וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב מנסה לעכב את עסקת טביב ובית"ר

האדומים שלחו מכתב ליועמ"ש אביבי בדרישה לעכב את העסקה או לדאוג שאיש העסקים יסלק את חובותיו. הטענה: טביב נוהג בניגוד אינטרסים הבקרה לא מתנגדת לעסקת טביב

הפועל תל אביב שלחה היום (שלישי) מכתב ליועץ המשפטי של ההתאחדות, משה אביבי, בבקשה לעכב את רכישת בית"ר ירושלים על ידי אלי טביב או לחלופין לדרוש ממנו לסלק את כל חובותיו לפני שיהפוך רשמית לבעלים. יש לציין כי הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות צריכה לאשר את עסקת רכישת בית"ר על ידי טביב, כאשר בירושלים העריכו כי לא צפויות בעיות.

הסיבות המנומקות במכתב של האדומים להתאחדות הן: חובות ותביעות בסך 30 מיליון שקל שהצטברו נגד המועדון בתקופה בה היה טביב הבעלים של האדומים וכן העובדה שטביב רשום עדיין כחבר מזכירות ההתאחדות מטעם הפועל. האדומים טוענים שלמעשה טביב נוהג בניגוד אינטרסים. חשוב לציין כי לא מדובר בהליך משפטי, אלא בבקשה מהיועץ המשפטי של ההתאחדות לתת מענה לבעיות שהעלו האדומים במכתבם ולמעשה, אביבי יצטרך להכריע בנושאים אלה לפני שההתאחדות את אשר עסקת רכישת בית"ר.

כמו כן, בבקרת התקציבים טוענים שהרכישה לא תתעכב משום שטביב ייאלץ להביא התחייבות בכתב שהוא איננו מעוניין במניות הפועל תל אביב בחזרה גם אם כספו לא ישולם לו, אלא יתבע את רמון בבית משפט אזרחי.

כזכור, ביום ראשון הגישה הפועל תל אביב תביעת בוררות בדרישה שטביב יפקיד ערבות בנקאית בסכום של 19 מיליון שקל שתבטיח את כיסוי סכום החובות והתביעות בקיזוז הכסף שעוד מגיע לו ממכירת הקבוצה לחיים רמון.

אלי טביב. קובי אליהו
העסקה בסכנה? טביב/קובי אליהו

בכתב התביעה נכתב: "מצב זה, בו היקף ההתחייבויות הקודם להעברת הזכויות באגודה לידי רמון הוא עצום, ועולה משמעותית על התמורה שמורה להיות משולמת בגין ההסכם, הרי שהוא עלול להעמיד את רמון במצב בו התמורה משולמת במלואה בעוד התובעת ורמון חשופים כלפי צדדים שלישיים בסכום הגבוה פי שלושה ויותר מן הסכום המהווה את יתרת התמורה (לאחר התשלו השני הקבוע כאמור ליוני הקרוב. לתובעת אין כל יכולת לעמוד בהתחייבויות בסדר גודל שכזה מתוך תקציבו השוטף של המועדון ועל כן למעשה הנתבעת, באמצעות טביב, מעמידה את התובעת ואת המועדון בפני סכנת קריסה".

כזכור, אלי טביב החזיק בבעלות מלאה על הפועל תל אביב החל מסוף עונת 2010/11, לאחר שהחזיק בה מתחילת אותה עונה בבעלות משותפת עם מוני הראל. לאחר שהסתכסך עם האוהדים, טביב מכר את חלקו במועדון בינואר 2013 לידי חיים רמון וביום שני הגיע לסיכום על רכישת בית"ר ירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כשעובדים תחת לחץ שכזה, דברים כאלו קורים". חיים רמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בינתיים פרסם חיים רמון פוסט ארוך באתר "האדומים", בו סיכם את העונה הראשונה של הפועל תל אביב תחתיו וכתב: "הסיבה המרכזית לקשיים היא שקיבלנו את הקבוצה כשהייתה על סף פירוק, ובתוך זמן קצר ולחץ גדול, היינו צריכים להרכיב קבוצה חדשה. כמובן שתוך כדי הרכבת הקבוצה לא כל מי שהגיע להפועל היה צריך להגיע, אבל כשעובדים תחת לחץ שכזה, דברים כאלו קורים. גם העובדה שרוב השחקנים שהחתמנו בכלל לא היו איתנו במחנה האימון בהונגריה לפני תחילת העונה פגעה בהכנות, אבל זה המחיר שהיינו צריכים לשלם בגלל אותו מצב בו השאיר אלי טביב את המועדון".

"אם זה לא מספיק", הוסיף רמון. "תוך כמה מחזורים בודדים נאלצנו להיפרד מניצן שירזי בגלל מחלתו, דבר שאילץ אותנו למצוא לו מחליף מה שלא סייע ליציבות הקבוצה. בנוסף לכך עברנו גל הפציעות שלא היה כדוגמתו מעולם בשום קבוצה בארץ ואולי בעולם, זה גרם לכך שלא שיחקנו שני משחקים רצופים באותו הרכב ובהרבה משחקים עלינו עם הרכב טלאים. בעונה החולפת הפועל תל אביב מימנה כמעט את כל תקציבה מההכנסות שלה. מענקים, מכירת כרטיסים, ספונסרים ומכירת שחקנים. בסך הכל התרומות הסתכמו ב-300 אלף שקלים בלבד. למרות כל זאת סיימנו את העונה בגרעון של שבעה מיליון שקלים, וזה כולל את תקציב הנוער והקנייה של גילי ורמוט".

רמון המשיך: "חרף כל המגבלות הללו והשמועות על ענייני ניהול, המועדון נוהל העונה באופן מסודר ומקצועי. לשחקנים ולצוות לא חסר כלום, המשכורות נכנסו במועדן ותרבות הניהול התהפכה ב-180 מעלות ממה שהיה פה קודם לכן. גם השנה אנו מנסים להעמיד קבוצה עם תקציב גדול יותר, אבל הדבר כמובן תלוי האם תהיה התגייסות של אוהדים בעלי יכולת או האם יבוא משקיע. פה ושם אני שומע דיבורים משונים והזויים כאילו אני לא מחפש רוכש או משקיע ושאני בכלל לא רוצה למכור. אז אני מצהיר כאן ועכשיו ומבקש שם אחד של רוכש 'כאילו פוטנציאלי' שרק רמז שהוא מעוניין להשקיע, לקנות או לתרום להפועל תל אביב וסירבתי להיפגש עמו. בשנה האחרונה נפגשתי עם הרבה אנשים שאמרו לי וסיפרו לי כמה הם מעוניינים לתרום להפועל תל אביב, אך רוב הפגישות התגלו בסוף כפגישות סרק".

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"ישנו קומץ של אנשים שהבנתי משמועות שהם מתגעגעים לימי טביב"/ברני ארדוב

בנוגע לאלי טביב כתב רמון: "פה ושם, ישנו קומץ של אנשים שהבנתי משמועות שהם מתגעגעים לימי טביב. אני משוכנע שמדובר בלא יותר מבעיית זיכרון קצר, אז אולי כדאי להזכיר לאותו קומץ ואולי גם לתקשורת, איך נראתה הפועל תל אביב בקיץ שעבר וכיצד טביב זמם לפרק אותה ולצערי גם נחל הצלחה חלקית במשימתו. יש כאלו שלא זוכרים שבקושי הייתה קבוצה, לא היה אפילו הרכב והאוהדים הודיעו על חרם מנויים. לא היה צפי להכנסות, וטביב הודיע שהוא לא מתכוון לשים שקל ומתכוון למכור את כל השחקנים כדי שיוכל להוציא כסף החוצה".

"כפי שהעיד טביב לאחרונה", הוסיף רמון. "הוא אפילו עשה כסף על חשבון הפועל תל אביב. גם בעניין זה אנו מתכוונים לבדוק עם הבקרה התקציבית כיצד הצליח טביב להוציא כספים של הפועל תל אביב מכיסו הפרטי. אני מאמין בכל ליבי שאם לא היינו באים ביחד ולוקחים בעלות על המועדון, הקבוצה הייתה מתפרקת ועוברת לניהול של כונס נכסים, וככל הנראה הייתה גם יורדת ליגה. הניהול הכספי והמשפטי של הקבוצה היה מתחת לכל ביקורת".

ממטה המחאה של אוהדי בית"ר ירושלים הגיבו לדברים של רמון: "אנחנו מציעים לחיים רמון ולהפועל תל אביב לא להתערב ברכישת בית"ר על ידי אלי טביב. הם מוזמנים לפתור מולו הכל בבתי המשפט אך כל מי שיפגע בבית"ר וברכישה שלה, נבוא איתו חשבון. אם חיים רמון לא רוצה אלפי אוהדים מול הבית שלו כדאי לו להפסיק עם הניסיונות שלו לסכל את העסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully