וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: ואוורינקה גבר במותחן על גאסקה, מחכה לנדאל

השוויצרי חזר מפיגור 2:0, נדאל הביס את נישיקורי. עוד ברבע הגמר: דג'וקוביץ' נגד האס. נשים: אזרנקה נגד מריה קירילנקו

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל מקבל עוגה ליום הולדתו ברולאן גארוס. רויטרס
לאלוף שבע פעמים מגיעה עוגה מיוחדת ליום הולדת. נדאל חוגג 27 עם עוד ניצחון ברולאן גארוס/רויטרס

השמיים בפריס התבהרו בימים האחרונים והרולאן גארוס תופס תאוצה. היום (שני) הסתיימו משחקי שמינית הגמר הן אצל הגברים והן אצל הנשים, והתבררה סופית תמונת רבע הגמר. נובאק דג'וקוביץ' וטומי האס ניצחו וסידרו לעצמם דייט ברבע הגמר, רפאל נדאל מחץ את קאי נישיקורי ויפגוש ברבע את סטינסלס ואוורינקה, שחזר מפיגור 2:0 לניצחון דרמטי על גאסקה. גם ויקטוריה אזרנקה ומריה שראפובה עלו שלב.

משחקי רבע גמר גברים:
רפאל נדאל - סטניסלס ואוורינקה
נובאק דג'וקוביץ' - טומי האס
טומי רוברדו - דויד פרר
ג'ו ווילפרד צונגה - רוג'ר פדרר

משחקי רבע גמר נשים:
ויקטוריה אזרנקה - מריה קירילנקו
מריה שראפובה - ילנה יאנקוביץ'
סרינה וויליאמס - סבטלנה קוזנצובה
אגניישקה רדוואנסקה - שרה ארני

הטניסאי השוויצרי סטניסלס ואוורינקה. רויטרס
איזה קאמבק מופלא. ואוורינקה/רויטרס

גברים

מי שרשם את הניצחון הגדול ואת הקאמבק ההרואי של היום היה סטניסלס ואוורינקה, כשגבר על רשארד גאסקה 7:6, 6:4, 4:6, 5:7, 6:8 בקרב שנמשך ארבע שעות ו-15 דקות. ואוורינקה, שכבר פיגר 2:0 במערכות ונראה בדרך הבטוחה להפסד, הצליח לחזור מול הצרפתי (7 בטורניר), והשלים את הניצחון עם שבירה במשחקון ה-14 של המערכה החמישית. ואוורינקה הוביל משמעותית בווינרים (92 מול 57), כשגאסקה הצליח לשבור את מכות ההגשה של יריבו פעמיים בלבד לאורך כל ההתמודדות.

גאסקה, אחד הפייבוריטים של הצרפתים, כבר איבד בעבר פעמים יתרון 0:2 בגרנד סלאם (מול מארי), בעוד ואוורינקה נראה עצבני, התווכח עם השופט ואף דרש להחליף את שופט הקו. אבל במערכה השלישית השוויצרי לקח לגמרי את המומנטום, הכה שוב ושוב דרופ-שוטס מול יריבו התשוש, וסגר את הסיפור עם ווינר פורהנד אדיר. איזה ניצחון נפלא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
שוב נראה במיטבו. נדאל/רויטרס

ברבע הגמר ואוורינקה ישחק מול רפאל נדאל, ששייט היום לרבע הגמר, אחרי 4:6, 1:6, 3:6 על קאי נישיקורי תוך שעה ו-57 דקות. אחרי שנראה מעט תשוש במהלך הטורניר, ואחרי שהסתבך מעט במקומות לא צפויים על החימר שהוא כל כך אוהב, היום נדאל שוב נראה במיטבו, כשהוא מוחץ את יריבו היפני. נישיקורי (13 בטורניר) דווקא נראה לא רע כשחלף על פני בנואה פאירה הצרפתי בסיבוב הקודם, אבל היום לא הצליח להוות יריב מול הספרדי המצוין, ולא שבר ולו פעם אחת את מכות ההגשה של יריבו.

בסיום המשחק נדאל, שחוגג היום יום הולדת 27, אף הופתע מאוד על ידי המארגנים, כשקיבל עוגה ענקית שהובלה למגרש המרכזי, עם קישוטים של כדורי טניס ומחבטים, כשהקהל שר לאלוף "יום הולדת שמח".

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. רויטרס
בסיבוב הבא נגד האס. דג'וקוביץ'/רויטרס

המדורג 1 בעולם, נובאק דג'וקוביץ', שעד כה לא נתקל בקשיים מיוחדים בדרכו לשמינית הגמר, הפסיד במערכה הראשונה לפיליפ קולשרייבר (16), אבל הצליח לנצח 6:4, 3:6, 4:6, 4:6. הסרבי איבד רק 11 משחקונים בשני המשחקים האחרונים שקדמו לזה היום, אבל הפעם נתקל ביריב עיקש. למרות זאת, הוא הצליח לחזור מפיגור ולנצח תוך שעתיים ו-42 דקות.

הגרמני אומנם הצליח להטריד את הסרבי, שנראה פגיע לפרקים והתקשה להתמודד עם הרוח, וקולשרייבר אף חבט יותר ווינרים מנולה (48 מול 38), אבל הגרמני שגה יותר (48 שגיאות לא מחויבות מול 38 של דג'וקוביץ'), וניצל רק 2 מ-13 אפשרויות שבירה (לעומת 4 מ-8 לדג'וקוביץ').

יריבו הבא של דג'וקוביץ' יהיה טומי האס (12). הגרמני הוותיק לא הראה סימני עייפות לאחר המותחן מול ג'ון איסנר ודרס את מיכאל יוז'ני (29) שהפתיע את ינקו טיפסרביץ' בסיבוב הקודם עם 1:6, 1:6, 3:6 חלק בתוך שעה ו-24 דקות.

הטניסאי הגרמני טומי האס. רויטרס
המסע הקסום נמשך. האס/רויטרס

נשים

ויקטוריה אזרנקה (3) התגברה על אלופת 2010 פרנצ'סקה סקיבאונה, שלא הצליחה להמשיך במסעה אחרי שדרסה את מריו ברטולי בסיבוב הקודם. האיטלקייה אמנם הצליחה להיאבק במערכה הראשונה, אבל לבסוף הפסידה ללא תנאי 6:3, 6:0. הבלארוסית השוותה את הישג השיא שלה בבירת צרפת: הגעה לרבע הגמר.

שם מחכה לה מריה קירילנקו (12) הרוסייה, שממשיכה את השנה המצוינת שלה, כשהעפילה לרבע הגמר אחרי 5:7, 4:6 על האמריקאית בת'אני מאטק סנדס. האמריקאית המפתיעה (67 בעולם), שהדהימה את אלופת 2011 נה לי, הוליכה 1:4 במערכה הראשונה, אבל קירילנקו המשתפרת הצליחה לחזור עם ארבעה משחקונים רצופים, בדרך לניצחון. קירילנקו, שסיימה את 2011 במקום ה-27 בעולם, שיפרה את הישג השיא שלה על החימר הפריסאי, אחרי שהודחה בסיבוב הרביעי ב-2010 ו-2011. קירילנקו, שזכתה השנה בטורניר פטאייה (הראשון שלה מאז 2008), צפויה לחזור לעשירייה הראשונה בעולם.

ויקטוריה אזרנקה, טניסאית בלארוסית. רויטרס
עלתה בקלות לרבע הגמר. אזרנקה/רויטרס

מריה שראפובה נתנה לסלואן סטיבנס שיעור, אחרי שגברה עליה 4:6, 3:6 והעפילה לרבע הגמר. האלופה מאשתקד שלטה מול האמריקאית המבטיחה, כשבמצב של 3:3 הרוסייה ניצלה נקודת שבירה שלישית כדי לעלות ל-3:4 ומהר מאוד ל-0:1 במערכות. בתחילת המערכה השנייה סטיבנס אומנם הצליחה לשבור את ההגשה של שראפובה, אבל הרוסייה הגיבה עם שתי שבירות דומיננטיות כדי לטפס לשלב הבא בטבעיות.

בשלב הבא היא תפגוש את ילנה ינקוביץ' הסרבית (18), שהביסה בשעה ו-2 דקות את ג'יימי המפטון 0:6, 2:6.

הטניסאית הרוסיה מריה קירילנקו. רויטרס
השנה המצוינת נמשכת. קירילנקו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully