וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורעף: הנבחרות עלו שלב במוקדמות אליפות העולם

הגברים הפסידו להונגריה אך עלו בזכות ניצחונה של סלובניה, הנשים הפסידו לבלארוס אבל עלו בעצמן לשלב המוקדמות השני

למרות שנוצחה הערב (ראשון) בידי נבחרת הונגריה בחמש מערכות, נבחרת הגברים של ישראל הבטיחה את מקומה בשלב השני של מוקדמות אליפות העולם בזכות הנקודה בה זכתה (המוענקת למנוצחת בשובר שיוויון, המנצחת מקבלת שתי נקודות) ותודות לניצחון של סלובניה המארחת על מולדובה (0:3) מוקדם יותר הערב.

הנבחרת נכנעה להונגריה במשחק צמוד 3:2 (25:17, 26:28, 23:25, 25:19, 15:12) למרות שחזרה מפיגור מערכה ועוד הצליחה לבצע מהפך, אך נכנעה להונגריה שאמנם רשמה ניצחון בכורה בטורניר אבל נותרה במקום האחרון. הנבחרת תשחק בשלב השני של מוקדמות אליפות העולם בחודש אוקטובר. נבחרות הולנד, ביילורוסיה, רומניה, שבדיה ואוקראינה הבטיחו גם הן את מקומן שלב הבא.

"אני שמח שעשינו היסטוריה היום ולראשונה הצלחנו להעלות את נבחרת הגברים של ישראל שלב במוקדמות אליפות העולם" אמר בסיום המאמן זהר בר נצר, "ידענו לפני המשחק שמערכה אחת תספיק לנו לעלות וזאת הייתה הסיבה שפתחנו מאוד לחוצים וההונגרים ברחו לנו בשלב מוקדם, אבל אני שמח שנכנסנו למשחק במערכה השנייה. חבל לי מאוד שלא ידענו לקחת את המערכה החמישית ולסיים את הטורניר בניצחון", סיכם המאמן. את הנבחרת הוביל הערב טמיר הרשקו שסיים עם 16 נקודות, שטיין 11, סלבה בצ'קלה 9, אמיר וינרסקי 7, גיא בן גל 6, שפרנוביץ' 5, ג'קי גפט 3, אריאל כצנלסון ויוחאי דדון 2 כ"א, גנדי סוקולוב 1.

זוהר בר נצר מאמן מכבי תל אביב כדורעף. אדריאן הרבשטיין
עשו היסטוריה. בר נצר/אדריאן הרבשטיין

נבחרת הנשים של ישראל עלתה הערב לשלב השני של מוקדמות אליפות העולם 2014, למרות הפסד 3:0 לבלארוס (25:15, 25:12, 25:18). המארחות עלו ישירות לסיבוב המוקדמות השלישי מהמקום הראשון עם מאזן מושלם, בעוד ישראל שניצחה פעמיים את דנמרק ופינלנד העפילה לסיבוב המוקדמות השני, שיחל באוקטובר הקרוב. אליפות העולם תיערך בקיץ הבא באיטליה, כאשר ישתתפו בה 24 נבחרות.

"בסך הכול היה טורניר טוב וחיובי", אמר בסיום לאתר איגוד הכדורעף המאמן אריה זלינגר. "המעמד של המשחק האחרון היה קצת גדול עלינו, אניה וליקי הייתה היחידה שתפקדה היום ועמדה בעומס בזכות הניסיון שלה. אנחנו חוזרים עם הרבה דברים חיוביים וממשיכים לכיוון הליגה האירופית שצפויה להיות מעניינת ומאתגרת".

כעת עוברת הנבחרת להתרכז במשימה הבאה, והיא הליגה האירופית. תהיה זו השתתפות רביעית של ישראל בטורניר, והיא תשחק בבית ב' יחד עם גרמניה, סרביה ובלגיה. המשחקים יחלו בבלגיה ב-13-16 ביוני, שבוע לאחר מכן תשחקנה הנבחרות בסרביה, לאחר מכן בגרמניה וב-4-6 ביולי בישראל. שתי הראשונות מהבית תעפלנה לפיינל פור שייערך בבולגריה ב-11-14 ביולי.

אנה וליקי שחקנית נבחרת ישראל כדורעף נשים מנחיתה כדור. Dino Panato, GettyImages
שבחים מזלינגר. אניה וליקי/GettyImages, Dino Panato

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully