וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסלן העבר אוסקר שמידט נאבק במחלת הסרטן

הברזילאי, שנחשב לאחד הקלעים הגדולים בהיסטוריה, נותח בראשו. הרופאים אופטימיים: "אוסקר יכול לחיות עוד הרבה שנים"

אוסקר שמידט, אחד מגדולי הכדורסלנים בהיסטוריה, נלחם במחלת הסרטן. התקשורת בברזיל מדווחת כי "היד הקדושה" מטופל בבית חולים בסאו פאולו, וב-30 באפריל נותח בראשו. לפי הרופאים, שמידט סובל מסרטן במוחו, בדרגה די חמורה. "למרות זאת, אוסקר יכול לחיות עוד הרבה שנים", אמר הרופא שניתח אותו, ד"ר מרקוס דה קווירוז גומס.

שמידט מסרב להתראיין לתקשורת בברזיל, ולפי רופאיו "הוא לא מעוניין ש-50 עיתונאים יתקשרו אליו בבת אחת". אחרי הטיפול בברזיל שמידט יטוס ל"חופשה רפואית" בארצות הברית, שם הוא מתגורר.

כדורסלן העבר הברזילאי אוסקר שמידט. Jed Jacobsohn, GettyImages
רוצה שקט מהתקשורת. שמידט/GettyImages, Jed Jacobsohn

שמידט בן ה-55 הוא גדול כדורסלני ברזיל בכל הזמנים. הוא החל את הקריירה ב-1974 בפאלמיירס הברזילאית ובמהלך השנים כיכב בקאזרטה האיטלקית, ויאדוליד הספרדית, ובנבחרת ברזיל, עמה זכה במקום השלישי בעולם (1978) ובמדליית הזהב במשחקי פאן-אמריקה (1987), שם הוביל את נבחרתו לניצחון על ארצות הברית.

שמידט (2.05 מטר) נבחר ב-2010 להיכל התהילה של פיב"א, ונחשב לאחד הקלעים הגדולים בתולדות המשחק. באולימפיאדת סיאול 1988 הוא סיים את משחקי נבחרתו עם ממוצע מדהים של 49.1 נקודות למשחק. באולימפיאדת ברצלונה 1992 הוא הוליך את ברזיל עם 24.8 נקודות למשחק ובאטלנטה 1996 הפציץ 27.4 נקודות למשחק. שמידט היה שבע פעמים מלך הסלים באיטליה, מלך הסלים בספרד בעונת 1994 ושמונה פעמים מלך הסלים בברזיל. שמידט נחשב לאחד מ-50 השחקנים הגדולים של פיב"א, וסיים את הקריירה בשנת 2003 במדי פלמנגו הברזילאית, כשהוא בן 45. שמידט קלע 49,737 נקודות בקריירה שארכה 29 שנה, והוא מלך הסלים בכל הזמנים של טורניר אליפות העולם בכדורסל עם 843 נקודות (24.1 למשחק).

כדורסלן העבר הברזילאי אוסקר שמידט. Doug Pensinger, GettyImages
מגדולי הקלעים בכל הזמנים. שמידט/GettyImages, Doug Pensinger

צפו בשמידט מפציץ 54 נקודות וצולף 10 שלשות במשחק

גם 44 נקודות שלו לא הספיקו מול דראז'ן פטרוביץ' וריאל מדריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully