וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון תורג'מן בראיון: "לא נתרסק במאני טיים"

4.6.2013 / 7:00

"אף אחד לא יגיע כדי להחליף חולצות", "השקיעו בנו הרבה יותר ממה שהשקיעו בכל נבחרת אחרת", "אנחנו הנבחרת הכי מסודרת שהייתה כאן", "שווה לפחות שני שערים ביורו". אלון תורג'מן רוצה להוכיח לא רק למכבי חיפה שהוא הדבר הבא בכדורגל הישראלי

ינואר 2013. שוק ההעברות בישראל רעש כתמיד ואחד המלפפונים הכי חמים של אותה תקופה היה חלוצה הצעיר של מכבי חיפה אלון תורג'מן. החלוץ שלא קיבל יותר מדי דקות עד אז היה מועמד לעבור למכבי נתניה, בית"ר ירושלים כשגם קבוצות כמו הפועל עכו ובני סכנין הביעו בו עניין. אלא שתורג'מן הפתיע את כולם כשהבהיר לראשי הירוקים שהוא מבחינתו אינו מעוניין לעבור לשום מקום ורוצה להמשיך בקבוצה ולהוכיח שמקומו בבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי. גם המאמן אריק בנאדו האמין שלילד הכישרוני עוד יש מה לתרום והחליט שהחלוץ שגדל בבית"ר טוברוק ופרץ לתודעה אחרי עונה טובה מאוד בהפועל פתח תקוה יישאר במדים הירוקים לפחות עד סוף העונה. ההחלטה ההדדית הזו הביאה ככל הנראה לנקודת המפנה בעונה של תורג'מן. בנאדו נתן יותר קרדיט והוא מצדו החזיר בשישה שערים ויכולת טובה.

השיא מבחינתו של תורג'מן היו השערים במחזורים האחרונים, שערים שגרמו גם למאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון להבין שהחלוץ שנדחק מחוץ לסגל הנבחרת ראוי ללבוש את המדים הלאומיים בטורניר הכי גדול של הקיץ הקרוב. בשבוע שעבר במשחק ההכנה האחרון של הנבחרת, הילד מחדרה רשם עוד נקודת ציון בקריירה כשכבש את השער הראשון שלו אי פעם במדי הנבחרת והבהיר לכולם שעם כל הכבוד לאור ברוך ומונס דאבור, יש עוד מישהו שבנורבגיה, אנגליה ואיטליה צריכים להתחיל לספור. ערב פתיחת היורו, מסביר תורג'מן בראיון לוואלה! ספורט איך השתחל ברגע האחרון לסגל של גיא לוזון ולמה ישראל הולכת להפתיע את אירופה.

משחקי יורו 2013 ישודרו בספורט1

שחקן נבחרת ישראל הצעירה אלון תורג'מן חוגג שער. אדריאן הרבשטיין
שחקן נבחרת ישראל הצעירה אלון תורג'מן חוגג שער/אדריאן הרבשטיין

מדברים על הטורניר הזה כבר שנתיים וממש עוד רגע הוא מתחיל.

"נכון. זה מדהים שזה כבר עוד מעט כאן. אנחנו נגיעה מהיורו ומרגישים כבר לחץ באוויר, אבל זה לחץ חיובי. אנחנו מתרגשים ומקווים כבר להתחיל את היורו".

כשאתה מדבר על לחץ, זה בסדר גודל שהכרת?

"לא. זה לחץ מיוחד, לא כמו לפני משחק גדול או לפני תחילת עונה. זה משהו ענק ובטח כשהטורניר פה בארץ. הלחץ שונה מכל מה שהכרתי עד היום".

יש חשש שהלחץ הזה יביא להתרסקות שלכם?

"אנחנו לא נתרסק במאני טיים. יש לנו כלים ואנחנו עובדים על זה כבר שלוש שנים. במאני טיים נתרגם את הלחץ לפן החיובי".

לפני שנתיים כשהתחלתם את התהליך אף אחד לא הכיר את השמות שלכם והיום אתם הדבר הכי חם בשוק.

"זה באמת היה תהליך ארוך ומדהים. כל שחקן מגיע לנקודה בקריירה שהוא פרץ החוצה ואני שמח שהנבחרת והתהליך הזה קידם את השחקנים וכולנו הפכנו להיות בולטים בקבוצות שלנו. זו תקופה כיפית וטובה ואנחנו מחכים כבר ליורו כדי להוכיח את עצמנו. השקיעו בנו הרבה יותר ממה שהשקיעו בכל נבחרת אחרת, אבל גם מצפים מאיתנו להרבה יותר ואנחנו מוכנים לזה".

עם כל הכבוד לכם, כולם יגיעו לראות את הכוכבים של הנבחרות האחרות.

"נוטים לזלזל כל הזמן בכדורגל הישראלי וזה לא משהו חדש. אני מאוד מאמין בנבחרת הזו ואני מאמין שנבוא ונוכיח לכולם מה אנחנו שווים".

אז לא עובר לכם בראש שתפגשו כוכבים ממדינות אחרות?

"ברור שזה עובר בראש, אבל אנחנו מרוכזים בעצמנו. אנחנו יודעים מה אנחנו שווים ואנחנו צריכים להתרכז כמה שפחות בנבחרות האחרות".

לא נקבל מראות של שחקנים רבים כדי להחליף חולצה עם טיאגו או כוכבים אחרים?

"אף אחד לא יגיע כדי להחליף חולצות זה בטוח. אנחנו באים כדי לנצח".

ועדיין הכל תלוי בהם.

"אני דווקא חושב שהכול תלוי בנו. אם נבוא מרוכזים ודרוכים, אז אני חושב שנשיג תוצאות טובות ולא משנה איזו נבחרת תעמוד מולנו. אם נגיע ל-100 אחוז, ננצח כל נבחרת. זה דורש המון ריכוז ועבודה קשה".

אלון תורג'מן שחקן הנבחרת הצעירה. קובי אליהו
"תהליך ארוך ומדהים". תורג'מן במדי הנבחרת ב-2010/קובי אליהו

הבקעת במשחק ההכנה האחרון. זה בטוח מוסיף לך.

"מבחינה אישית, אני בכושר ובתזמון הכי טוב שיכולתי להגיע לטורניר. זה היה השער הראשון שלי במדים של הנבחרת וזה משהו מרגש מבחינה אישית. זה היה חשוב לי לביטחון ואני בטוח שזה ייתן לי הרבה כוח לעזור לנבחרת במשימה האמיתית. מקווה שהגול הזה הוא ספתח לדבר האמיתי".

האמת שלאורך החודשים האחרונים אף אחד לא חשב שבכלל תהיה חלק מהנבחרת.

"אני לא אשקר. גם לי זה עבר בראש שיכול להיות ולא אהיה בטורניר. אבל הגולים בליגה נתנו לי את הפוש שהייתי צריך ואני שמח שאני חלק מהנבחרת המדהימה הזו".

אומרים שאתם הנבחרת הכי פחות כשרונית שהייתה כאן בשנים האחרונות.

"אולי אנחנו לא כישרוניים כמו נבחרות קודמות, אבל יש לנו את המשמעת הכי חזקה ואנחנו הנבחרת הכי מסודרת. ביורו נראה אם אנחנו גם הנבחרת הכי טובה שהייתה כאן לאורך השנים האחרונות".

אם לא כישרון, מה היתרון שלכם?

"אנחנו משחקים כקבוצה. גיא החדיר בנו את השיטה שלו מהרגע הראשון ואנחנו נוכיח כמה אנחנו טובים".

יהיו גם הרבה סקאוטים שיגיעו לבחון כל שחקן בפן האישי.

"זה יישמע קלישאה, אבל זה באמת נכון. הגדולה של הנבחרת הזו שאף אחד לא בא לשחק כדי לקדם את עצמו בפן האישי. אנחנו באים כנבחרת וחד משמעית אנחנו מגיעים רק כדי להצליח כנבחרת בטורניר ורק ככה אנחנו נצליח".

ובכל זאת פן האישי. כבר יש כאלה שמכתירים אותך כדבר הכי גדול שיצא מטוברוק.

"אני רגיל ללחץ וזה בסדר. טוברוק זו חממה נהדרת שיש בה הרבה שחקנים נהדרים. לא משנה ההגדרות. אני יודע שמצפים ממני לתפוקה ואני אתן אותה. כרגע אני מתרכז רק ביורו ומשם השמיים הם הגבול".

מספרים עלייך שאתה אחראי על האווירה בכל מקום אליו אתה מגיע.

"אני דווקא אוהב להיות בצד שצוחק תמיד. חשוב לי שתהיה אווירה טובה. בסך הכול, כשהאווירה טובה הקבוצה הרבה יותר מגובשת".

מאמן הנבחרת הצעירה, גיא לוזון. קובי אליהו
"גיא החדיר בנו את השיטה שלו מהרגע הראשון ואנחנו נוכיח כמה אנחנו טובים". לוזון/קובי אליהו

האצטדיונים צפויים להיות מלאים. זה גם יוסיף ללחץ?

"יהיה הרבה קהל, אבל הכול עניין של איך לתרגם את הלחץ .אם נתרגם אותו לפחד זה לא כיף, אבל אם נתרגם לאופן שנחשוב 'הנה באו לראות אותי ובואו נגרום להם להיות שמחים' אז כל אחד יציג את היכולת האמיתית שלו".

אתם מבינים את גודל הטירוף בארץ סביב הטורניר?

"מה שאני חווה ביומיום ברחוב זה מדהים. לא היה כזה דבר בארץ. שואלים אותי ישר על היורו. מעולם לא הייתה כל כך הרבה התעניינות סביב הנבחרת הצעירה".

הסיכויים שלכם לעלות שלב לא גבוהים.

"נתאכזב אם לא נעלה שלב. אנחנו לא באים לעמוד כמו בובות על המגרש. אני מקווה מאוד שנהיה לפחות בחצי גמר".

ומסביב גם כולם מדברים על גיא לוזון והחתימה שלו בבלגיה.

"זה לא המקום שלי לדבר על זה. אני שמח מאוד בשביל גיא ויכול להעיד שכל כולו בנבחרת והוא לא חושב על שום דבר אחר עד שריקת הסיום".

הוא ייקח אותך איתו לשם?

"לא מתעסק בזה. גיא הוא המאמן שם והוא יחליט את ההחלטות. אני שמח מאוד בשבילו".

אז מה השאיפות שלך לעונות הבאות?

"אני מאוד מאמין בעצמי והשאיפה היא להגיע לאירופה. אני מאוד מרוצה ממסלול הקריירה שלי עד עכשיו, מקווה שאמשיך לקבל דקות בכל מקום שאהיה ואוכיח את עצמי".

ובטורניר כמה שערים אתה שווה?

"לפחות שניים".

אלון תורג'מן שחקן הנבחרת הצעירה ומכבי חיפה. קובי אליהו
"לא באים לעמוד כמו בובות על המגרש". תורג'מן/קובי אליהו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully