וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים ניצחה את נתניה 68:79 ועלתה לחצי הגמר

הקבוצה של שרון דרוקר נהנתה מערב ענק של ג'וש דאנקן (23 נק'), ניצחה את הסדרה 2:3 והבטיחה לעצמה סדרה מסקרנת מול מכבי ת"א בחצי הגמר

למרות עונה לא פשוטה שעוברת עליה, עם הפסדים ביתיים, הופעות כדורסל חלשות במיוחד וסכסוכים מתוקשרים בין מאמן הקבוצה לשחקניו, הצליחה הערב (חמישי) הפועל ירושלים לשים את הכל בצד ולהבטיח את מקומה בחצי גמר הפלייאוף, אחרי שניצחה בחוץ 68:79 את ברק נתניה והשלימה ניצחון 2:3 בסדרה. החבורה של דרוקר, שכבר הוליכה 0:2 בסדרה, נהנתה מרבע שלישי מצויין בו העלימה לחלוטין את יריבתה, ועתה היא יכולה להתחיל להתכונן למבחן הגדול ביותר שלה העונה: סדרה סופר לוהטת מול האלופה והיריבה המושבעת, מכבי תל אביב, בחצי הגמר.

לו"ז חצי הגמר:

משחק 1 (בתל אביב) - יום שני, 27/5, 21:00
משחק 2 (בירושלים) - יום חמישי, 30/5, 21:00
משחק 3 (בתל אביב) - יום שני, 3/6, 21:00
משחק 4 (בירושלים, במידת הצורך) - יום חמישי, 6/6, 21:00
משחק 5 (בתל אביב, במידת הצורך) - יום ראשון, 9/6, 21:00

שחקני הפועל ירושלים חוגגים עם מאיר טפירו. קובי אליהו
תביאו את מכבי. ירושלים חוגגת/קובי אליהו

הקבוצה של דני פרנקו קיוותה להשלים את הקאמבק המרשים של הפלייאוף הנוכחי, אחרי שכבר השוותה את הסדרה ל-2:2 וכפתה משחק חמישי בביתה, אבל הוכיחה הערב שמקומה לא בחצי הגמר. נתניה שוב לא הופיעה במשך רבע שלם (השלישי, בו קרסה עם 23:8), ההגנה שלה לא הצליחה להתמודד עם ג'וש דאנקן בערב ענק (23 נקודות) ותיאלץ להסתפק עם המחמאות מהעונה הסדירה. ירושלים מבטיחה לעצמה סדרת חצי גמר מול מכבי תל אביב של דיוויד בלאט, אותה מכבי אותה כבר הצליחה הקבוצה של דרוקר לנצח, ואם אפשר לומר דבר אחד על הקבוצה מהבירה העונה, זה שאי אפשר לצפות מה היא תעשה במשחק הבא. האם דווקא הם יהממו את הצהובים?

שחקן הפועל ירושלים ג'וש דאנקן. קובי אליהו
לקח את המשחק והעונה על עצמו. דאנקן/קובי אליהו

רבע 1

ירושלים פתחה טוב יותר את המשחק, ועלתה ליתרון 4:7 אחרי שלשה מוצלחת של ג'וש דאנקן וחדירה של רון סטיל. נתניה לא נבהלה, הלכה לאורלנד פעמיים וחמש נקודות רצופות שלו יחד עם נקודות של קילינגסוורת' בצבע הטיסו את המארחים ל-9:15. שתי הקבוצות המשיכו להציג הגנות נרפות, מה שאיפשר לשתיהן לרוץ ללא הפרעה אל הטבעת, ומי שניצלה זאת עד תום היתה נתניה שירדה ביתרון 19:23 בסיום הרבע הראשון, בזכות ג'אמפ מוצלח על הבאזר של אייל שולמן.

שחקן ברק נתניה מרקו קילינגסוורת' מול הפועל ירושלים ג'וש דאנקן. קובי אליהו
מהיחידים בנתניה שעוד תפקד הערב. קילינגסוורת' מול דאנקן/קובי אליהו

רבע 2

שולמן המשיך ללהוט גם ברבע השני עם שלשה גדולה, אבל סטיל תפר אחת משלו, ונקודות של דאנקן במתפרצת צימקו את הפיגור של ירושלים ל-2 בלבד. דאנקן המשיך להעניש את נתניה עם שלשה גדולה, שחקניו של פרנקו הלכו שוב ושוב עם הראש בקיר בהתקפה, ושלשה של סטיל השלימה את המהפך והעלתה את האורחים ליתרון. בראדלי קטע את השיממון ההתקפי של קבוצתו עם שלשה, וושינגטון הוסיף מתפרצת טובה, אבל ירושלים שוב חזרה, ואל המחצית ירדו השתיים צמודות זו לזו עם 39:39 במחצית.

מאמן הפועל ירושלים שרון דרוקר עם רון סטיל. קובי אליהו
שלשות קריטיות שלו הביאו את הבריחה של האורחים. סטיל עם דרוקר/קובי אליהו

רבע 3

סטיל הימם את המארחים בפתיחת הרבע השלישי עם חמש נקודות, ויחד עם לימונד הריצו את ירושלים ל-0:7. נתניה לא הצליחה למצוא אפילו נקודה במשך יותר מחמש דקות (!), איבדה כל כדור שהיה לה בידיים, וכשהיא הרימה את הראש אל הלוח, כבר הוליכו האורחים 39:51. בראדלי התעורר סוף סוף בשורות קבוצתו של פרנקו, אבל אז ביצע וושינגטון את העבירה הרביעית שלו וירד לספסל, לצידו של אורלנד שגם לו ארבע עבירות. סמואלס החטיא דאנק פנוי אבל גם זה לא מנע מדאנקן ופלס לאסוף ריבאונדים קלים בהתקפה, ולהוביא את האורחים ביתרון 47:62, אחרי ריצת 8:23.

שחקן הפועל ירושלים מאיר טפירו מול שחקן ברק נתניה איל שולמן. קובי אליהו
דהרו ברבע השלישי. טפירו/קובי אליהו

רבע 4

קילינגסוורת' עוד פתח טוב את הרבע האחרון ונגס בהפרש, אבל ירושלים שוב הגיבה עם ריצה משלה, כששלשה של דאנקן קבעה 52:67. פרנקו שלח את שחקניו לחפש את הישועה בעיקר מחוץ לקשת, אבל בראדלי, שולמן ואורלנד הרבו להחטיא, ודאנקן, מי אם לא, חדר ללא הפרעה ושמר את האורחים הרחק מלפנים. דווקא אז סערו הרוחות אצל האדומים, סמואלס ירד עם עבירה חמישית והתיישב רחוק מהספסל, כשהוא רוטן, ומנגד שולמן תפר שלשה שהורידה ל-8 בלבד. נתניה הלכה פנימה אבל כדיר רשם גג גדול על קילינגסוורת', ושלשה של פלס סגרה סופית את הסיפור, 68:79 בסיום לירושלים.

שחקן ברק נתניה ריימר מורגן. קובי אליהו
נשארו עם המחמאות על העונה הסדירה. מורגן/קובי אליהו

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: ג'וש דאנקן 23 (5 מ-13 ל-2, 4 מ-4 ל-3, 10 ריבאונדים, 5 אסיסטים), רון סטיל 15 (3 מ-4 ל-3), רביב לימונד 14 (4 ריבאונדים, 3 חטיפות, 3 איבודים), קורטני פלס 11, סמארדו סמואלס 11 (5 מ-10 מהעונשין), אלישי כדיר 3, מאיר טפירו 2. ליאור ליפשיץ שותף ולא קלע.

קלעו לברק נתניה: מרקו קילינגסוורת' 21 (8 מ-13 מהשדה), ראמל בראדלי 14 (4 מ-11 מהשדה, 5 ריבאונדים, 4 חטיפות, 6 איבודים), ריימר מורגן 9 (8 ריבאונדים), יהוא אורלנד 9, איל שולמן 8 (7 אסיסטים), דרון וושינגטון 5 (2 מ-7 מהשדה), טום ולנסקו 2. אלירן גואטה, טמיר אריאלי, דולב דראפיץ', יונתן לוי ושגב זיקרי שותפו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully