וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון: "באתי להתחרות על האליפות ואני רחוק צעד אחד"

טירוף הפלייאוף: ג'יימס סיפק עוד הצגה בדרך למטרה. פרנק ווגל: "כשלברון מחליט להיות לברון, מישהו יכול לעשות משהו?"

מספרי המשחק בין מיאמי לאינדיאנה (79:90 להיט, שעלו ל-2:3 בגמר המזרח)

* לאורך ההיסטוריה בפלייאוף, 87% מהקבוצות שניצחו במשחק חמישי ניצחו גם בסדרה.

* המספרים של לברון ג'יימס ברבע השלישי בלבד: 16 נקודות, 7 מ-10 מהשדה, 2 מ-4 לשלוש, 4 אסיסטים, 0 איבודים. המספרים של הפייסרס ברבע השלישי: 13 נקודות, 3 מ-13 מהשדה, 0 מ-2 לשלוש, אסיסט בודד ו-5 איבודים.

* קינג ג'יימס היה חתום בקליעה או באסיסט על 25 מתוך 30 הנקודות של מיאמי ברבע השלישי. 19 מתוך הנקודות הללו הגיעו במהלכי פיק אנד רול.

* לברון רשם 86 נגיעות בכדור במשחק, הנתון הגבוה ביותר שלו בסדרה, בעוד שדווין וויד וכריס בוש נגעו ביחד 69 פעם בכדור.

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט. GettyImages
המספרים לטובתו, אלא מה. לברון/GettyImages

* ב-25 השנים האחרונות רשמו חמישה שחקנים שורה סטטיסטית של לפחות 30 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים בסדרות גמר איזוריות שעמדו במצב של שוויון. לברון הלילה, לברון ב-2007, קובי בריאנט ב-2010, האקים אולאג'ואן ב-1995 וצ'רלס בארקלי ב-1993. ארבעת האחרונים העפילו בסופו של דבר לגמר ה-NBA.

* 30 הנקודות שלו הלילה נתנו ללברון 3,633 נקודות בפלייאוף, וקידמו אותו למקום ה-13 בטבלת קלעי הפלייאוף בכל הזמנים, כשהוא חולף על פני ווילט צ'מברליין (3,607) ואלג'ין ביילור (3,623). ה-MVP רחוק תשע נקודות מלעקוף גם את סקוטי פיפן.

* כריס אנדרסן סיים רק עם ארבע נקודות, אבל שמר על מאזן מושלם מהשדה בסדרה כולה (15 מ-15).

שחקן ענק כמו לברון ג'יימס יכול לפרק אותך בכמה דקות, ושחקני אינדיאנה הרגישו זאת הלילה על בשרם. רבע שלישי גדול של קינג ג'יימס, בו קלע 16 מ-30 הנקודות שלו העניקו לאלופה יתרון 2:3 בסדרה אחרי ניצחון ביתי בתוצאה 79:90.

"בשביל זה באתי לפה, להתחרות על האליפות בכל שנה, ואני רחוק צעד אחד מזה", אמר לברון ג'יימס אחרי ההצגה שניפק, "שום דבר לא בטוח, החלטתי החלטות קשות, כולם מכירים את הסיפור, יש לנו הזדמנות כקבוצה, שוב, להופיע בפעם השלישית ברציפות בגמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקן מיאמי היט לברון ג'יימס חוגג. GettyImages
הפעיל את המנוע ברבע השלישי. לברון/GettyImages

מאמן ההיט אריק ספולסטרה לא חסך מחמאות מלברון. "המנוע שלו ברבע השלישי עבד בצורה שלא תיאמן. הוא עשה מהלכים גדולים בשני צדי המגרש, לקח ריבאונדים, כיסה בהגנה, גרם להם צרות בהתקפה". ספולסטרה התייחס לתקרית בה היה מעורב כריס אנדרסן, שדחף בפראות וללא כדור את טיילר הנסברו. "לא ראיתי מה קרה", אמר ספולסטרה, "אצפה בזה בווידאו. זאת סדרה פיזית, אבל אף אחד לא רוצה להגזים, כולם פשוט מאוד תחרותיים. יש כדורסל נקי ופיזי, זה לא כמו השנה שעברה".

"טוב, זה פלייאוף", אמר דווין וויד, שהסתפק ב-10 נקודות בלבד. "שיין באטייה אמר שזה הזמן שבו אתה מרגיש חי, כשאתה עם הגב לקיר, אז אתה חייב להתעלות. בשביל הרגעים האלו התאמצנו כל השנה". גם יודניס האסלם, שהיה נהדר עם 16 נקודות ב-8 מ-9 מהשדה, חש הקלה בסיום: "היו לנו 24 דקות להילחם על החיים שלנו, וככה שיחקנו במחצית השנייה".

יודוניס האסלם שחקן מיאמי היט. GettyImages
שרף את הפייסרס. האסלם/GettyImages

מאמן אינדיאנה פרנק ווגל נשאל האם יש משהו שקבוצתו יכולה לעשות נגד לברון, והשיב בכנות: "אני לא ממש יודע מה אפשר לעשות נגד לברון, הוא היה די מיוחד הלילה. כשלברון מחליט להיות לברון, מישהו יכול לעשות משהו? גם האסלם שרף אותנו. מיאמי היא אחת הקבוצות הטובות שהיו אי פעם בליגה ואנחנו שמחים להתחרות בהם. אנחנו יודעים שאנחנו מסוגלים לנצח אותם, אבל כדי לעשות את זה אנחנו צריכים להציג יכולת טובה יותר משהצגנו. אין ספק שפספסנו כמה הזדמנויות ברבע הראשון כדי לברוח".

לגבי התקרית של אנדרסן והנסברו אמר ווגל: "אני לא רוצה לדבר על השיפוט והשופטים, הם ראו את ההקלטה של זה ואני בטוח שהם החליטו נכון".

פול ג'ורג', שסיים עם 27 נקודות ו-11 ריבאונדים, היה מתוסכל בסיום. "לברון קלע כמה קליעות, ואם לא הייתה ההצגה שלו ברבע השלישי זה היה הופך למשחק צמוד עד הסוף".

טיילר הנסברו שחקן אינדיאנה פייסרס מול כריס אנדרסן שחקן מיאמי היט. GettyImages
ווגל סומך על השופטים. אנדרסן/GettyImages

* אחרי עזיבתו של ויני דל נגרו, הקליפרס תרים אחר מאמן חדש. על פי דיווח ברשת ESPN, הקליפרס כבר פנו לביירון סקוט, שפוטר רק לאחרונה מקליבלנד. נשיא הקליפרס גארי סאקס אף שוחח עם המאמן בטלפון וזה הביע עניין במשרה. מועמדים נוספים למשרה הם ג'ף ואן גנדי ובריאן שואו. גם ג'ורג' קארל, אלווין ג'נטרי ונייט מקמילן עומדים על הפרק. סקוט הוא יליד לוס אנג'לס וכשחקן שיחק חלק מהקריירה במדי הלייקרס. כמאמן, להישג השיא הגיע עם ניו ג'רזי אותה הוליך לגמר ה-NBA ב-2002. בסקוט אף אימן את כריס פול בניו אורלינס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully