וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספ בלאטר: "פיפ"א תסייע לפלסטינאים מול ישראל"

נשיא פיפ"א הצהיר כי ינסה לפתור ההגבלים על תנועת הספורטאים הפלסטינאים. רג'וב: "מטורף מה שהישראלים עושים"

בשבועות האחרונים עלו לא מעט קולות ברחבי העולם שקראו להחרים את יורו הנבחרות הצעירות שייפתח בקרוב בארץ, בטענה שישראל כובשת את העם הפלסטינאי. בפיפ"א הציגו חזית אחידה ונתנו לישראל גב, אבל הערב (רביעי) מכריז נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, כי הוא אינו מרוצה מההתנהלות של ישראל בכל הנוגע לצורה בה היא מונעת מהספורט הפלסטינאי להתקיים בצורה תקנית.

ספ בלאטר נשיא פיפ"א. רויטרס
לא רק בעיה של הפלסטינאים, בעיה של הכדורגל. בלאטר/רויטרס

"זהו נושא עדין מאוד", אמר בלאטר בנוגע למצב בין ישראל לרשות הפלסטינאית, והתייחס בעיקר לעובדה שישראל מגבילה ספורטאים פלסטינאים, בעיקר כדורגלנים, מלהגיע למשחקים. "אני יכול לאשר שאני מתכוון לעזור, פיפ"א תעזור. זוהי בעיה של הכדורגל. אנחנו נעזור לפלסטינאים, וזה ייגמר. זוהי אינה הבטחה, זהו רצון, ואיפה שיש רצון, יש דרך".

ג'יבריל רג'וב, המכהן כנשיא התאחדות הכדורגל הפלסטינאית, וחבר גם בועד האולימפי הביע הערב את זעמו על המצב, ואמר: "זה מטורף מה שהישראלים עושים. צריך לדרוש מהם לכבד את החוקים, או לשלם את המחיר. אני מדבר על חופש תנועה, וגישה לאתלטים וסופורטאים, כמו גם למומחים מרחבי העולם. אנחנו רק רוצים להנות מהספורט כמו כמו כל המדינות".

רג'וב נשאל התערבות פיפ"א יכולה לסייע וענה: "לא. המצב מתדרדר. ישראל צריכה להבין את המציאות, שפלסטין היא חברה בפיפ"א, והיא צריכה לקבל את הסטנדרטים של פיפ"א ואת החוקים שלה". רג'וב אף התייחס ליורו הנבחרות הצעירות שיתקיים בחודש הבא: "לא היה צריך להעניק לישראל את המתנה הזו כל עוד הם לא נותנים לפלסטינאים את הזכות להנות מאותם דברים כמוהם".

ג'יבריל רג'וב בראיון לאבי יששכרוף וינון מגל ברמאללה, 5 פברואר 2013. דרור עינב
לא צריך להעניק לישראל מתנות. רג'וב/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully