וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אבי: "יש נוכחות גדולה מאוד של סמים בספורט"

שחקנה של ברצלונה התייחס לבעיה, אבל הוסיף: "ב-15 שנותיי בברצלונה ובנבחרת, לא נתקלתי באף אחד שהשתמש בהם"

בשנים האחרונות, ישנם יותר ויותר מקרים של ספורטאים שנתפסים ומושעים בעקבות שימוש בסמים. החל מלאנס ארמסטרונג ורוכבים שונים בטור דה פראנס, דרך אתלטים באולימפיאדה ועד כוכבי בייסבול גדולים כמו מארק מקגווייר (ועוד רבים אחרים שנגדם נפתחה חקירה), נדמה שהניסיון להקיא את תרבות הסמים מהספורט העולמי נמצא בשיאו. ולמרות זאת, הסמים ממשיכים להיות נוכחים, ולאלו שלא משתמשים בהם, כמו למשל שחקנה של ברצלונה, צ'אבי, נמאס.

שחקן ברצלונה צ'אבי. רויטרס
נמאס לו מהרמאים. צ'אבי/רויטרס

"אני מאוד בעד הבדיקות שעושה פיפ"א", אמר צ'אבי, והתייחס למאגר של בדיקות דם ושתן שמתכוונת פיפ"א להקים, במטרה ליצור סוג של 'דרכון ביולוגי' של שחקנים וכך להבין האם היה שינוי במהלך הקריירה שלהם שנגרם משימוש בסמים, מאגר שגרם ללא מעט שחקנים להתקומם. "זה כל כך חבל שסמים כל כך נוכחים בספורט", אמר שחקנה של ברצלונה, "לא בכדורגל, בספורט באופן כללי, כך שבעיניי כל סוג של מניעה היא טובה. אנשים צריכים להיות בריאים, ספורט צריך להיות מקושר לבריאות, וטוב שיש את האמצעים הללו".

כשנשאל האם ראה או שמע על כדורגלנים שהשתמשו בסמים, אמר צ'אבי: "אני בטוח שאין דברים כאלה בכדורגל. אני לפחות לא חוויתי שום דבר כזה. ב-15 שנותיי בברצלונה לא ראיתי שום דבר כזה, וגם לא בנבחרת או בשום מקום אחר. למרות זאת, צריך עדיין להיות מאוד קשוחים עם זה".

רוכב אופניים לאנס ארמסטרונג. GettyImages
לא צריכים אנשים כמוהו בכדורגל. ארמסטרונג/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully