וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: ליון בליגת האלופות, טרואה ירדה, שער 30 לזלאטן

מחזור הסיום: 0:2 על ראן סידר לליון את המקום השלישי, מליקסון בישל ב-1:2 של ולנסיין על טרואה. ניס בליגה האירופית

הליגה הצרפתית ננעלה הערב (ראשון) עם המחזור ה-38 שנתן מענה לשאלות האחרונות שנותרו פתוחות. ליון הצליחה לנצח 0:2 את ראן ושמרה על המקום השלישי שמוביל אותה למוקדמות ליגת האלופות, אחרי היעדרות של שנה אחת. בקרב על המקום הרביעי והכרטיס לליגה האירופית, ליל נותרה מאוכזבת אחרי 1:1 מול סנט אטיין וירדה למקום השישי, כשניס ניצחה 0:2 את אז'קסיו ועקפה את שתיהן עד למקום הרביעי. בתחתית, טרואה נשרה לליגה השנייה בעקבות הפסד 2:1 לוולנסיין, בשורותיה הציג מאור מליקסון משחק מרשים וגם בישל את שער השוויון. פריס סן ז'רמן נפרדה מקרלו אנצ'לוטי עם 1:3 על לוריין, כולל שער ליגה 30 העונה של זלאטן איברהימוביץ'.

אלופה: פריס סן ז'רמן

עלו לליגת האלופות: פריס סן ז'רמן, מארסיי, ליון

עלו לליגה האירופית: ניס, סנט אטיין, הזוכה בגביע (בורדו או אוויאן)

ירדו: ברסט, נאנסי, טרואה

עלו: מונאקו, נאנט, גנגאן

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן עם מאמנו קרלו אנצ'לוטי. רויטרס
השווה את ההישג של פאפן. זלאטן איברהימוביץ' עם קרלו אנצ'לוטי/רויטרס

לוריין - פריס סן ז'רמן 3:1

קרלו אנצ'לוטי העניק מנוחה לכמה וכמה שחקני הרכב של האלופה, אבל זלאטן איברהימוביץ' ביקש לשחק למען מטרה אחת - הבקעת שערו ה-30 בליגה. החלוץ השבדי אכן עשה זאת, כשמצא את הרשת של פביאן אודאר בדקה ה-51 ובכך הפך לראשון מאז ז'אן פייר פאפן (מארסיי, 1990) שמגיע לכמות הזו בליגה הצרפתית. אחרי השיא האישי, זלאטן פרגן בדקה ה-62 את שער ה-100 של פ.ס.ז' העונה (שיא מועדון) לקווין גמיירו המחליף, שגם השלים צמד בחלוף שלוש דקות. אנצ'לוטי נתן דקות לשוער הרביעי רונאן לה קרום, אבל השוער הוותיק שעלה מהספסל הורחק בדקה ה-81 ואפשר לארנו לה לאן לצמק מהנקודה הלבנה, מול ממאדו סאקו הבלם שנכנס אל בין הקורות. פ.ס.ז' סיימה את עונת האליפות השלישית שלה עם 83 נקודות ועכשיו תתפנה למינוי מאמן חדש. לודוביק ז'ולי קיבל דקות אחרונות בלוריין ופרש מכדורגל מקצועני.

ולנסיין - טרואה 1:2

מאור מליקסון השלים 90 דקות מצוינות בהרכבה של ולנסיין, בישל את הראשון והיה מעורב גם בשער השני, במשחק ששלח את טרואה לליגה השנייה. בנג'מין ניבה העלה את האורחים ליתרון בדקה ה-12, אבל בנג'מין אנגואה השווה אחרי כדור קרן של מליקסון בדקה ה-69, בעזרת המגן פלוריאן ז'ארז'ה. בדקה ה-89 מליקסון הניע את הכדור שמאלה לעבר גאל דאניק, שסידר לגרגורי פוז'ול שער קל. ולנסיין מסיימת את העונה במקום ה-11, טרואה תנסה לחזור במהרה.

גאל דאניק שחקן ולנסיין חוגג עם מאור מליקסון. רויטרס
הופעה משובחת. מאור מליקסון עם גאל דאניק/רויטרס

ליון - ראן 0:2

אחרי עונת היעדרות אחת מליגת האלופות, ליון יכולה לחזור. ליסנדרו לופס הבקיע מהנקודה הלבנה בדקה ה-23 את השער הראשון במשחק הביתי מול ראן החלשה, אותה יאמן בעונה הבאה פיליפ מונטנייה שיגיע מריאל סוסיאדד. קלמון גרנייה המצוין כבש בדקה ה-69 וחגג שער נדיר שבוע שני ברציפות בבעיטה חופשית. ליון תפסה את המקום השלישי ותתמודד בשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות. ליסנדרו הוחלף בדקה ה-80 וירד בדמעות ממה שעשוי להתברר כמשחקו האחרון במדי ליון.

ליל - סנט אטיין 1:1

הירוקים כבר הבטיחו את המקום באירופה בזכות הזכייה בגביע הליגה, אבל בכל זאת נלחמו ובכך מנעו מליל את הכרטיס לאירופה. סלומון קאלו כבש לזכות ליל בדקה ה-42, אבל רומן המומה השווה בדקה ה-59 וגם הרחקתו של ז'וסואה גילאבוגי האורח לא סייעה לקבוצה של רודי גרסיה. ליל ירדה למקום השישי ונותרה בלי כלום, אחרי ששער של פרנק בריה נפסל לקראת הסיום. סנט אטיין סיימה חמישית, וניס התגנבה ועקפה את שתיהן בדרך למקום הרביעי ולליגה האירופית.

ליסנדרו לופס שחקן ליון חוגג שער. רויטרס
שער הפרידה? ליסנדרו לופס חוגג/רויטרס

משחקים נוספים

טולוז - מונפלייה 0:2
לטולוז: וויסאם בן ידר (5 ו-11). עדן בן בסט לא שותף.

באסטיה - סושו 0:0

מארסיי - ריימס 0:0


אז'קסיו - ניס 2:0
לניס: דריו סביטאניץ' (50), אריק בותיאק (77)

בורדו - אוויאן 1:2
לבורדו: שייק דיאבטה (5 בפנדל ו-34). לאוויאן: יאניק סגבו (45 בפנדל)

ברסט - נאנסי 2:1
לברסט: צ'רליסון בנסחופ (90). לנאנסי: סבסטיאן פיגרנייה (10 ו-30)

מתיו ולבואנה שחקן מארסיי לפני גז'גוז' קריכוביאק שחקן ריימס. רויטרס
תיקו למארסיי במחזור האחרון. מתיו ולבואנה מול גז'גוז' קריכוביאק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully