וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים עם תשובה? סקירת הפייבוריטים לקראת רולאן גארוס 2013

נדאל צפוי להשלים קאמבק מפואר בטורניר האהוב עליו. מישהו יכול להרוס לו את החגיגה? סקירת הפייבוריטים לרולאן גארוס

רפאל נדאל

לפני שלושה חודשים וחצי לא היה ברור אם אי פעם נראה את נדאל חוזר לעצמו. השור ממאיורקה נעלם מהנוף לשבעה חודשים ודיווחים על חוסר יכולתו להתגבר על הפציעה בברכיו הציפו את הרשת. אבל לגרנד סלאם הראשון שלו מאז ההיעדרות הארוכה הוא מגיע כפייבוריט המובהק, אחרי קאמבק טוב בהרבה מכל התחזיות.

נדאל חזר בהדרגה לטורנירי חימר קטנים בוויניה דל מאר, שם הגיע לגמר, ובסאו פאולו ואקפולקו בהם זכה. זה נמשך עם זכייה מדהימה באינדיאן וולס, אחריה חזר לעונת החימר האירופית בה הוא רגיל לשלוט. אחרי שנכנע לדג'וקוביץ' בגמר במונטה קרלו, הוא העלה הילוך עם זכיות בברצלונה וברומא, וטיפס למאזן נפלא של 2:36 מאז חזרתו.

סימני הפציעה עדיין ניכרים על נדאל, שמרשים פחות על החימר מאשר בשנים עברו ונראה פחות אקספלוסיבי על המשטח האהוב עליו, אבל מאז 2004 הוא לא הפסיד שלושה משחקים בעונת חימר אחת, והשנה כבר יש לו שניים, כך שמעטים יהמרו נגדו. שנה אחרי שהשאיר את ביורן בורג מאחור עם תואר שביעי בשמונה שנים ברולאן גארוס, מלך החימר, שהפסיד בפריס רק פעם אחת בקריירה, מתכנן לחגוג רשמית את שובו לפסגת עולם הטניס.

נובאק דג'וקוביץ'

האיום העיקרי על שלטונו של נדאל יגיע מכיוונו של הפיינליסט אשתקד. המדורג ראשון בעולם, שזכה בחמישה מתשעת הגרנד סלאמים האחרונים, ועשה היסטוריה בינואר כשהפך לטניסאי היחיד בעידן הפתוח שזכה באליפות אוסטרליה שלוש פעמים, מגיע לגרנד סלאם היחיד בו עדיין לא זכה במומנטום בעייתי, אחרי שאכזב באינדיאן וולס ובמיאמי והודח בשלבים המוקדמים במדריד וברומא.

אבל גולת הכותרת הגיעה, כאמור, במונטה קרלו, שם קטע נולה לנדאל רצף מדהים של 46 ניצחונות בטורניר, והפך לראשון שמכניע את מלך החימר בשלושה גמרים על המשטח האדום. דג'וקוביץ' הדגים איך הכושר העילאי שלו מאפשר לו לכסות שטחים עצומים, ואיך הבקהנד הנהדר שלו מצליח לספק תשובה לטופ-ספין הכבד של נדאל, אבל בארבעת המפגשים ביניהם ברולאן גארוס הסרבי ניצח במערכה אחת בלבד, וקשה להאמין שהפעם התוצאה הסופית תהיה שונה.

רוג'ר פדרר

פדרר מגיע לטורניר שפעם היה משאת חייו בסיטואציה לא מוכרת. לראשונה מאז 2000 הוא לא זכה באף תואר בדרך לפריס, ועד טורניר רומא הוא לא העפיל לאף גמר ב-2013. גם חידוש היריבות העתיקה מול נדאל באינדיאן וולס וברומא לא עשתה לו טוב, והוא צנח למאזן של 20:10 מול יריבו המושבע.

הפנומן השוויצרי, שהעפיל לפחות לרבע הגמר ב-35 הגרנד סלאמים האחרונים (!), הוריד מהעומס השנה והרכיב לו"ז מצומצם יחסית בשל כאבי הגב מהם הוא עדיין סובל בתקווה להגיע רענן לטורנירים החשובים. הוא יכול להתגאות בעובדה שהוא השחקן הפעיל היחיד שזכה ברולאן גארוס פרט לנדאל, אבל מאז פריצתו של הספרדי למרכז הבמה ב-2007 הוא ניצח אותו פעם אחת בלבד על חימר, וגם היא הגיעה בגמר במדריד ב-2009, יממה אחרי שדג'וקוביץ' סחט את נדאל במשך ארבע שעות בחצי הגמר.

דויד פרר

בגיל 31 פרר שוב משתייך לרביעייה המובילה בעולם, הפעם בזכות פציעתו של אנדי מארי שפרש מהטורניר. הספרדי המנוסה שמר בפעם הרביעית על התואר שלו באוקלנד, שיחזר גם את זכייתו בבואנוס איירס בדרך לתואר מספר 20 בקריירה, 10 מהם על חימר. ההתקדמות שלו בשנה האחרונה התבטאה בשלושה חצאי גמר בארבעת הגרנד סלאמים האחרונים, כולל העפלה ראשונה לחצי הגמר ברולאן גארוס אשתקד.

אבל נדמה שהאמונה שלו ביכולתו להתמודד עם הגדולים נפגמה לאחרונה. באקפולקו הוא איבד את התואר בו זכה בשלוש השנים הקודמות עם הפסד לנדאל, ובגמר במיאמי הוא שמט נקודת משחק ונכנע למארי. האיכויות שלו מהקו האחורי לא באות לידי ביטוי מול בן ארצו, שגבר עליו ברבעי הגמר במדריד וברומא והאריך את רצף הניצחונות במפגשים הישירים ביניהם ל-16. אם מוסיפים את העובדה שאת פדרר הוא מעולם לא ניצח על אף משטח ב-14 מפגשים, מבינים שהתחזית לחצי גמר מקסימום נכונה גם הפעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

תומאס בדריך

השם הבא שמאיים לפרוץ לטופ 4 הוא הצ'כי התמיר, שהפך ליותר עקבי בשנה האחרונה ואף גילה סימני ווינריות שלא אפיינו אותו בעבר. בחצי הגמר בדובאי הוא הציל שלוש נקודות משחק מול פדרר, וגם במיאמי מול פאייה ובברצלונה מול דוידנקו הוא הציל נקודות משחק.

את עונת החימר הוא פתח רע מאוד, אבל התעשת והגיע לחצאי הגמר במדריד וברומא, שם שבר רצף של 11 הפסדים לדג'וקוביץ' כשמחק פיגור 6:2, 5:2 בדרך לניצחון בשלוש מערכות. ברזומה של ברדיך כבר יש סנסציות מול דג'וקוביץ' ופדרר בווימבלדון 2010, אבל את נדאל, עימו התעמת בטורניר מדריד ב-2006, הוא לא ניצח כבר שש שנים, כשבמרבית המפגשים ביניהם הוא אף ספג תבוסות מוחצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully