וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א דורשת מאלי טביב ערבויות בסך 19 מיליון שקל

האדומים הגישו תביעה למוסד לבוררות בדרישה שזה יניח ערבויות בנקאיות לכיסוי תביעות וחובות מתקופת בעלותו

הפועל תל אביב הגישה באמצעות היועץ המשפטי של המועדון, עמית פינס, תביעת בוררות נגד הבעלים לשעבר אלי טביב, כך מסרו האדומים היום (ראשון) לעיתונות. התביעה הוגשה למוסד הבוררות של ההתאחדות לכדורגל לאחר שהתברר כי כנגד הפועל תל אביב יש תביעות וחובות רבים, שהצטברו לסכום אסטרונומי של כ-30 מיליון שקל מתקופתו של אלי טביב.

איש העסקים אלי טביב. ברני ארדוב
צרות חדשות. טביב/ברני ארדוב

בהודעה מטעם האדומים נכתב: "על פי ההסכם בין אלי טביב לחיים רמון, מחויב טביב לשלם את כל התביעות וחובות העבר של המועדון, אשר מקורם בתקופת בעלותו על הקבוצה. כידוע, הקבוצה נמכרה לטביב בסכום של 17 מיליון שקל, מתוכם שולמו שישה מיליון שקלים. המשמעות היא שבקיזוז התמורה שכבר הועברה, הפועל תל אביב חשופה לתביעות מתקופת טביב בסך של כ-19 מיליון שקל".

"לאור זאת, הפועל תל אביב תובעת מאלי טביב שיפקיד ערבות בנקאית בסכום של 19 מיליון שקלים, שתבטיח כי סכום החובות והתביעות האדיר שעדיין לא הוסדר - בניגוד להתחייבותו של טביב על פי ההסכם - לא יושת על המועדון, דבר העלול להביא לפירוקו".

כזכור, אלי טביב החזיק בבעלות מלאה על הפועל תל אביב החל מסוף עונת 2010-2011, לאחר שהחזיק בה מתחילת אותה עונה בבעלות משותפת עם מוני הראל. לאחר שהסתכסך עם האוהדים, טביב מכר את חלקו במועדון בינואר 2013 לידי חיים רמון. בימים אלו נמצא טביב במו"מ לרכישתה של בית"ר ירושלים.

בכתב התביעה נכתב: "מצב זה, בו היקף ההתחייבויות הקודם להעברת הזכויות באגודה לידי רמון הוא עצום, ועולה משמעותית על התמורה שמורה להיות משולמת בגין ההסכם, הרי שהוא עלול להעמיד את רמון במצב בו התמורה משלומת במלואה בעוד התובעת ורמון חשופים כלפי צדדים שלישיים בסכום הגבוה פי שלושה ויותר מן הסכום המהווה את יתרת התמורה (לאחר התשלו השני הקבוע כאמור ליוני הקרוב. לתובעת אין כל יכולת לעמוד בהתחייבויות בסדר גודל שכזה מתוך תקציבו השוטף של המועדון ועל כן למעשה הנתבעת, באמצעות טביב, מעמידה את התובעת ואת המועדון בפני סכנת קריסה".

בנספח לכתב התביעה, צירפה הפועל תל אביב תביעות העומדות כנגדה. ראוי להדגיש כי רוב התביעות עדיין עומדות ואין בעניינן פסק דין סופי. בין היתר, המנכ"ל אמיר לובין תבע כ-1.1 מיליון שקלים בגין תשלום זכויות סוציאליות, מורדי דדון תבע 910 אלף שקלים, מהראן לאלה הגיע לאחרונה תביעה על סך כ-2.1 מיליון שקלים בגין התחייבויות והבטחות שניתנו לו לכאורה, הברזילאי גבריאל דוס סנטוס תבע בפיפ"א 3.155 מיליון שקל על הפרת הסכם, הפועל אשקלון ומחמוד עבאס תבעו 750 אלף שקל ואילו סוכן השחקנים רונן קצב תובע 6.6 מיליון שקל בגין עמלות סוכן שלטענתו לא שולמו לו.

הבעלים של הפועל תל אביב, אלי טביב, חוגג אליפות. יותם רונן
היו ימים יפים יותר. טביב חוגג אליפות עם הפועל תל אביב/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully