וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מ-2015: זוכת הליגה האירופית תלך לליגת האלופות

שינוי משמעותי התקבל בקונגרס אופ"א השנתי. המזכ"ל: "זה תמריץ ספורטיבי למשתתפות, חייבים לשפר את המפעל הזה"

רגע לפני גמר ליגת האלופות, התכנסו היום (שישי) אנשי הכדורגל החזקים באירופה לקונגרס אופ"א, שנערך בלונדון, שם ייערך גם משחק הגמר מחר.

ההחלטה המרכזית והמשמעותית ביותר שיצאה מהישיבה היא כי הקבוצה שתזכה במפעל הליגה האירופית תקבל בעונה שלאחר מכן כרטיס אוטומטי למפעל הבכיר יותר של היבשת, ליגת האלופות.

ג'ון טרי שחקן צ'לסי עם גביע הליגה האירופית. רויטרס
באופ"א מנסים להפוך את הליגה האירופית למושכת יותר. ג'ון טרי והגביע השנה/רויטרס

השינוי ייכנס לתוקף החל מעונת 2015/6, כאשר הקבוצה שתניף את גביע הליגה האירופית בעונה שלפני כן תזכה בכרטיס הנחשק. המשמעות היא כי הזוכה בעונה הבאה עדיין לא תהנה מההטבה החדשה וכעת יהיה מעניין לראות מאיזו מדינה ילקח הכרטיס האוטומטי שיחולק לזוכת הליגה האירופית.

מזכ"ל אופ"א, ג'יאני אינפטינו, אמר: "אנחנו חייבים לעשות דברים על מנת לשפר את הליגה האירופית ואחד מהם הוא לספק תמריץ ספורטיבי למשתתפות".

ההחלטה המהפכנית הזו מגיעה כחלק מהניסיון של אופ"א להפוך את הליגה האירופית למפעל אטרקטיבי יותר ולא לנטל של הקבוצות שלא הצליחו להשתלב או שנשרו מליגת האלופות. החל מ-2009/10 שונה שם המפעל מ"גביע אופ"א" ל"ליגה האירופית" ובהמשך נוספו שינוי השיטה והימנון, על מנת לייצר דימיון מסוים בין הליגה האירופית לליגת האלופות. השינוי שהוחלט היום היה באוויר מזה תקופה ארוכה וכעת הצליחו התומכים להעבירו בקונגרס השנתי.

ליגת האלופות בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully