וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל עכו: "בלי שינוי דרסטי, נודיע על פירוק בשני"

העירייה הציעה פריסת חובות או הקמת עמותה, אך הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. אורליצקי: "יתחילו מליגה ב'". נעים יעזוב?

המחשבות האופטימיות שעלו ביממה האחרונה סביב הפגישה בין יו"ר הפועל עכו יהודה ברשישת לבכירי העירייה באשר לפיתרון המצב אליו נקלעה הקבוצה נגוזו הערב (שלישי), אחרי שלא נוצרו הסכמות בין הצדדים. ברשישת נפגש עם מנכ"ל העירייה אוהד שגב, שהציג בפניו את הדרישות הקיימות לחידוש תקציב הקבוצה.

יהודה ברשישת יושב ראש הפועל עכו. יגאל סוויסה, הפועל עכו, ספק 500
האופטימיות נעלמה. ברשישת/ספק 500, יגאל סוויסה, הפועל עכו

במהלך הפגישה הציעו נציגי העירייה שתי הצעות לאנשי הקבוצה, במטרה שזו תישאר בליגה הבכירה: הראשונה הייתה לפרוש את תקופת החוב של עמותת הקבוצה לעירייה לתקופה של 4-5 שנים, בה יקוזז החוב מתקציב התמיכה, מה שיאפשר לקבוצה להמשיך ולהתקיים. השנייה היא שהעירייה תנהל את הקבוצה באמצעות עמותה עירונית-ציבורית.

מהעירייה נמסר: "ככל שטובת הקבוצה וטובת העיר הן הדבר המרכזי אשר עומד לנגד עיניהם של מנהלי העמותה, הרי שבבחירה בכל אחת משתי החלופות, יש בכדי להבטיח את המשך פעילותה של הקבוצה בליגת העל בעונה הקרובה ובכלל. ככל שמדובר בהגנה על אינטרסים פרטיים, אישיים ואחרים, הרי שהנהלת הקבוצה תבחר באופציה השלישית והיא הודעה על פירוק הקבוצה".

הפועל עכו מסרה בתגובה: "אין אנו מופתעים מהדברים שהוצגו. ידענו מלכתחילה שמטרתה העיקרית של העירייה היא לקחת את הקבוצה לניהולה ולחסל את העמותה הקיימת ובכך יצא המרצע מן השק. בין כל הדברים שנאמרו נדרשנו לשלם חובות שצצו פתאום כדוגמת שימוש במגרש ותשלומי ארנונה, כאשר בשנים קודמות כלל לא נתבקשנו לשלם עבור שירותים אלו, אז מה קרה דווקא עכשיו? העירייה והעומד בראשה מציגים בתגובותיהם דרכים שכביכול לא ייפגעו מקצועית בקבוצה, אך שכחו שתקציב הקבוצה בשנים האחרונות היה מן הנמוכים בליגה ודרישתם החדשה לחוב כספי דינה שהקבוצה לא תוכל להעמיד תקציב מינימום לפתיחת הליגה".

"במהלך הפגישה ?איים? מנכ?ל העירייה לפרק את העמותה, אך התבדה כאשר גזבר העירייה דיווח לו שהדבר בלתי אפשרי. כמו כן, התברר שעיריית עכו והעומד בראשה בלמו במכוון סיוע תרומות של ספונסרים שסייעו בעבר לקבוצה. עיריית עכו והעומד בראשה שוכחים שהפועל עכו מהווה את הפרסום הטוב היחידי לעיר, כל איזכור וכל פירגון לעיר עכו הגיעה דרך קבוצת הכדורגל ולא להיפך. לצערנו ראש העיר גזר היום גזר דין מוות על הקבוצה וכל מחלקות הנוער השונות וזאת אך ורק בשל רצונו בנקמה אישית. הנהלת הקבוצה תכנס מסיבת עיתונאים ביום שני הקרוב ובמידה שלא יכול שינוי דרסטי בעמדת ראש העיר ולא ימצא שום פתרון, ניאלץ להודיע על פירוק הקבוצה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
האוהדים יצאו להפגין/מערכת וואלה, צילום מסך

בעכו איימו בימים האחרונים כי אי תקצוב מצד העירייה יביא להחלטה ללכת לפירוק של המועדון. מי שממתינה להתפתחויות כל העת היא מכבי נתניה, שתירש את מקומה של עכו בליגת העל אם בסופו של דבר הקבוצה הצפונית תחליט להתפרק. מקורבים לראש העירייה מציינים היום: "שום דבר לא השתנה. הצבנו דרישות ברורות ועד שהן לא ימומשו, הקבוצה לא תקבל כסף".

בינתיים, מצבה המעורער של הקבוצה משפיע גם על הצוות המקצועי, כאשר מי ששוקל את המשך דרכו הוא המאמן יובל נעים, שהחל מסוף החודש ייאלץ להתמודד עם גל עזיבה של שחקנים שיסיימו את האופציה על חוזיהם ויוכלו לעבור לקבוצות אחרות. נעים עצמו כבר הבהיר כי אין בכוונתו להמשיך בקבוצה אם לא יוכל להעמיד סגל תחרותי שיתחרה בכבוד בליגת העל.

בבקרת התקציבים מסרבים להתרגש בשלב זה מהסיטואציה ושם בטוחים שבכל מקרה החלטה לא תיפול בימים הקרובים.

כמו כן, בבקרה ובהתאחדות מפרידים בין שני תרחישים אפשריים: האחד, הודעה של הפועל עכו שהיא מוחקת עצמה כמועדון ומסרבת להתקיים יותר והאופציה השנייה, ללכת לפירוק רגיל כשבראש המועדון יעמוד עו"ד שימונה למפרק. בסיטואציה הראשונה, אם הקבוצה תבקש לקום מחדש תשחק לכל היותר בליגה הרביעית או תתחיל מהליגה החמישית והאחרונה. במקרה של פירוק רגיל, יורדו לקבוצה תשע נקודות והיא תתבקש להעמיד תקציב מינימום לליגת העל.

"אין להפועל עכו כמעט חובות בבקרה", אמר יו"ר הבקרה עופר אורליצקי, "כך שלא סביר שהם יבקשו פירוק רגיל, שכן בקשה שכזו לא צפויה לפתור את הבעיות שלהם מול העירייה. אם ההנהלה תחליט למחוק את המועדון הרי שאז הקבוצה תצטרך להתחיל מליגה רביעית או חמישית".

עופר אורליצקי יושב ראש בקרת התקציבים בהתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
לא סביר שעכו תבקש פירוק רגיל. עופר אורליצקי/קובי אליהו

אם לפני חודש יולי יודיעו בעכו על מחיקת המועדון והורדתו לליגה הנמוכה ביותר, תגיש הבקרה באופן מיידי מכתב לנתניה ובו תשאל אותה אם הקבוצה מוכנה להעמיד תקציב מינימום ולשחק בליגת העל בעונה הבאה. "הבקרה מתחילה לדון בעניינים הכספיים רק בתחילת חודש יולי", אמר אורליצקי, "כך שרק במקרה שעכו תחליט למחוק למעשה את הקבוצה נשלח לפני תחילת חודש יולי מכתב לנתניה בנושא".

בנתניה לא מתכוונים בשלב זה להיגרר לסיטואציה ומחכים להחלטה סופית בנושא עכו. בכל מקרה, במועדון ממשיכים בהכנות בצורה רגילה ולא מתכוונים להקפיא את ההכנות לעונה הבאה כשאם תתבקש הקבוצה לשחק בליגת העל היא תיענה לבקשה ותעמיד תקציב מינימום לפחות לליגת העל. "יש לנו מאמן טוב ובטח שאנחנו לא צריכים לעשות בגזרה הזאת שינויים, גם אם נהיה בליגת העל" אמר גורם בכיר במועדון. "הכוונה שלנו היא להחתים בכל מקרה שלד חזק של שחקנים ברמה של ליגת העל, ואם נתבקש לשחק במקום עכו אז נשלים את יתר הסגל בצורה הטובה ביותר".

מאמן מ.ס אשדוד, יוסי מזרחי. מגד גוזני
מאמן לליגת העל כבר יש לנתניה. יוסי מזרחי/מגד גוזני
  • עוד באותו נושא:
  • הפועל עכו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully