וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן כפוי: אורן יוסיפוביץ על רגע השפל של ההתאחדות

להתאחדות כבר היו הרבה רגעי שפל, אבל הושבת סוכן שחקנים במסיבת עיתונאים היא שיא שלילי חדש. אורן יוסיפוביץ נגעל ומתחיל להרים גבות לגבי הנבחרת של דודו דהאן: למה דור מיכה נופה? איך ניר ביטון קפטן? האם לעידו לוי יש מקום בסגל? התשובות אצל דודו

קובי אליהו

לפעמים, אתה באמת לא מבין מאיפה החוצפה ומאיפה הטמטום.

אחרי כל הבלגאן שעבר עליו בגלל הייחוס המשפחתי. אחרי שנכווה נואשות בקבוצה הגדולה הראשונה שבה אימן. אחרי שקיבל את הנבחרת הצעירה במתנה, כולל טורניר ביתי גדול בלי צורך להעפיל אליו. אחרי שהצעיד את הנבחרת הזו למשחקי אימון מעוררי עניין ותקווה, ובעיקר, אחרי שסוף סוף נבחרת ישראלית זכתה פה לתמיכה ולקונצנזוס. אחרי כל זה, אתה פשוט לא מבין מאיפה החוצפה והטמטום. מאיפה החוצפה והטמטום לכנס מסיבת עיתונאים רשמית של ההתאחדות לכדורגל, ולהושיב בה סוכן שחקנים.

העיניים לא האמינו למה שהן ראו. באמת ישבו שם הדוברת מיכל גרונדלנד, מאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון וסוכן השחקנים דודו דהאן.

שוב – דודו דהאן, סוכן שחקנים, ישב במסיבת עיתונאים רשמית של נבחרת ישראל ושל ההתאחדות לכדורגל.

עם חולצת וי לבנה ופנים זחוחות, דהאן השלים יום מצוין במשרד. החתמה מדהימה ומרתקת – בלי טיפת ציניות – סידרה לו יחסי ציבור לשנים קדימה. מי ישכח את האיש שהוציא לאירופה את גיא לוזון, מאמן של 48 אחוזי הצלחה בליגת העל, מאמן עם פוטנציאל גדול אבל בלי שום תואר רשמי בישראל? אז כדי שאף אחד בהחלט לא ישכח, התאחדות שלמה התחפשה לבורדל.

מיד לאחר צרור השטויות שגיבב לוזון אודות הדלפת הפייסבוק (נו, באמת, אף אחד לא אוכל את זה שמישהו במשרד של דהאן פרסם סטטוס בטעות – תן לנו קצת קרדיט), החל קרנבל ההאדרה. "רק סוכן אחד בעולם יכול היה להביא מאמן ישראלי לבלגיה", החמיא הקואץ', "וזה דודו שיושב כאן... כל הקרדיט שלו...".

ואז הקאתי.

מאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון עם סוכן השחקנים דודו דהאן. קובי אליהו
זו לא טעות - סוכן שחקנים במסיבת עיתונאים רשמית של הנבחרת/קובי אליהו

מקצועית, לוזון הוא כוכב עולה. כך אומרים יותר מדי אנשים ויותר מדי שחקנים שפורחים אצלו. ובהחלט, מגיעות לו כל המחמאות על ההזדמנות ועל הדרך החדשה. אבל לוזון, כמו יותר מדי מבני משפחתו, לא יודע להתנהל מול תקשורת. המהלך להושבת דהאן מול המצלמות היה מהמהלכים הנבזיים בהיסטוריה המתועדת. דסטין הופמן של "לכשכש בכלב" בחיים לא היה נותן לזה לקרות. כל תשובה של לוזון היתה מיני מופע אימים. הוא איבד את כבוד הציבור בדקות ספורות.

הרי כשגיא לוזון מונה, בתזמון מקרי ונדיר של טורניר ביתי, כולם חיברו אחד ועוד אחד. כולם אמרו שזה בגלל הייחוס. לוזון עבד קשה והתגבר על התדמית, כמעט מחק אותה. אתמול הוא הרס את הכול. לאו דווקא בגלל התזמון - לא נצפה ממועדון מסודר שימתין כחודש בגלל היורו - אלא בגלל הדרך. לוזון הפך יורו של קונצנזוס ליורו של חשדות. עכשיו, כשאייל גולסה פתאום מועמד לסטנדרד ליאז' שלו, הגבות מורמות עוד יותר גבוה. עכשיו פתאום הניפוי של דור מיכה גורם לקצת יותר תהיות. עכשיו פתאום שואלים למה דווקא ניר ביטון הוא הקפטן ועד כמה לעידו לוי מגיע מקום במרכז ההגנה?

יכול להיות שהכול מקרי, ובאמת, רוב הסיכויים שכן. אבל השאלות יישאלו חזק יותר מעתה והלאה. ואם הנבחרת תיכשל, פתאום ישאלו איפה היה הראש של המאמן, ואיך מועד הפרסום השפיע על השחקנים? והאם העובדה שהמחליף הזה נכנס קשורה לסוכן הזה או לסוכן אחר? הרי זה לא סתם סוכן. זה סוכן שישב במסיבת עיתונאים של הנבחרת. ואם הוא הצליח לעשות את זה, מה הוא לא יצליח לעשות?

כדי לטאטא את הערב השחור הזה, ההתאחדות לכדורגל ולוזון עצמו ייאלצו לעבוד קשה. ספק אם יצליחו. כמה שעות לאחר האירוע כבר יצאה הודעה רשמית של ההתאחדות, לפיה זו היתה טעות להושיב את דהאן במסיבת העיתונאים. ההתנצלות הזו, מעט מדי וממש מאוחר מדי, רק מאדירה את הטמטום. שורה זניחה לא תעזור. אם מישהו צריך להתנצל, זה גיא לוזון או יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, ולא המנכ"ל. ואם מישהו אשם, שמישהו גם ישלם.

מאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון עם סוכן השחקנים דודו דהאן. קובי אליהו
אם מישהו צריך להתנצל, זה גיא לוזון או יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, ולא המנכ"ל. ואם מישהו אשם, שמישהו גם ישלם/קובי אליהו

ההתאחדות פישלה בגדול, לוזון גם, ומהאיוונט יצא נשכר אחד - סוכן שחקנים פרטי ומוכשר שהצליח לעשות סיבוב על כולנו. הוא אפילו קיבל את זכות הדיבור, ומיד שיבח את עצמו. "כפי שהייתי הראשון להביא מאמן לרומניה, כך אני מביא מאמן ראשון לבלגיה", העיד הנחתום.

ולמה להפסיק במסיבת עיתונאים? קמצנים בהתאחדות. אולי גם נשנה את השם של הטורניר ל"יורו דהאן?", אולי הלוגו של הטורניר יהיה הפנים של דודו עם צווארון וי? אולי השחקן המצטיין בכל משחק בטורניר יזכה לייצוג בחצי מחיר? אולי ההתאחדות תקבל אחוזים, לכאורה, על כל עסקה עתידית של דהאן? הרי כולם יודעים שפרסום עולה כסף. קדימה, עוד לא מאוחר להתלכלך עוד יותר, גם כך שום דבר לא יפתיע אותנו.

זה המקום לאחל לגיא לוזון בהצלחה בעתיד, אבל לומר – אכזבת. בכך שאפשרת לסוכן השחקנים לטנף מסיבת עיתונאים של ההתאחדות והנבחרת, אכזבת כל אחד שחשב שמשהו השתנה; אכזבת כל אחד שהאמין שהמינוי שלך לנבחרת היה 100 אחוז טהור. אם כבר קיבלת את צ'אנס חייך, לפחות תעשה כאילו אכפת לך מהמשרה. לפחות תחכה לאחרי היורו ואז תברח. ואם כבר הודעת על בריחה שנייה אחרי היורו שקיבלת במתנה, לפחות אל תהיה שותף לאחד הכתמים הגדולים ביותר על ההתאחדות לכדורגל, המוכתמת גם כך.

אם אתה כל כך רוצה להודות לדודו, אם כל כך חשוב לך לשים את הסוכן שלך לפני הנבחרת שלך, תעשה את זה בפייסבוק.

ותתנצל. אל תשכח להתנצל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully