וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא לוזון מאמן סטנדרד ליאז': "אני דרוך ומאותגר"

מאמן הנבחרת הצעירה יצטרף לקבוצת הפאר הבלגית אחרי שיסיים את המשימה באליפות אירופה לנבחרות צעירות. חתם לעונה: ”אני מגיע למועדון נהדר. רוצה לשמח את האוהדים”

גיא לוזון יאמן בעונה הבאה את סטנדרד ליאז' הבלגית. לוזון שמתכונן עם הנבחרת הצעירה של ישראל למשחקי אליפות אירופה שיתחילו בישראל בשבוע הבא, חתם בסטנדרד לעונה אחת והוא יצטרף אליה אחרי שיסיים את המשימה עם הנבחרת. ההודעה על מינויו הגיעה תשעה ימים לפני משחק הפתיחה של ישראל הצעירה נגד נורבגיה ויומיים לפני משחק ההכנה נגד סלובקיה.

לוזון אמר היום: ?סטנדרד ליאז' זה מועדון נהדר ואני מאוד שמח. אני דרוך ומאותגר להצליח ולשמח את האוהדים הנפלאים. כעת אני מרוכז ומחויב לנבחרת ישראל ובתום היורו אגיע לליאז' ואתחיל לעבוד".

מאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון. קובי אליהו
תשעה ימים לפני היורו. גיא לוזון/קובי אליהו

לוזון בן ה-37 שיחק תקופה קצרה במכבי פתח תקוה לפני שפרש. הוא החל את קריירת האימון שלו בקבוצה ועמד על הקווים ב-2001-2007. בין ההישגים שלו בשש השנים הללו אפשר לציין זכייה בגביע הטוטו בעונת 2003-04, הגעה למקום השני בעונת 2004-05 והולכת הקבוצה לשלב הבתים של גביע אופ"א בעונת 2005-06.

בקיץ 2007 לוזון חתם כמאמן הפועל תל אביב, אבל פוטר ממנה בתום 10 מחזורים אחרי שהקבוצה צברה שש נקודות בלבד ודורגה במקום האחרון. לוזון חזר לתקופה קצרה במכבי פתח תקוה, אבל התפטר אחרי שורה של הפסדים. ב-2008 הצטרף לבני יהודה ובעונת 2009-10 הוליך אותה לגמר גביע המדינה. בקיץ 2010 מונה לתפקיד מאמן הנבחרת הצעירה.

קשר סטנדרד ליאז' מאור בוזגלו (משמאל) עם יוג'י אונו. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
"חבל לי שהוא לא הגיע בעונה שעברה". בוזגלו/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

סטנדרד ליאז' היא אחת מהקבוצות המעוטרות והגדולות בבלגיה. היא זכתה ב-10 אליפויות - האחרונה ביניהן ב-2009 - וזכתה בשישה גביעים. בשנת 1982 הגיעה לגמר גביע אירופה למחזיקות גביע. את הקבוצה אימן מאז אוקטובר האחרון מירצ'ה רדניק הרומני, אבל במועדון החליטו לא להאריך את חוזהו והיום הצדדים הודיעו על פרידה. רדניק הוביל את האדומים למקום הרביעי והם יתמודדו במוקדמות הליגה האירופית בעונה הבאה.

רולאן דושאטלה, נשיא סטנדרד ליאז', אמר במסיבת עיתונאים: "הפלייאוף היה טוב, עלינו לאירופה והיינו מרוצים מרדניק, אבל החלטנו למנות מאמן חדש. זהו המאמן הישראלי גיא לוזון. המאמן החדש חתם לעונה אחת. הוא לא מכיר את הליגה הבלגית, אבל יש לו איכויות רבות. הוא מאמן את הנבחרת הצעירה של ישראל ורגיל לעבוד עם שחקנים צעירים. בטווח הארוך, הוא יתרום רבות לסטנדרד ויכול להיות טוב יותר מרדניק. המטרה שלנו בעונה הבאה היא לקדם את השחקנים הצעירים ולהיות בין שלוש הראשונות בליגה".

רמי גרשון ודודו ביטון, שהושאלו בחודשים האחרונים לסלטיק ולאפואל ניקוסיה בהתאמה, שייכים לקבוצה ולאור ההגעה של לוזון מתחזקות ההערכות שהם ישחקו בה בעונה הבאה. מאור בוזגלו שהיה חלק מהסגל בעונה החולפת, סיים את חוזהו ויעזוב.

מאור בוזגלו, שסיים את חוזהו במועדון, מסר בתגובה לוואלה! ספורט: "גיא הגיע לקבוצת פאר בקנה מידה אירופי. מהניסיון שהיה לי עם גיא אני בטוח שהקהל, המועדון והשחקנים יאהבו אותו מאוד. חבל לי שהוא לא הגיע בעונה שעברה".

דודו ביטון הוסיף: "זה מועדון ענק עם מתקנים מצויינים ומקצוענות ברמה הכי גבוהה וכמובן הקהל מספר אחת בבלגיה. אני מאחל לו בהצלחה באתגר החדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully