וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיל ג'קסון: "אני יודע מה הלייקרס צריכים"

ה'זן מאסטר' הפתיע כשהציע את עזרתו לקבוצתו לשעבר ותקף את דאנטוני, גם מיק ג'אגר עקץ. רייטינג גבוה למיאמי ואינדיאנה

נראה שאין איש שיחלוק על הטענה כי העונה החולפת של לוס אנג'לס לייקרס היתה כישלון מהדהד. הקבוצה שהוקמה בעיר המלאכים, עם קובי בריאנט, דוויט הווארד, סטיב נאש ופאו גאסול דשדשה במהלך העונה, השתחלה לפלייאוף ושם חטפה סוויפ מהדהד מסן אנטוניו. מרבית הטענות מסביב ללייקרס הופנו אל המאמן, מייק דאנטוני ועל סגנונו המהיר שלא מתאים לקבוצה, ולא מעט גורמים במועדון אף ניסו להחזיר את המשיח של הלייקרס, הלא הוא פיל ג'קסון לתפקיד המאמן. עכשיו, אותו ג'קסון חושף מה לדעתו הלייקרס צריכים לעשות כדי להשתפר, ועל הדרך עוקץ את המאמן הנוכחי.

מאמן לוס אנג'לס לייקרס, פיל ג'קסון. Chris Carlson, AP
רק תשאלו אותו, הוא יגיד לכם. ג'קסון/AP, Chris Carlson

"אם הם היו רוצים את עזרתי, הייתי שולח את אחד מעוזרי המאמנים כדי שיעבוד איתי כמה שיותר מהר, כי אני יודע מה הם צריכים", הפתיע ג'קסון בנכונותו לתרום בראיון ל-ESPN, ואף פירט: "לדעתי הם צריכים לחזור וללכת יותר פנימה, שם החוזק של הקבוצה, והם צריכים לנצל את זה כדי להיות דומיננטיים במשחקים. אני חושב שיש דרך לעשות זאת".

כשנאמר לג'קסון שהסגנון שהוא מציע לא יתאים לדאנטוני, שנוהג יותר בסגנון של ריצה, אמר המאמן לשעבר: "נכון. הם חברו את הדרך והם חושבים שזה העתיד של ה-NBA, ונראה. נראה אם זה יקרה", שלח ג'קסון עקיצה לעברו של המאמן הנוכחי.

מייק ד'אנטוני מאמן לוס אנג'לס לייקרס. AP
חושב שהוא יודע מה העתיד של ה-NBA. דאנטוני/AP

ג'קסון אף התייחס לשחקניו לשעבר והקשיים שהם עברו: "מפריע לי שפאו עבר עונה קשה, שלקובי היתה עונה בה הוא היה צריך לספק את הנקודות ונאלץ לדחוף את עצמו לגבול עד לשלב שבו הוא קרע לעצמו את גיד אכילס. האם זה היה קורה אם הוא לא היה משחק 40 דקות כל משחק? מי יודע?". ו'הזן מאסטר' המשיך לירות: "מפריע לי ששחקן ברמה של דווייט הווארד נראה אנושי, לפעמים פחות מאנושי. זה לא קידם להם את המשחק. אני חושב שהדבר החשוב ביותר באימון הוא לתת לשחקנים לפרוח, זה הדבר הגדול ביותר. זו המשימה שלך".

אז מה התוכניות לעתיד של ג'קסון, שכל קבוצה בליגה היתה נותנת את הכל פחות או יותר כדי שיגיע לאמן אותה? כרגע הוא מסייע לדטרויט במציאת המאמן הבא שלה, ונראה שזה הכיוון הכללי שלו. "אני חושב שאסיים כמו טקס ווינטר (הוגה התקפת המשולש) או פיט ניווול (מאמן אגדי שהפך לסקאוטר ויועץ לחלק מהקבוצות בליגה). פיט ישב על הקווים ב-15 או 20 השנים האחרונות של חייו ופשוט עודד אנשים והראה להם איך לשחק. הוא היה יועץ שסייע. יכול להיות שזה מה שנותר לי לעשות- להיות מנטור". אין ספק שבלייקרס ישמחו לקבל את שירותיו של המנטור, במידה שיסכים להעניקם.

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס. AP
למה היה צריך להעביר אותו את הסבל הזה? בריאנט והפציעה/AP

בינתיים הלייקרס ספגו ביקורת מביכה גם ממקור אחר. להקת הרולינג סטונס הופיעה באולמה הביתי של הקבוצה בלוס אנג'לס, הסטייפלס סנטר, וסולן הלהקה (שחוגגת יובל!) מיק ג'אגר עקץ על הבמה בעודו מקפץ: "אנחנו כאן כדי לגרום ללייקרס להיראות קצת צעירים יותר".

מיק ג'אגר במופע התרמה לנפגעי הוריקן סנדי. GettyImages
מי פה זקן? ג'אגר/GettyImages

עוד ב-NBA:

* הליגה בוחנת כמה שריקות שנויות במחלוקת במשחק מספר 4 בין אינדיאנה למיאמי. הטעות הבולטת ביותר הייתה סל שנפסל לאינדיאנה, לאחר שהשופט סימן לתום שעון ה-24, על אף שהכדור נגע בבירור בטבעת. גם שתי שריקות נגד מיאמי בסיום - עבירת התוקף של לברון ג'יימס (השישית שלו במשחק) והצעדים נגד דווין וויד - נבדקו וספגו ביקורת.

כמו כן, היו מספר מקרים של חשד ל"פלופינג": היתקלות קלה בין לברון ג'יימס לדייויד ווסט הובילה לנפילה תיאטרליצת של שניהם, ובמקרה אחר לאנס סטיבנסון השתמש בתנועות דרמטיות מדי כשקיבל דחיפה קלה מריי אלן.

* המשחק הרביעי בין מיאמי לאינדיאנה הביא 5.1 אחוז רייטינג ונצפה על ידי 8.1 מיליון צופים ברשת TNT, מה שהפך את המשחק לתוכנית הכי נצפית בפריים טיים באותו יום. בסדרה צופים 7 אחוזים יותר ממה שצפו בגמר המערב.

* שארלוט בובקאטס הציגה את מאמנה השישי בשבע השנים האחרונות: סטיב קליפורד. "אני בעיקר דורש תחרותיות", אמר המאמן החדש על חניכיו המאכזבים, "נדרשים שחקנים שיש בהם תחרותיות בלי עזרה של המאמנים. בליגה הזו, שבה שחקנים נדרשים לשחק ארבע או חמש פעמים בשבוע, אין הרבה פעמים שבהן מאמן יכול להגיד להם מילת קסם. או שיש לך את השחקנים הנכונים, או שאין לך. כשיש לך שחקנים צעירים שהם תחרותיים באופן טבעי, יש לך הזדמנות לבנות משהו בסגנון שלו אתה מקווה".

שחקן מיאמי היט ריי אלן (ימין) נאבק בשחקני אינדיאנה פייסרס פול ג'ורג'  וחברו רוי היברט. Joe Robbins, GettyImages
מספקים תמורה. הגלדיאטורים/GettyImages, Joe Robbins

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully