וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר חברי הנהלת הפועל עכו שוקלים להתפטר

29.5.2013 / 13:46

זאת עקב דברי ראש העיר, שאמר כי "אם הקבוצה תפורק, נתבע את העמותה. יש פה אנשים שלא אכפת להם. דורשים הנהלה אחרת"

צילום: אדריאן הרבשטיין עריכה: מיכאל ברגמן

ראש העיר של עכו, שמעון לנקרי, קיים היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בצל המצב הקשה של הפועל עכו, ובה תקף באופן חריף את הנהלת המועדון. "יש פה עניין של אגו ואינטרסים אישיים, התנהלות לא נכונה וקלוקלת שפגעה בקבוצה, ויש פה עניין פוליטי של אנשים שלא אכפת להם, ללא התחשבות בקבוצה", אמר לנקרי. "הרי אם טובת הקבוצה חשובה לך, אז למה שתלך למהלך כזה, אבל כנראה שטובת הקבוצה לא חשובה ותמות נפשי עם פלישתים. אם הם ילכו לפירוק, העמותה תיתבע על כל הכספים שהושקעו. אנחנו מעונינים שהכול ימשיך כמו שהיה עם התשלום שלנו ופריסת התשלומים. המעשה שהנהלת הפועל עכו עשתה הוא כפוי טובה, ובכל זאת אנחנו רוצים להמשיך ולתמוך. אני מתחייב שהקבוצה תישאר בליגה. הפועל עכו אפילו לא קבוצה עירונית, ואין עירייה שתומכת בקבוצה ככה. אם העירייה תנהל את הקבוצה, ייפתרו כל החובות והבעיות עד לתאריך הנקוב. נעשה הכול כדי שהקבוצה תמשיך להתקיים בליגת העל, אבל אנחנו דורשים שתהיה הנהלה אחרת".

ראש עיריית עכו. אדריאן הרבשטיין
מעביר מסר ברור להנהלה. לנקרי/אדריאן הרבשטיין

"אין לי שום עניין שהקבוצה תעבור לעירייה, אך משנוצר משבר, אני מרים את הכפפה", הוסיף ראש העיר. "הקבוצה טוענת שבמשאבים הקיימים היא לא מסוגלת להיות בליגת העל, אז התנדבנו. אני לא מעוניין לנהל את קבוצת הכדורגל, אך בגלל חשיבותה לעיר ולאוהדים, אנחנו מסייעים. אין ראש עיר שמסייע לקבוצת הכדורגל בעירו כמו ראש העיר עכו, בכסף ובמתקנים. קבוצת כדורגל מנוהלת על ידי בעלים ויש לה ספונסרים. קבוצת כדורגל שמשחקת באיצטדיון כדורגל אמורה לשלם עבור האיצטדיון, פה יש קבוצה שמשלמת? כל כוונתנו היא שהקבוצה תמשיך בליגת העל וברמה גבוהה, ולא לעסוק כל שנה האם יורדים או לא, ואם היא תתקיים".

"אין לנו פרויקט שאנחנו מנהלים בעיר שאנחנו לא מנהלים במצוינות. גם את הקבוצה", אמר לנקרי. "גם קבוצת הילדים תקבל פתרון, הקבוצה תקבל טיפול טוב יותר. באנו לפני עשר שנים והקבוצה הייתה בליגה א', היא התקדמה במעלה הליגות, השקענו בה הרבה כסף ללא בקרה. יש חוק ואנחנו מחויבים לחוק ולבקרה. יש גוף ציבורי במדינה שאין עליה בקרה? אם אתם מסתדרים בכספכם הפרטי, בבקשה".

עיריית עכו מתכננת להשקיע בקבוצה כשני מיליון שקלים בשנים הבאות. מנכ"ל עיריית עכו אוהד שגב: "אמורה להיות תמיכה בקבוצה, אך לא נתמוך בה כל עוד ההנהלה הנוכחית מנהלת את הקבוצה".

בעקבות דבריו של ראש העיר לנקרי שוקלים מספרי חברי עמותה להתפטר מתפקידם. אם המהלך אכן יקרה הוא עשוי לגרום לכך שההנהלה כולה תתחלף, כפי שדורש ראש העיר, דבר שעשוי להוציא את הקבוצה לדרך חדשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יהודה ברשישת יושב ראש הפועל עכו. יגאל סוויסה, הפועל עכו, ספק 500
מה יהיה? ברשישת/ספק 500, יגאל סוויסה, הפועל עכו

האופציות שהועלו אמש נפסלו במהירות

חוסר ודאות כללי קיים בימים האחרונים בהפועל עכו ובמיוחד לאחר אירועי אתמול (שלישי) בעקבות הפגישה הלא מוצלחת בין אנשי הקבוצה ובראשם יושב ראש המועדון יהודה ברשישת לבין מנכ"ל העירייה אוהד שגב. במהלך הפגישה הוצעו לקבוצה שתי אופציות שנפסלו מהר מאוד, מה שהביא את הצדדים למבוי סתום.

האופציה הראשונה הייתה לפרוש את תקופת החוב של עמותת הקבוצה לעירייה לתקופה של 4-5 שנים, בה יקוזז החוב מתקציב התמיכה, מה שיאפשר לקבוצה להמשיך ולהתקיים. השנייה היא שהעירייה תנהל את הקבוצה באמצעות עמותה עירונית-ציבורית. בקבוצה מיהרו לתקוף ומסרו: "ידענו מלכתחילה שמטרתה העיקרית של העירייה היא לקחת את הקבוצה לניהולה ולחסל את העמותה הקיימת ובכך יצא המרצע מן השק".

אלא שלמרות שבקבוצה מדברים על סגירת הקבוצה כצעד נואש, מתברר שבאופן אירוני בדיוק ביום הפגישה קיבלו מספר שחקני המועדון מכתבים מהקבוצה שבהם הם התבשרו על כך שהקבוצה החליטה לממש את האופציה לגביהם. אחד השחקנים מספר: "מצד אחד מדברים בתקשורת על סגירת הקבוצה, מצד שני מגיע המכתב הזה. אף אחד לא מבין באמת מה קורה".

בינתיים בעיריית עכו נשארים איתנים בדעתם שלא להעביר את התקציב ולא מתרגשים מהאיומים שלפיהם המצב יגרום לסגירת הקבוצה. מקורב לראש העירייה סיפר: "כולם יודעים שזה הכול משחק כדי לקבל כסף ובסוף תהיה קבוצה. הם מנסים להפחיד את כולם, גם את האוהדים, ואין שום סיכוי שיחליטו שם לסגור את הקבוצה".

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי לצד היועצת המשפטית כינרת הדר, מנכ"ל העירייה אוהד שגב. אדריאן הרבשטיין
עסק ביש. שמעון לנקרי, כינרת הדר ואוהד שגב/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully