וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה את הפועל ירושלים 68:74 ועלתה ל-0:2

מכבי תל אביב התקרבה לגמר הפלייאוף, אחרי שניצחה 68:74 בתום משחק חם ורווי אמוציות את הפועל ירושלים במלחה ועלתה ל-0:2 בסדרת חצי הגמר. שון ג'יימס התעמת עם ליאור ליפשיץ במחצית הראשונה, ליאור אליהו בלט עם 17 נקודות

אחרי שראתה את מכבי חיפה עולה ל-0:2 בסדרת חצי גמר הפלייאוף שלה מול הפועל אילת, עשתה גם מכבי תל אביב צעד גדול בכיוון הכרעת הסדרה שלה מול הפועל ירושלים, כשגברה עליה 68:74 במלחה, והתקרבה מאוד למשחק הגמר. כיאה לסדרת פלייאוף בין שתי יריבות כה מרות, הרוחות להטו על הפרקט כששחקני שתי הקבוצות הרבו להתעמת ביניהם, אך בסיום היתה ידה של האלופה על העליונה, ועתה תנסה הקבוצה של דיוויד בלאט לסיים את העבודה במשחק השלישי שיתקיים ביום שני ביד אליהו, כשאלמלא יקרה משהו חריג, הצהובים יבטיחו לעצמם את המקום במשחק הגמר ברוממה. אפשר רק לקוות ששם יהיה קרב כמו שקיבלנו הערב.

אלישי כדיר שחקן הפועל ירושלים עם דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב שדוחף את סמארדו סמואלס. מגד גוזני
משחק חם במיוחד. סמית' מול דאנקן/מגד גוזני

הקבוצה של דיוויד בלאט המשיכה לקבל את ליאור אליהו בכושר שיא. הפורוורד הישראלי הוליך את קלעי מכבי עם 17 נקודות באחוזים נהדרים (8 מ-9 מהשדה), ויחד עם שון ג'יימס שוב שלטו הצהובים בצבע ובריבאונד. יוגב אוחיון צלף מחוץ לקשת, והצהובים שוב ניצלו את הניסיון שלהם כדי להכריע את המשחק, ולקרב את הסדרה הזו לסיומה. ירושלים לעומת זאת המשיכה להקשות את יריבתה, והפעם גם הביאה את הפיזיות שלה איתה וקיבלה הופעה נאה מסמארדו סמואלס העצבני (20 נק' ב-10 מ-13 מהשדה), אבל בערב בו ג'וש דאנקן קולע רק 1 מ-3 מהשדה (בדרך ל-8 נקודות בלבד), קשה מאוד לנצח.

האורחים תפסו פיקוד על המשחק כבר בפתיחה, ועלו ליתרון דו ספרתי לאחר מטווח שלשות של יוגב אוחיון וגיא פניני. המשחק החל להתלהט ברבע השני, כששון ג'יימס תפס את ליאור ליפשיץ וזרק אותו אל הפרקט, ובהמשך התעמתו גם ג'וש דאנקן ודווין סמית'. ירושלים נעזרה במשחק טוב של סמואלס ששמר אותה בתמונה, וברבע האחרון כבר הצליחה לחזור מפיגור של 14 הפרש, אבל לא היו יכולים לצהובים בסיום, והם ככל הנראה במרחק של 40 דקות מסיום העונה הקשה שלהם.

מאיר טפירו, רון סטיל הפועל ירושלים בעימות עם דווין סמית', ריקי היקמן שחקני מכבי תל אביב. מגד גוזני
אווירת פלייאוף אמיתית. היקמן מול טפירו/מגד גוזני

רבע 1

לימונד העלה ראשון את המארחים על הלוח, אבל מכבי ענתה עם שלשה פנויה של יוגב אוחיון וארבע נקודות מהירות של ליאור אליהו בצבע סייעו לצהובים לעלות ל-2:7. היקמן תפר עם הוא שלשה, אבל לימונד לא נתן לצהובים לברוח, ועם שלשה משלו ונקודות של סטיל צימקה ירושלים ל-3 הפרש. אליהו המשיך להעניש את ההגנה הרכה של המארחים בצבע, ומתפרצת של היקמן הטיסה את האורחים ל-9:18. סמואלס החל להיכנס לעניינים, אבל ראה את קבוצתו חוטפת שתי שלשות מאותה נקודה- מפניני ואוחיון- וכל שנותר לכדיר היה לצמק ל-26:17 בסיום הרבע הראשון.

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון מול שחקן הפועל ירושלים מאיר טפירו. מגד גוזני
הפגיז מחוץ לקשת. אוחיון מול טפירו/מגד גוזני

רבע 2

כדיר פתח טוב את הרבע השני והמשיך לנגוס ביתרונה של מכבי. הרוחות התלהטו כששון ג'יימס זרק בברוטאליות את ליאור ליפשיץ מעליו, והגארד של ירושלים לא נותר חייב, דחף אותו בחזרה וכל אחד מהשניים חטף עבירה טכנית. המארחים המשיכו במומנטום שלהם, ומתפרצת של סמואלס הורידה את הפיגור לנקודה בלבד. היקמן קטע את הרצף הנהדר של המארחים, פניני הוסיף שלשה והצהובים ירדו אל חדרי ההלבשה עם יתרון 31:39.

שחקן מכבי תל אביב ליאור אליהו מול שחקן הפועל ירושלים אלישי כדיר. מגד גוזני
ממשיך בכושר הנהדר שלו. אליהו מול כדיר/מגד גוזני

רבע 3

ירושלים פתחה רע את הרבע השלישי עם שני איבודים מהירים, סמואלס הצטרף לרשימת השחקנים העצבניים כשנתן דחיפה קלה לסמית', והתעצבן על השופטים. כפי שקורה לא פעם, מכבי נמנמה ברבע השלישי, והמארחים ניצלו זאת, קיבלו שלשות מסטיל ודאנקן וצימקו ל-44:39. הצהובים הגיבו עם שלשה של רוט וארבע נקודות מהירות של ג'יימס, הפעם הגיע תורה של ירושלים להירדם בהתקפה, והקבוצה של בלאט ירדה בסיום הרבע השלישי עם יתרון מבטיח, 42:56.

שחקני מכבי תל אביב ריקי היקמן חוגגים. מגד גוזני
בדרך לסגור את הסדרה. היקמן ומכב חוגגים/מגד גוזני

רבע 4

המארחים סירבו לומר נואש, סטיל ולימונד מצאו נקודות, ודאנק אימתני של סמואלס צימק ל-8. אוחיון עצר את הקאמבק של הקבוצה מהבירה עם שלשה פנויה לחלוטין אבל לימונד מיד החזיר באחת משלו בצד השני. סמית' השתיק את הקהל המקומי עם שלשה נהדרת והוסיף עוד ג'אמפ מוצלח ושמר את האלופה עם יתרון דו ספרתי. סמואלס המשיך לאבד את הראש, והפעם ניסה להתעמת עם שון ג'יימס, שלא שיתף פעולה, ואז, דווקא כשהיה נדמה שהמשחק גמור, עשו המארחים ניסיון אחרון לחזור, כשטפירו ולימונד מצמקים ל-6 בלבד בדקה האחרונה.לימונד החטיא שלשה קריטית, מכבי לקחה את הריבאונד כל הדרך לדאנק של אליהו שסגר את הסיפור, וזה 68:74 בסיום למכבי תל אביב.

אוהדי הפועל ירושלים מניפים שלט בו נכתב שום דבר לא השתנה פיצה מכבי. מגד גוזני
לא אהבו את הפנייה של מכבי לג'וש דאנקן. אוהדי ירושלים מניפים מגשי פיצה/מגד גוזני

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 17 (8 מ-9 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, שון ג'יימס (10 ריבאונדים) ויוגב אוחיון (3 מ-4 לשלוש) 13 נקודות כל אחד, דווין סמית' (8 ריבאונדים) וריקי היקמן (3 מ-12 מהשדה) ו-6 אסיסטים, גיא פניני 8, מורן רוט 3, דייויד לוגן 2, ניק קיינר מדלי ודארקו פלאניניץ' שיחקו ולא קלעו.

קלעו להפועל ירושלים: סמארדו סמואלס 20 (10 מ-13 מהשדה), רביב לימונד 15 (6 מ-14 מהשדה), רון סטיל 10 (3 מ-8 מהשדה), ג'וש דאנקן ואלישי כדיר (12 ריבאונדים) 8 נקודות כל אחד, ליאור ליפשיץ 3, קורטני פלס 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully