וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל עכו: נחתם ההסכם בין העירייה לעמותה

3.6.2013 / 18:29

אחרי דיונים מרתוניים הוחלט על חידוש התקצוב לקבוצה, שתישאר בליגת העל. גורש צפוי להאריך חוזה, גלושצ'ביץ' מועמד

סוף טוב, הכול טוב: הפועל עכו שהתמודדה עם בעיות קשות באשר לקיומה הצליחה להגיע היום (שני) לסיכום שיאפשר לה להתחיל סוף סוף בהכנות לעונת 2013/14. בימים האחרונים התקיימו מגעים קדחתניים בין אנשי עיריית עכו לבין אנשי העמותה, כאשר השיא היה במפגש הערב בין יושב ראש הקבוצה יהודה ברשישת וחבר העמותה עזרא גורש למנכ"ל העירייה אוהד שגב והיועצת המשפטית, כשבסיומה של הפגישה נחתם ההסכם המיוחל במעמד ראש העירייה, שמעון לנקרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש קבוצה. שמעון לנקרי עם יהודה ברשישת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההסכם שנחתם יאפשר לקבוצה להתחיל כאמור בהכנות לעונה החדשה, כאשר החל ממחר יובל נעים יוכל להתחיל לבנות את הסגל על אף האיחור המשמעותי. במסגרת ההסכם, שנחשף לראשונה בוואלה! ספורט, החליטו הצדדים כי הצעת הפשרה תביא לסיום כל המחלוקות הקודמות שהיו קיימות בין העירייה לקבוצה, וכך גם לגבי תביעות עתידיות. ברשישת ימשיך בתפקידו בעונה הקרובה, כאשר בסיומה יתקיימו בחירות פנימיות בעמותה.

מי שאמור להיות בעל זכות חתימה לצידו של ברשישת הוא אחד מחברי העמותה החדשים שישמש כגזבר בפועל. כמו כן, כל החברים עצמם יפעלו במסגרת התנדבותית וללא שכר. הסעיף החשוב ביותר קשור כמובן לנושא הכספי, כאשר עיריית עכו תעביר במהלך השנה סכו של 2.5 מיליון שקל ותסגור את חובות העונה שעברה. העמותה עצמה תורכב מארבעה חברים ותיקים ושלושה נציגים נוספים מטעם עיריית עכו. במהלך השנה הקרובה אמורה הקבוצה להפוך לתאגיד עירוני.

בפן המקצועי, הראשון שאמור להמשיך בעקבות ההתפתחויות האחרונות הוא השוער דודו גורש, שצפוי להאריך את חוזהו בארבע שנים ולאחר סיום הקריירה לקבל תפקיד פעיל במועדון. במקביל, נעים מתכנן להשאיר את מרבית שחקני הסגל הקיים, כשבראש הרשימה שלו נמצאים שלושת השחקנים הסרבים, הקשר נבוישה מרינקוביץ', הקשר ברניסלב יובאנוביץ' והבלם סרג'ה קנז'ביץ'. כמו כן, ייעשו מאמצים להשאיר את תמיר כחלון ודדי בן דיין, שיצטרפו ליובל שבתאי, גיא דיין ומשה מישאלוב שימשיכו. בעכו מקווים להצליח לצרף את החלוצים אלון תורג'מן ו-ולדימיר גלושצ'ביץ'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיריית עכו תעביר 1.7 מיליון שקל תוך שבוע. מעמד החתימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יהודה ברשישת, יושב ראש הפועל עכו, אמר: "הגיע סוף סוף ההסכם. אפשר לברך על המוגמר, ואני מקווה שהבשורה תשמח את האוהדים של הפועל עכו. נלחמנו כדי שהקבוצה תישאר בליגה ותפתח את העונה בליגת העל, ומכאן אני קורא לאוהדים להגיע ולסייע".

עו"ד אייל יפה, שייצג את הקבוצה בפגישה, אמר בסיום: "בנסיבות שנוצרו זה היה ההסכם האופטימאלי שיבטיח את המשך קיומה של הפועל עכו בליגת העל. הקבוצה תוכל להתארגן באופן מיידי מבחינת השחקנים והמאמנים".

מעיריית עכו נמסר: "בהסכם אליו הגיעו היום ראש עיריית עכו שמעון לנקרי ויו"ר קבוצת הפועל עכו יהודה ברשישת, סוכם על המשך פעילות הקבוצה בליגת העל. במהלך החודשים הקרובים תעבור הקבוצה לניהול על ידי עמותה עירונית. כל המחלוקות הכספיות סוכמו לשביעות רצון הצדדים, וזאת כדי לאפשר פתיחת עונה תקינה. זאת ועוד, בכוונת העירייה להגדיל את תקציב הקבוצה עם העברתה לניהול עמותה עירונית בכדי לחזק את הקבוצה הבוגרת ומחלקת הנוער והילדים, תוך המשך השקעה במגרשים ובמתקני ספורט ברחבי העיר".

ראש העירייה, שמעון לנקרי, אמר: "כפי שהתחייבתי, קבוצת הפועל עכו תמשיך להיות בליגת העל השנה ובעזרת השם גם בשנים הבאות. על אף כל המחלוקות והקשיים שהיו בדרך ברצוני להודות ליו"ר הקבוצה ולאחל לו ולכל העוסקים במלאכה עונה מוצלחת. עיריית עכו בראשותי תמשיך לתמוך בקבוצה ולסייע לה כפי שעשתה בכל העשור האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully