את באיירן מינכן לעונה הטובה ביותר בתולדותיה: זכיות באליפות (תוך כדי שבירת שיא הנקודות בבונדסליגה), בגביע ובליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully