וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון דרוקר: "רוצים להישאר בדרג א', לשם אנחנו שייכים"

4.6.2013 / 12:51

איגוד הכדורסל קיים מסיבת עיתונאים לרגל פתיחת הקמפיינים של הנבחרות הצעירות. שיבק: "אנחנו במקום טוב באמצע"

איגוד הכדורסל קיים הבוקר (שלישי) מסיבת עיתונאים לרגל פתיחת הקמפיינים של הנבחרות הצעירות בקיץ הקרוב עם יו"ר האגף המקצועי אריק שיבק, והמאמנים שרון דרוקר, אריק אלפסי ודן שמיר. "התחלנו את האימונים והמסגרת של אימוני נבחרות צעירות בתחילת ינואר, כל זאת בצורה מטופטפת של פעם או פעמיים בשבוע כדי לנסות ולהכניס את הקבוצות למסגרת של נבחרות", אמר שיבק בפתיחת מסיבת העיתונאים, "ניצלנו את הזמן בצורה אופטימלית. הדבר האחרון שהיינו רוצים זה לפספס שחקן כזה או אחר".

על מחסור בדקות משחק של הצעירים אמר שיבק: "אנחנו שומעים את הטענה של אין כדורסל וכדורסל קטסטרופה אני רואה שהיה פלייאוף נהדר בלאומית, ליגת העל יש כאן פלייאוף ברמת כדורסל מעניינת. אני הייתי בגמר פלייאוף לנערים בין חיפה לראשון לציון עם אולם מפוצץ, רמת כדורסל נהדרת, הסתיים על זריקות עונשין. המרחק בין קטסטרופה למצוין הוא עצום, אבל אנחנו לא בקטסטרופה ולא במצוין, אנחנו במקום טוב באמצע פלוס. ילדים בני 18 ו-19 שמשחקים בליגה הראשונה והשנייה יש מעט מאוד. גם אצלנו אין הרבה".

אריק שיבק מאמן נבחרת ישראל. אדריאן הרבשטיין
"הרבה ילדים משחקים בליגה". שיבק/אדריאן הרבשטיין

בנבחרות הצעירות נעשים מאמצים על מנת לצרף מתאזרחים שונים, "החלטנו להקים מחלקת סקאוטינג באגף ששם יעבדו מאמנים מהארץ בחינם", אמר יו"ר האגף המקצועי, "מאמנים שיעבדו בשטח במדינת ישראל. יש לנו אנשים שנעזרים בהם, יהודים טובים וישראלים לשעבר, שבאמת עוזרים לנו לחפש אנשים כולל אנשים פה בארץ. נעזרים בקשרים שיש להם בארץ כדי לחפש את הקשרים שיש להם בכל העולם. אם נוכל להביא ילד לפני גיל 16, כדי שלא ייחשב מתאזרח, ואף נמצא עוד ג'ייק כהן בארצות הברית, אז יהיה לנו אפשרות להביא אותו".

נבחרת העתודה תתמודד בדרג א' בין ה-9 ל-21 ליולי באליפות אירופה בטאלין בירת אסטוניה בבית אחד עם נבחרות בולגריה, לטביה, רוסיה וספרד, "התחלנו את הפעילות לפני 5 חודשים", אמר המאמן שרון דרוקר, "לפעמים יש שחקנים שמתפתחים מאוחר ומגיעים לרמת כדורסל טובה כמו שון דאוסן בשנה שעברה, גם השנה יכול להיות שיהיו שחקנים שאף אחד לא נתן להם סיכוי ויכולים להגיע לאליפות. מהיום אני במשרה מלאה עם החבר'ה שלנו. המטרה היא להשאר בדרג א', אנחנו רוצים להשאר שם, כי לשם אנחנו שייכים. נצטרך להביא את הרוח שלנו, את ההגנה של נבחרת ישראל שאף פעם לא מוותרת ודוחפת. נקווה שנעשה קמפיין טוב ושאריק יוכל לקחת שחקנים מהנבחרת הזאת לנבחרת שלו".

אריק אלפסי עוזר מאמן נבחרת ישראל. מגד גוזני
מתכונן למאבק עם שבדיה על הבכורה. אלפסי/מגד גוזני

נבחרת הנוער תתמודד בדרג ב' בין ה-18 ל-28 ביולי בסטרומיצה מקדוניה עם נבחרות סקוטלנד, רומניה, שבדיה, שוויץ וסלובקיה, "זאת קדנציה ראשונה כמאמן ראשי באיגוד הכדורסל, כבוד גדול עבורי", אמר המאמן אריק אלפסי, "היום אנחנו מונים כ-20 שחקנים שאנחנו צריכים קצת לקבל החלטות קשות ולצמצם את מצבת השחקנים אבל באמת מדובר בשחקנים הטובים ביותר בארץ בגילאי הנוער. יש לנו דור טוב, מאוד מוכשר, גדלים כאלה של שחקנים לא היה הרבה שנים בארץ. הנבחרת הזאת תהיה מורכבת משחקני קבוצות הנוער בישראל ושחקני האקדמיה. יש לנו בית עם נבחרות טובות, שבדיה תהיה הנבחרת העיקרית שתאבק איתנו על ראשות הבית ונקווה שנעמוד במטרות - לגדל שחקנים ולהביא את הכדורסל הישראלי למקום הטבעי שלו - דרג א'".

נבחרת הקדטים תתמודד בדרג ב' בסרבינו בוסניה בין ה-8 ל-18 באוגוסט עם נבחרות סלובקיה, הולנד, דנמרק ובוסניה, "לעבור קיץ כזה זה לא דבר קל אבל עושים את זה בשמחה כדי לגדל שחקנים לכדורסל הישראלי", אמר המאמן דן שמיר, "בד בבד ולשם המטרה הזאת אנחנו רוצים לעלות לדרג א'. בשביל הכדורסלנים בני ה-16 שישחקו בשנים הקרובות בנבחרת הקדטים חשוב שהם יתחרו בשנים הקרובות ברמה הגבוהה ביותר והיא לא תבוא על חשבון צורת העבודה שלנו שהיא כמו שעובדים עם שחקנים צעירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully