וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל עכו עשויה להגיש תביעה נגד העירייה

23.5.2013 / 15:11

הקבוצה פנתה במכתב חריף לעירייה והאשימה: "הקבוצה בסכנה קיומית". העירייה בתגובה: "הקבוצה לא עמדה בהתחייבויותיה"

הפועל עכו מנסה לפתור בכל דרך את הבעיות הכספיות שאליהן נקלעה לאור התחייבויות העירייה לתקצוב, כאשר היום (חמישי) העביר עורך הדין אייל יפה מכתב בשם הקבוצה לעירייה ובו התרעה לפני הגשת תביעה, זאת בשל היעדר התקצוב כפי שהובטח בתחילת העונה. כזכור, התנאי של העירייה להמשך התקצוב היה שציון וייצמן יתפטר מתפקידו כיושב ראש המועדון, ולאחר שוייצמן התפטר, ציפו בקבוצה שיחודש התקציב.

מאמן הפועל עכו יובל נעים חוגג עם האוהדים. אדריאן הרבשטיין
הקבוצה בסכנה. נעים אחרי ההישארות/אדריאן הרבשטיין

משזה לא קרה, בעכו פעלו בשבועות האחרונים לחידוש הקשר עם העירייה, אבל זו לא שינתה את גישתה ועמדה על כך שהקבוצה לא תתוקצב כל עוד נציג מהעירייה לא ייכנס לעמותה. יפה פנה ליועצת המשפטית של העירייה עו"ד כנרת הדר, וטען לאפליה: "על פי מידע שנמסר למרשתי והובהר גם בפנייתי הקודמת כי עמותות ספורט ותרבות אחרות בעכו קיבלו כספים, בעוד הפועל עכו 'יובשה' בכוונה תחילה והדבר מהווה גם אפלייה אסורה".

עוד טען יפה כי "ראש העירייה התחייב כי הכספים יועברו מיד עם הסרת ניגוד העניינים (של וייצמן, א.ק) ומפר ביודעין התחייבויותיו אלה. כל נסיונות מרשתי והעומד בראשה מר ברשישת להיפגש עם ראש העירייה וללבן את העניינים לא צלחו". בסיכום מכתבו מבהיר יפה כי "הפועל עכו בסכנה קיומית, אך ורק בשל התנהלות עיריית עכו, הכנותיה לעונה הקרובה 'תקועות', לא ניתן לסכם עם שחקנים והדבר פוגע בה מקצועית".

יהודה ברשישת יו"ר הפועל עכו (מימין) עם קודמו ציון ויצמן. אדריאן הרבשטיין
עדיין אופטימי. ברשישת, מימין/אדריאן הרבשטיין

בעקבות הדברים, מסרו בעיריית עכו: "עיריית עכו תמכה בעשור האחרון בעשרות מיליוני שקלים בקבוצת הפועל עכו ובנתה אצטדיון כדורגל בעלות של כ-60 מיליון שקל. אין אח ורע במדינת ישראל לתרומתה של העירייה, כפי שתמכה בקבוצה אחת לאורך העשור. העירייה תמשיך להוביל ולקדם את הספורט בעכו ואף תבנה אצטדיון כדורגל לנוער.

"באשר לקבוצת הפועל עכו, הרי שכל עוד הנהלת עמותת הפועל עכו לא תעמוד בהתחייבויותיה, כפי שנדרש בהתאם לחוות הדעת של היועצת המשפטית של העירייה לא תוכל עיריית עכו לתמוך כספית בקבוצה. ברור לכל שאף אחד אינו מורם מעל החוק ולכן רק עם מילוי כל הדרישות והוראות החוק תחזור עיריית עכו לתמוך בקבוצה, כפי שעשתה בעשור האחרון. מצערת העובדה שישנם גורמים אינטרסנטים שמשקיעים את מרצם בהפניית אצבע מאשימה כלפי העירייה במקום לפעול לקידום הקבוצה. מוטב שייטלו קורה מבין עיניהם, ידאגו למילוי הוראות החוק, ולא יסתתרו מאחורי סיסמאות וליבוי יצרים".

בתוך כך, יושב ראש המועדון יהודה ברשישת ביקר בהתאחדות לכדורגל בכדי להכיר מקרוב את בעלי התפקידים. ברשישת עדיין מאמין כי הקבוצה תוכל להיחלץ מהבעיות לאחר שייפגש עם ראש העירייה שמעון לנקרי, למרות שבשלב הזה לא מתוכננת כל פגישה כזו.

  • עוד באותו נושא:
  • הפועל עכו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully