וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לייטון יואיט: "זה כואב מאוד להפסיד ככה"

האוסטרלי כמעט השלים ניצחון ענק על סימון, פדרר התלהב מיריבו הצעיר והלא מוכר. סיכום היום הראשון ברולאן גארוס

בשעה טובה, יצא היום (ראשון) לדרך טורניר הרולאן גארוס 2013, ואיזו פתיחה נהדרת קיבלנו. רוג'ר פדרר, סרינה וויליאמס, אנה איבאנוביץ', שרה אראני, דויד פרר, ומילוש ראוניץ', אבל את עיקר תשומת הלב תפס המותחן הנהדר בין ז'יל סימון המקומי, ללייטון יואיט הוותיק, שהסתיים לבסוף בניצחונו של הצרפתי. עם פתיחה שכזאת, אפשר רק לפנטז מה יהיה בהמשך הטורניר הנהדר הזה.

תמונת היום: חתיכת תיק על הגב

איומי מורטיה היפנית במהלך משחק בטורניר רולאן גארוס. Matthew Stockman, GettyImages
כך נראתה איומי מורטיה היפנית, במהלך ההפסד הכואב שלה. אולי אם היה לה יותר מקום על הספסל, היא היתה נותנת פייט טוב יותר מאשר ה-6:2, 6:3 ליוליה פוטינסבה הקזאחית/GettyImages, Matthew Stockman

נתוני היום:

* רוג'ר פדרר רשם היום את ניצחונו ה-55 ברולאן גארוס, והוא רחוק רק ניצחון אחד מלהשוות את שיאו של גיז'רמו וילאס, שעומד על 56.

* רצף החבטות הארוך ביותר של היום שייך לז'יל סימון ולייטון יואיט- לא פחות מ-47 חבטות נרשמו באחד הרגעים הבלתי נשכחים של המערכה השנייה, בסיומה לקח האוסטרלי את הנקודה. אגב, רק כדי להבהיר עד כמה המשחק שלהם היה משוגע, השניים תופסים את שמונת המקומות הראשונים בטבלה של כמות החבטות באותו המהלך. במקום התשיעי: סרינה וויליאמס ואנה טציאשוילי עם 26.

* חבטת הפתיחה המהירה של היום עד כה שייכת למילוש ראוניץ', שעצר את המחוגים על 223 קמ"ש. סם קוורי הגיע למקום השני עם 213 קמ"ש.

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
מרגיש טוב. פדרר/רויטרס

ציטוטי היום

"לא הכרתי את היריב שלי", אמר פדרר על פאבלו קארנו בוסטה הספרדי שהעפיל מהמוקדמות. "הוא שיחק טוב ויש לו עתיד ורוד לפניו. פתחתי את כל שלוש המערכות בצורה טובה והצלחתי להוביל עליו בשלב מוקדם. להוביל ככה מול שחקן כמוהו זה תמיד מקל. חוץ מזה, ניסיתי פשוט להתמקד במשחק שלי, לבצע כמה שפחות טעויות ולשחק בצורה אגרסיבית". השוויצרי אף החמיא ליריבו הצעיר בן ה-21, עבורו היתה זו הופעת הבכורה בטורניר: "זה היה משחק טוב עבורי. אני חושב שהגשתי טוב, התנועה שלי היתה טובה ובאופן כללי אני מרוצה מהיכולת שלי".

במשחק הלוהט של היום, הצליח לבסוף ז'יל סימון המקומי לגבור על לייטון יואיט הוותיק, 6:3, 6:1, 4:6, 1:6, 5:7, אחרי שכבר פיגר בשתי מערכות ועמד בפני סכנת הדחה מוקדמת. "זה היה מאוד מאוד מסובך בהתחלה", הודה הצרפתי בסיום. "כולם עודדו אותי אבל לא יכולתי לעשות כלום. רק בפיגור שתי מערכות התחלתי לשחק טוב יותר. כשהובלתי 0:5 במערכה המכרעת כבר חשבתי שאני הולך לנצח, אבל הוא התחיל לשחק טוב יותר, והתחלתי להיות לחוץ".

יואיט בן ה-32 לעומת זאת, נתן קרב ענק במערכה האחרונה, ניצח חמישה משחקונים רצופים אבל לא הצליח להשלים את המשימה ונותר רק עם המחמאות. "הייתי רוצה להיות בצד השני בסופו של דבר", אמר המדורג 86 בעולם. "זה היה מאכזב, אבל לא הגעתי לכאן עם ציפיות גבוהות, והוא שחקן איכותי מאוד. זה כואב עבור כל ספורטאי להפסיד ככה. אתה רוצה לצאת לשם ולחזור עם הניצחון. היו לי כאבים אבל הצלחתי לשחק איתם, ובמערכה השלישית הוא העלה את הרמה שלו".

הטניסאי האוסטרלי לייטון יואיט. רויטרס
כמעט הצליח להפתיע את אחת התקוות המקומיות להגיע לשלבים הגבוהים. יואיט/רויטרס

גם סרינה וויליאמס פתחה היום את הופעותיה בטורניר, והגיעה מעט לחוצה, אחרי שבשנה שעברה היא הודחה כבר בסיבוב הראשון, לראשונה בקריירה שלה. הפעם זה הלך קל בהרבה, עם 0:6, 1:6 על אנה טציאשוילי הגיאורגית. בסיום, איפשרה לעצמה האמריקאית לפנות אל הקהל, לראשונה, בצרפתית. "אני עדיין מתחילה", היא חייכה, והקהל הריע. "יש לי דירה בפאריס אז אני מרגישה קצת צרפתייה. אני שמחה מאוד על הניצחון, אני מרגישה חזקה ושיחקתי טוב מאוד בשלושת החודשים האחרונים".

מי שעוד הרגישה טוב היום היא שרה אראני, המדורגת 5 בטורניר, אחרי שגברה על ארנטקסה רוס ההולנדית 1:6, 2:6 תוך 54 דקות. האיטלקייה, שבשנה שעברה הגיעה עד הגמר ברולאן גארוס, מנסה שלא להתלהב יותר מדי: "בשנה שעברה היה לי טורניר מדהים, הכי טוב בחיי, "אמרה אראני, "אבל אני לא רוצה לחשוב על זה. אני רק רוצה לבוא ולשחק טוב בעוד טורניר. אני מנסה להתרכז במשחק שלי, לא במה שעשיתי בשנה שעברה".

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. רויטרס
הקסימה את הקהל עם הצרפתית שלה. סרינה וויליאמס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully