וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת התגליות של עונת 2012/13 באירופה

27.5.2013 / 12:30

סיפור הסינדרלה של אנגליה, המפלצת של ריאל, החבר של ברדה. הצעירים המבטיחים שפרצו העונה. נבחרת בניחוח צרפתי

שוער: אלכס מקארת'י - רדינג

מסרון מפתיע קטע לשוערה הצעיר של רדינג יום קניות בלונדון. ההודעה הייתה מההתאחדות, שבישרה לאלכס מקארת'י על זימונו לסגל נבחרת אנגליה לקראת משחקי ההכנה מול אירלנד וברזיל. גם בחלומותיו הוורודים הוא לא האמין שכך תסתיים העונה הראשונה שלו בפרמיירליג, אחרי שמונה תקופות השאלה במועדונים זניחים. השוער בן ה-23 נעדר במשך ארבעה חודשים בתחילת העונה בגלל פציעה בכתף, אבל חזר בגדול ותפס את המקום בהרכב של רדינג. אמנם ירידת הליגה הייתה בלתי נמנעת, אך מקארת'י ניצל כל הזדמנות להפגין את כישוריו. משחק פנטסטי באנפילד, בו מנע מליברפול שישה או שבעה שערים בטוחים, זיכה אותו במירב המחמאות. ברנדן רודג'רס טען כי מדובר בהופעת השוער הטובה ביותר שראה מימיו, ומיד צירף אותו לרשימת המועמדים לליברפול. גם ארסנל בתמונה. סיפור סינדרלה אמיתי.

מגן ימני: דניאל קרבחאל - לברקוזן

שאלנו את השאלה הזאת בנבחרת הפורצים של אמצע העונה, ונשאל זאת שוב עכשיו: איך לעזאזל ז'וזה מוריניו ויתר על דני קרבחאל? ריאל מדריד החליטה למכור את שחקן הבית שלה למרות שנותרה ללא גיבוי בעמדת המגן הימני. לברקוזן קפצה על המציאה, שילמה חמישה מיליון יורו וקיבלה מגן צעיר ורעב שהתגלה במהרה כאחד הטובים בעמדתו בבונדסליגה. קרבחאל נהנה מאמון מלא של צמד מאמניו, היה שחקן ההגנה היציב ביותר ועזר ללברקוזן לתפוס את המקום השלישי עם הכרטיס לליגת האלופות. וזה עוד לא הסוף. קרבחאל הוא מגן שכל הזמן חושב קדימה. העליות התכופות שלו להתקפה והגבהות הכדור המדויקות, הובילו למאזן מרשים של שער אחד ושמונה בישולים בליגה. בחודש הבא הוא כאן עם הנבחרת הצעירה של ספרד. לאחר מכן? אולי שוב במדריד.

בלם: איניגו מרטינס - ריאל סוסיאדד

עשור אחרי שכמעט לקחה אליפות על חשבון ריאל מדריד, הצליחה ריאל סוסיאדד לחזור לקדמת הבמה של הכדורגל הספרדי. הקבוצה הזאת ידעה ימים קשים מאז, כולל שלוש שנים בליגה השנייה, אבל העונה הציגה כדורגל אטרקטיבי ותפסה את הבכורה בחבל הבאסקים, גם אם לא תשיג בסופו של דבר את הכרטיס לליגת האלופות. המאמן פיליפ מונטנייה נתן הזדמנות לצעירים מוכשרים רבים, ביניהם הקשרים אסייר איארמנדי ורובן פרדו וכמובן אנטואן גריזמן שכבר הפך לכוכב אשתקד, אבל מאחוריהם התגלה יהלום נוצץ לא פחות ומבוקש אף יותר - איניגו מרטינס. הבלם בן ה-22 היה כוכב יוטיוב בזכות שני שערים מהחצי בעונה שעברה. העונה הוא כבר הבקיע ארבעה שערים, אך השיפור הניכר במשחק ההגנה הוא שהפך אותו לשם שנמצא גם ברשימות של ברצלונה וריאל. מרטינס האריך את חוזהו עד 2017 עם סעיף שחרור של 30 מיליון יורו. כמו קרבחאל, גם אותו נוכל לראות בישראל בחודש הבא.

בלם: רפאל וראן – ריאל מדריד

אם יש דבר אחד טוב שיצא מהעונה הזאת של ריאל מדריד, אין ספק שזהו רפאל וראן. זינדין זידאן שכנע אותו לחתום בריאל מדריד, מוריניו שם בו את מבטחו והעונה הבלם הצרפתי הצעיר הופיע ב-33 משחקים ועשה התקדמות מטאורית, במקביל לפריצתו בסביליה של "האח" ממחלקת הנוער של לאנס, ז'ופרה קונדוגביה. לשיאו הגיע וראן בן ה-20 בשני משחקי חצי גמר גביע המלך נגד ברצלונה, אז המחיש עד כמה עצום הפוטנציאל שלו. בעיתוני מדריד כינו אותו 'מפלצת' אחרי המפגשים מול היריבה המושבעת, בהם הבקיע הצרפתי האלגנטי גם את שעריו היחידים העונה ולא ביצע אף עבירה. עם 1.91 מטר, קריאת משחק משובחת וצניעות מפתיעה, אין פלא שבריאל רואים בו את שר ההגנה של העשור הבא. גם בנבחרת צרפת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מגן שמאלי: לוקא דין - ליל

עוד כישרון צרפתי עולה מדור 1993 שכבר שיחק בעונה שעברה, אבל דהר קדימה העונה והפך לשחקן הרכב בליל. חרף העובדה שקבוצתו איבדה את הכרטיס לאירופה וסיימה רק במקום השישי, לוקא דין, עוד לא בן 20, נבחר למגן השמאלי הטוב ביותר בליג 1 בעונת 2012/13. רודי גרסיה, שבתחילה עוד השתמש בו כמגן ימני מחליף, נתן לו לרוץ בצד השני כשהסיט את פרנק בריה ימינה (בעקבות עזיבת מתיו דבושי) וקיבל ממנו תמורה מלאה. דין היה שותף לשבעה משחקים בהם הגנת ליל שמרה על שער נקי, כבש פעמיים בליגה ונמצא גם הוא על סף זימון לנבחרת. ברפובליקה כבר חגגו על שמו בכותרות (פירוש השם בצרפתית - ראוי) ואילו באנגליה דווח כי מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי חושקות בשירותיו.

קשר: מורגן שנידרלין - סאות'המפטון

הוא היה קפטן כל נבחרות הנוער של צרפת, אבל אחרי שלושה משחקים בלבד בליגה הבכירה במדי שטרסבורג, ארז את הפקלאות ועבר במפתיע לסאות'המפטון בקיץ 2008. הסיינטס היו אז בליגת המשנה, חוו ירידה נוספת, אבל לאחר מכן קמו כעוף החול ויחד איתם פרח גם מורגן שנידרלין. בעונתו החמישית בקבוצה הוא סוף כל סוף הגשים את החלום לשחק בפרמיירליג. והוא שיחק מצוין. הקשר האחורי שדרג את יכולתו בכל המישורים ונבחר לשחקן העונה של אוהדי סאות'המפטון ושל חבריו לקבוצה. שנידרלין חילץ כדורים יותר מכל אחד אחר בליגה האנגלית העונה, דייק ב-83 אחוזים מהמסירות שלו והפתיע בהצטרפות להתקפה. אחרי שלושה שערים בארבע עונות, שנידרלין בן ה-23 הבקיע חמישה שערים העונה וסייע לסאות'המפטון לשרוד. ארסנל ואינטר כבר בעקבותיו.

קשר: פלוריאן תובאן - באסטיה

לא מעט כישרונות התגלו העונה בצרפת. אלמלא הפציעה הקשה שהשביתה אותו לחצי עונה דווקא לאחר שהוזמן לנבחרת, המקום הזה היה שייך ודאי לרומן אלסנדריני מראן. אבל הוא בחוץ, ולכן הפור נפל על פלוריאן תובאן, שנבחר לשחקן הצעיר של העונה בליג 1. בעונת הבכורה שלו בליגה הבכירה, הקיצוני הצעיר שמסוגל לשחק בשני האגפים, הציג לראווה את יכולת הכדרור שלו, המהירות המדהימה וגם הוסיף תפוקה מרשימה שסייעה לקבוצתו באסטיה להבטיח הישארות מוקדם מהצפוי. תובאן בן ה-20 כבש 10 שערים, כולל שלושה צמדים רצופים שהובילו את באסטיה לשלושה ניצחונות מרשימים (רביעיות לרשת ליון, ולנסיין וברסט) בסוף מרץ ותחילת אפריל. ארסן ונגר כמובן נדלק, אך ליל הקדימה אותו ורכשה את תובאן כבר בינואר תמורת פחות מארבעה מיליון יורו. זיל הזול.

קשר: ג'ונתן שמיד - פרייבורג

את הסריה הצרפתית שלנו בקישור משלים ג'ונתן שמיד. כמו שנידרלין, גם הוא נטש את שטרסבורג בגיל צעיר. רק שבניגוד לחבר מסאות'המפטון, את שמיד אף אחד לא רצה ולא הכיר. כריסטיאן שטרייך, אז עוד מאמן באקדמיה של פרייבורג, לקח אותו תחת חסותו בגיל 19. הצרפתי-אוסטרי עדיין התגורר אז בשטרסבורג, אבל עשה את הדרך לפרייבורג מדי יום. 170 ק"מ, ברכבת. בעונה שעברה הוא תרם את חלקו להישארות של פרייבורג בבונדסליגה, והעונה צמח להיות אחד מכוכבי הסנסציה של העונה, כאשר שטרייך כבר משמש מאמן ראשי. פרייבורג פספסה ברגע האחרון את הכרטיס לליגת האלופות, אבל גם המקום החמישי הוא הישג חסר תקדים עבור החבורה האלמונית. שמיד המבריק והטכני סיפק 11 שערים (כמה מהם מרהיבים) וארבעה בישולים מהכנף הימנית ב-33 משחקי ליגה. גם ההשוואות לפרנק ריברי לא איחרו לבוא.

חלוץ: אדם ליאיץ' - פיורנטינה

שחקני התקפה צעירים ומלהיבים כמו אריק לאמלה ויוליאן דראקסלר כבר יצרו תהודה בעונה שעברה. אדם ליאיץ' עשה את הרעש שלו רק בגלל התקרית האלימה והמכוערת עם מאמנו דאז, דליו רוסי. העונה הגיעה תפנית בעלילה. רוסי עזב, ליאיץ' נשאר ופיורנטינה הרוויחה טאלנט שרבים המליצו לה להיפטר ממנו. הסגולים, בראשות בורחה ואלרו החכם, הציגו משחק שובה עין ברוב שלבי העונה, כבשו 72 שערים ואיבדו את המקום השלישי ממש ברגע האחרון, למרות מאזן מרשים של 70 נקודות. ליאיץ' בן ה-21, שכבש רק פעם אחת בחציה הראשון של העונה, נהנה מקרדיט נרחב לאחר פגרת החורף והיה שם עבור פיורנטינה גם בימים בהם סטבן יובטיץ' נעדר. החלוץ הסרבי הראה יכולות מגוונות ברחבה ומחוצה לה, סיים עם 11 שערים וגם כבש שלושער ראשון בקריירה במחזור הנעילה, לפני שהוחלף לקול תשואות האוהדים. שינוי של 180 מעלות לעומת החילוף בדקה ה-32 והריב עם המאמן במשחק האחרון שלו בעונה הקודמת.

חלוץ: כריסטיאן בנטקה - אסטון וילה

תשעה מיליון יורו על חלוץ בן 22 מבלגיה. הרבה גבות הורמו כאשר אסטון וילה ביצעה את המהלך הזה בקיץ שעבר. שנה חלפה, ופול למברט צוחק על כולם. כריסטיאן בנטקה, לפני שנתיים עוד מחליף של אליניב ברדה בגנק, כבש בסערה את הפרמיירליג והשאיר את אסטון וילה בליגה במו רגליו. הגנות רבות נותרו ללא מענה מול העוצמות הפיזיות של חלוץ נבחרת בלגיה, שגם הציג טכניקה מצוינת וסיים את עונת הבכורה שלו באנגליה עם 19 שערים שמדרגים אותו במקום הרביעי בטבלת הסקוררים. כמו כן, הוא כבש או בישל 49 אחוזים משערי קבוצתו. יותר מכל שחקן באנגליה. ההופעות הגדולות של בנטקה היו מול ליברפול (צמד בניצחון 1:3 באנפילד) ובקרב ההישרדות נגד סנדרלנד (שלושער ב-1:6 המוחץ). כעת הוא שוב מלפפון לוהט, שיצטרך להוכיח כי לא מדובר בפלא של עונה אחת.

חלוץ: מאורו איקרדי - סמפדוריה

ההשוואות לדייגו מראדונה גמרו שחקנים. ההשוואות לליאונל מסי מאיימות לעשות זאת גם הן. מאורו איקרדי נולד ברוסאריו והגיע לאקדמיה של ברצלונה, בדיוק כמו מסי. בניגוד אליו, הוא לא הצליח לפלס את דרכו לקבוצה הבוגרת ועזב עוד בגיל נוער לסמפדוריה. העונה הוא הופיע לראשונה בליגה האיטלקית הבכירה, וסיים אותה כחלוץ הדומיננטי של סמפ וכפנים של הקבוצה. איקרדי בן ה-20 התחיל כחלוץ השלישי בהיררכיה, אבל פציעה של מקסי לופז אילצה את צ'ירו פרארה להעניק לילד את המקום בהרכב באמצע נובמבר. דווקא בדרבי. הבכורה בהרכב הסתיימה עם שער ראשון, ומשם הדרך למעלה הייתה מהירה. דליו רוסי החליף את פרארה על הקווים ושם את המפתחות בידיו של איקרדי, שהחזיר עם צמד מזהיר בניצחון המפתיע בטורינו על יובנטוס וגם חגג רביעייה נדירה לרשת פסקארה. 10 שערים, הישארות ומעקב צמוד מצד הקבוצות הבכירות באירופה. יופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully