וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברדו: "כל המאמץ לחזור היה שווה בשביל כזה ניצחון"

הספרדי ששב מפציעה ארוכה חגג אחרי הדרמה מול מונפיס, שהודה: "לא נשארה לי אנרגיה". נדאל: "פתחתי הגנתי מדי"

עוד יום משחקים מרתק עבר על הרולאן גארוס, שמתחיל בשקט בשקט להתקרב אל רגעי ההכרעה שלו. רוג'ר פדרר, ג'ו ווילפריד צונגה, סרינה וויליאמס כבר מחכים לנו בשמינית הגמר, בעוד רפאל נדאל ומריה שראפובה רק זכו להשלים את משחקי הסיבוב השני שלהם וישחקו שוב מחר (שבת). גאל מונפיס, חביב הקהל המקומי, הפסיד בתום הדרמה של היום לספרדי טומי רוברדו, לאחר שאיבד שלוש נקודות משחק.

תמונת היום: רק רשת

טומי רוברדו טניסאי ספרדי. רויטרס
טומי רוברדו מותש שניות לאחר הניצחון הגדול על גאל מונפיס/רויטרס

נתוני היום:

* הקנדי מילוש ראוניץ' שהודח על ידי קווין אנדרסון, סיים את דרכו בטורניר עם 56 אייסים בשלושה משחקים, ממוצע של כמעט 19 אייסים למשחק, הרבה יותר מכל שחקן אחר.

* המשחק בין רוברדו למונפיס לא רק סיפק את הדרמה של היום, אלא גם את הראלי הארוך של היום אצל הגברים, 33 חבטות עד שהנקודה הלכה לספרדי.

* אצל הנשים, ורווארה לפצ'נקו האמריקאית ואנג'ליק קרבר מגרמניה החליפו 22 חבטות עד שהאחרונה זכתה בנקודה.

הטניסאי הקנדי מילוש ראוניץ'. רויטרס
גם ההפצצות לא עזרו לראוניץ'/רויטרס

ציטוטי היום:

רפאל נדאל הזיע במגרש השני בגודלו ברולאן גארוס, אצטדיון סוזן לנגלן. השור ממאיורקה פגש במסגרת הסיבוב השני את מרטין קילזן הסלובקי, וב-40 הדקות הראשונות רדף אחרי יריבו עד ששוב איבד מערכה, כפי שקרה לו בסיבוב הראשון. בסופו של דבר הספרדי צלח את המשוכה, ניצח 6:4, 3:6, 3:6, 3:6 והמשיך לסיבוב השלישי.

"הייתי יותר מדי הגנתי בפתיחה", אמר נדאל, שרוצה להיות השחקן הראשון בהיסטוריה שזוכה במונה תארים באותו גרנד סלאם, "השתפרתי תוך כדי המשחק". הספרדי התרשם לא אחת מסגנון משחקו של קליזן, ואף אמר "וואו" לאחר אחת החבטות של הסלובקי. "מבחינתי זה לא נגמר, כי אני מחכה למשהו שידחוף את החיים שלי", אמר קליזן בן ה-23.

רוג'ר פדרר מתחיל לצבור מומנטום ברולאן גארוס, ונראה שאפילו הוא לא ציפה שיהיה לו כל כך קל להעפיל לסיבוב הרביעי בטורניר, אחרי שגבר בתוך שעה וחצי על ז'וליאן בנטו בתוצאה 3:6, 4:6, 5:7. בסיבוב הבא פדרר יפגוש את המנצח בין סם קווארי לג'יל סימון.

"אתם כל כך נחמדים אליי", חייך פדרר אל הקהל, שכיבד אותו בסטנדינג אוביישן. "אני מצטער בשביל ז'וליאן. הוא משחק טניס טוב וגם ניצח אותי השנה ברוטרדם".

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר בטורניר רולאן גארוס. רויטרס
זכה לסטנדינג אוביישן. פדרר/רויטרס

סרינה וויליאמס, שלא זכתה על החימר הצרפתי מאז 2002 ושמטה עד כה רק שישה משחקונים בשלושה סיבובים גם יחד, אמרה: "אני מאוד רוצה לזכות כאן, אבל יש עוד דרך מאוד ארוכה לפני ועוד הרבה אנשים אחרים שרוצים לזכות כמוני".

אבל עם כל הכבוד לכל התותחים הכבדים, את ההצגה של היום סיפקו טומי רוברדו וגאל מונפיס. הספרדי והצרפתי נאבקו קרוב לארבע שעות במשחק מלא תהפוכות, עד שרוברדו ניצח 6:2, 7:6 (5), 2:6, 6:7 (3), 2:6.

רוברדו אמר בסיום: "מונפיס שיחק מעולה מהרגע הראשון, הוא לא ויתר על שום נקודה והייתי צריך להילחם כל הזמן כדי לחזור למשחק. כל נקודה קבעה והיה לי קשה, כי הוא לא הפסיק להחזיר כדורים. הייתה לי פציעה ברגל, החמצתי המון זמן, אבל עבדתי קשה ועכשיו אני יודע שזה השתלם, כי לשחק מול קהל כזה ולהשיג ניצחון כזה שווה הכול. אני אוהב את זה ומקווה שייצא לי לעשות את זה יותר פעמים".

מונפיס סיכם: "כבר לא נשארה לי שום אנרגיה בסיום. הוא יריב חזק והוא היה יותר יציב לקראת הסיום. אני מאחל לו הצלחה בהמשך. חבל לי שהפסדתי, אבל זו הייתה חוויה גדולה והיא תעזור לי בהמשך העונה".

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס בטורניר רולאן גארוס. רויטרס
מסרבת להתרגש בינתיים. וויליאמס/רויטרס

הסיפור של היום: רוברדו ומונפיס במשחק משוגע

גאל מונפיס הדיח בשני הסיבובים הקודמים את תומאס ברדיך וארנסט גולביס, המדורגים הרבה מעליו בדירוג. הוא היה רחוק מילימטרים מלהדיח גם את טומי רוברדו, אבל הספרדי, שנמצא בעיצומו של קאמבק ענק משלו לקריירה, הצליח איכשהו להישאר במשחק בנקודות הקריטיות ולהשיג את הכרטיס לשמינית הגמר, תוך שהוא שובר את לב הצרפתים. בשלב הבא יחכה לו בן ארצו ניקולאס אלמגרו, משוכה לא פשוטה, אבל בהחלט עבירה לקראת, אולי, מפגש עם עוד ספרדי, דויד פרר, ברבע הגמר.

גאל מונפיס טניסאי צרפתי. רויטרס
הפנים אומרות הכול. מונפיס/רויטרס

לשים לב מחר: מריון ברטולי - פרנצ'סקה סקיאבונה

הצרפתיה מדורגת רק 13, האיטלקיה בכלל מחוץ לדירוג, אבל שתיהן כבר הוכיחו בעבר שהן יודעות להתעלות במקרים מסוימים ושתיהן גם מבינות שההגרלה שנפלה בחלקן נותנת להן צ'אנס ענק לעלות לשמינית הגמר. הקהל יהיה עם ברטולי כמובן, אבל לסקיאבונה יש יכולת לכבוש את הצופים ואם היא תפעיל את הקסם שלה מחר, עשוי להתפתח כאן משחק מרתק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully