וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנסציה באוסטריה: פאשינג מהליגה השלישית זכתה בגביע

ניצחה את אוסטריה וינה 0:1 בגמר והפכה לאירופאית הראשונה מאז 1983 שמניפה את התואר כשהיא משחקת בליגה השלישית

פאשינג הקטנה זכתה יום (חמישי) בגביע האוסטרי אחרי ניצחון 0:1 על אוסטריה וינה במשחק הגמר שהתקיים באצטדיון ארנסט האפל שבווינה. על פניו לא מדובר בפרט מרתק עבור אוהד הכדורגל הממוצע, אלא שמדובר כאן בסיפור גדול.

פאשינג היא הקבוצה הראשונה באירופה מאז 1983 שזוכה בגביע מקומי למרות שהיא משחקת בליגה השלישית. הקודמת לעשות זאת הייתה לכיה גדאנסק הפולנית. פאשינג היא גם הזוכה הראשונה בהיסטוריה בת 94 השנים של הגביע האוסטרי שמגיעה מהליגה השלישית.

צפו בשער הניצחון ובחגיגות של פאשינג

דניאל סובקובה, שגדל באוסטריה וינה אבל מעולם אל הצליח לפרוץ לקבוצה הראשונה שלה, כבש בנגיחה את השער היחיד במשחק בדקה ה-47 ומנע מהאקסית שלו גביע 28 בתולדותיה ודאבל מרשים אחרי שהיא השלימה זכייה באליפות לפני כשבועיים. דקות אחרי שריקת הסיום הכותרות באתרי האינטרנט באוסטריה כבר קראו "פאשינג השפילה את אוסטריה וינה".

הקבוצה מאוסטריה עילית שיחקה לא מעט שנים בליגה הבכירה בארצה, אבל עברה כמה גלגולים בגלל קשיים כלכליים והוקמה מחדש בליגות הנמוכות ב-2007. לאחרונה היא החלה לקבל עזרה כלכלית מענקית המשקאות המקומית רד בול, שמקווה להפוך אותה למעין קבוצת חממה של רד בול זלצבורג.

בדרך למשחק על התואר פאשינג עברה את ראפיד וינה ברבע הגמר ואת רד בול זלצבורג בחצי הגמר - את שתיהן היא הדיחה במשחקי חוץ . היום היא השלימה קמפיין חלומי עם ניצחון על קבוצה נוספת מ"שלוש הגדולות" של הכדורגל האוסטרי.

פאשינג עדיין נאבקת על עלייה מהליגה השלישית. היא מוליכה את המחוז שלה עם 66 נקודות מ-28 משחקים ולמעשה סיימה את העונה, אבל לאסק לינץ מדורגת נקודה מתחתיה עם משחק חסר והפרש שערים עדיף. אם לאסק תצבור נקודה ביום שישי נגד לאובן שכבר ירדה, פאשינג לא תעלה ותשחק בעונה הבאה במוקדמות הליגה האירופית כשהיא עדיין בליגה השלישית בלבד.

מאמן אוסטריה וינה, פטר שטוגר. GettyImages
הושפל ונמנע מדאבל. שטוגר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully