וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני פרנקו: "אין לנו ממה לפחד"

22.5.2013 / 21:06

מאמן נתניה מלא אמונה לקראת משחק 5 מול ירושלים (ה', 20:50, ספ' 5+). עוד משחק 5: אילת-ראשל"צ (19:30, ספ' 5)

שתי סדרות רבע גמר הפלייאוף שעדיין לא הסתיימו יגיעו מחר (חמישי) אל קיצן עם משחק מספר 5. באולם ישורון בנתניה תנסה ברק נתניה להפוך לקבוצה השלישית בהיסטוריה שמנצחת סדרת פלייאוף לאחר שהייתה בפיגור 2:0 כשתארח את הפועל ירושלים המאכזבת. באולם בגין באילת תארח הקבוצה המקומית את מכבי ראשון לציון, שנחשבה לקבוצה החלשה ביותר ערב הפלייאוף, אך לא מוותרת על כרטיס בחצי הגמר.

10 סדרות הגיעו למשחק חמישי בפלייאוף העליון בכדורסל הישראלי כשרק קבוצה אחת, גלבוע/גליל ב-2008/9, השכילה לנצח את המשחק האחרון בחוץ. מתוך 10 משחקי 5 שהתקיימו בעבר, שלושה הסתיימו על חודו של סל, לעומת זאת חמישה הסתיימו בהפרש דו ספרתי. ההפרש הממוצע במשחקי 5 עומד על 10.7 נק' למשחק.

המנצחת בסדרה בין נתניה לירושלים תפגוש כבר ביום ראשון בחצי הגמר את מכבי תל אביב ביד אליהו, בעוד המנצחת בסדרה בין אילת לראשון לציון תפגוש בחצי הגמר ביום ראשון את מכבי חיפה ברוממה.

מאמן ברק נתניה דני פרנקו. מגד גוזני
"לא לשכוח - אנחנו משחקים מול הפועל ירושלים". פרנקו/מגד גוזני

ברק נתניה - הפועל ירושלים (20:50, ספורט 5+)

רק לפני שבוע עמדה ברק נתניה במצב שבו היה קשה להאמין שתוכל לחזור לסדרה מול ירושלים, אבל הקבוצה של דני פרנקו המשיכה להדהים את הליגה כפי שעשתה לאורך כל העונה. אחרי שהביסה את ירושלים במשחק השלישי, הגיעה למלחה ויצאה מפיגור בן 7 נקודות בדקות הסיום כדי להעביר את ההכרעה לאולם ישורון. האולם הקטן יהיה מפוצץ ב-1,000 צופים מחר שמקווים לדחוף את הקבוצה לחצי גמר שני ב-4 עונות. ראמל בראדלי ממשיך לא להתאמן אך ישחק למרות הכאבים מהפציעות שסוחב. אנשי הקבוצה השתתפו היום בהלווית אביה של פיוזתרפיסטית הקבוצה ענבר וקסמן.

"בכל אחד מהמשחקים האחרונים הגענו במצב שאם אנחנו מפסידים אנחנו הולכים הביתה, וזה לא שונה במשחק הזה", אמר דני פרנקו לוואלה! ספורט לקראת המשחק, "לקח לנו זמן לעשות התאמות, לא לשכוח שאנחנו משחקים נגד הפועל ירושלים, וגם אם אוהבים לחבוט בקבוצה הזאת, היא עדיין מאוד עמוקה, גדולה מאיתנו פיזית ועם הרבה שחקנים שעברו דבר או שתיים בכדורסל. הבנו במשחקים הראשונים של הסדרה שדברים שעשינו לאורך השנה לא מספיק טובים ליכולות של ירושלים היום. נצטרך אולי להשתמש בדברים אחרים, כי הם התרגלו למה שאנחנו עושים, נצטרך להביא לזה פתרונות".

המאמן הנתנייתי לא מתכוון להגיד לשחקניו דברים אחרים לקראת המשחק, "כולם היו בסרט הזה, אין יותר מדי מה להגיד, וזה לא רלוונטי לקבוצה שלנו. הקבוצה שלנו מיוחדת והיא התגבשה ליחידה שמוציאה מעצמה את המקסימום. אנחנו גאים בדברים שעשינו עד כה, לא באים בצורה שונה, נצטרך להביא את הרוח שלנו, לא נרים ידיים. אנחנו לא מפחדים, זה משחק כדורסל ואין לנו ממה לפחד".

מנגד בהפועל ירושלים שרר בעיקר הלם לאחר ההפסד לנתניה ביום שני. בקבוצה כבר הרגישו את חצי גמר הפלייאוף נגד מכבי תל אביב, אלא שאז התמוטטות של הדקות האחרונות שלחה את האדומים להלחם על חייהם בנתניה מחר. בירושלים בעיקר ניסו להרים את הראש של השחקנים ולעבור על הטעויות שביצעו במהלך המחצית השנייה, בעיקר בצד ההגנתי, כשבצד ההתקפי מאמינים בקבוצה כי קורטני פלס יחזור לעצמו לאחר תצוגות רעות מאוד. במועדון שמחו לקבל את האישור מאפוטרופוס בית המשפט כי יעקב לירז ימשיך בתפקיד היו"ר.

סמארדו סמואלס אמר לקראת ההתמודדות: "מצפה לנו משחק של להיות או לחדול. זהו משחק שאין ממנו דרך חזרה ונעשה הכול כדי לנצח. בסיטואציה כזו שמים את הכל בצד והכל מתנקז ל-40 דקות הכי חשובות שלנו העונה. אגרסיביות ונחישות הם המפתחות לניצחון".

שחקן הפועל ירושילם קורטני פלס. מגד גוזני
חייב לתקן. פלס/מגד גוזני

המספר הנוסף

2 - משחקי מספר 5 בהיסטוריה של הפועל ירושלים. הפסד 96:78 בחצי גמר הפלייאוף של עונת 1992/3 להפועל תל אביב והפסד 85:83 בסדרת חצי גמר הפלייאוף של עונת 1993/4 להפועל תל אביב.

4 - שחקנים של ברק נתניה שיחקו בעבר במשחק מספר 5 - מרקו קילינגסוורת', דרון וושינגטון, יהוא אורלנד ואייל שולמן. רק שולמן זכה לנצח.

9.8 - נקודות מדד יותר לראמל בראדלי בפלייאוף מאשר בליגה.

13 - שנים עברו מאז ששרון דרוקר הצליח לנצח סדרת פלייאוף בארץ.

יעמוד למבחן: קורטני פלס. תצוגת נפל של הפורוורד המוכשר של ירושלים מנעה מהקבוצה של שרון דרוקר את הכרטיס לחצי הגמר במשחק הקודם. האדומים יודעים שבלי פלס, הם יכולים לשכוח ממפגש עם מכבי תל אביב.

מאמן מכבי ראשון לציון רוני בוסאני עם שון דאוסון. ברני ארדוב
"בסדרה כזאת הקבוצות מכירות את היריבה מכל הכיוונים". בוסאני/ברני ארדוב

הפועל אילת - מכבי ראשון לציון (19:30, ספורט 5)

בהפועל אילת קיים חשש כבד מאוד מהמשחק החמישי נגד מכבי ראשון לציון. במועדון אמנם מרוצים ממה שהושג עד כה העונה, אך יודעים שהדחה ברבע גמר הפלייאוף נגד קבוצה נחותה מהם תשאיר טעם מר מהעונה הנוכחית. בצוות המקצועי ניסו בימים האחרונים לפתור את הקשיים שמלווים את הקבוצה בשלושה מתוך ארבעת המשחקים בסדרה, כשעיקר הכוונה לאנרגיות ולאינטנסיביות במהלך המשחקים. כמו כן בקבוצה מנסים להרים את סקוטי הופסון שלקח קשה את יכולתו בשני המשחקים האחרונים, ומקווים כי יידע להתמודד עם המשימה בצורה טובה יותר. אבי בן שימול הפצוע ממשיך להיות בספק למשחק. אולם בגין צפוי להיות מלא ב-1,600 צופים.

בצד השני במכבי ראשון לציון רוצים להמשיך את המומנטום המפתיע שצברו במהלך הסדרה. בקבוצה יודעים שמה שמוביל אותם עד כה הוא הניצחון באנרגיות וביכולת ההגנתית וזה ימשיך להיות המפתח כדי להדהים בפעם השנייה בחוץ את אחת מקבוצות הבית הטובות בליגה. בקבוצה היו מאושרים מהתרומה של ניצן חנוכי ועמית בן דוד במשחק האחרון, ומהשליטה של ג'וליאן רייט ואדריאן יוטר בקרבות על הריבאונד, כשהם יודעים שאם המגמה תימשך גם במשחק החמישי, הם יכולים לעשות זאת. כ-100 אוהדים של ראשון לציון צפויים לעשות את הדרך הארוכה מהמרכז.

"אנחנו לא מדברים על לחץ לא אצלנו ולא אצלם, אלא על רצונות", אמר רוני בוסאני לוואלה! ספורט, "נותנים הרבה כבוד להפועל אילת אבל אנחנו רוצים לנצח לא פחות. עשינו את כל ההכנות שעשינו במשחקים הקודמים. בסדרה כזאת הקבוצות מכירות את היריבה מכל הכיוונים. נבוא להתחרות. אני לא מופתע מהקבוצה כי אני נמצא כל יום עם השחקנים האלה ומכיר אותם, את התחרויות שיש בהם, הרצון שיש להצליח בתוך כל אחד, האופי שלא מוותר. אנחנו משחקים נגד קבוצה טובה, נותנים להם פייט עד כה, אבל מחר משחק חדש וזה לא בהכרח יהיה דומה למה שהיה במשחקים הקודמים".

על יתרון הניסיון היחסי שיש לשחקניו במעמדים אלה הוסיף בוסאני: "שחקנים שהיו במשחקים כאלה בעבר, יודעים למה הם ניגשים ומכירים את האנרגיות והאגרסיביות הזאת. טוב שיש אצלי שחקנים כאלה".

שחקן מכבי ראשון לציון אדריאן יוטר מול שחקן הפועל אילת טוני יאנגר. ברני ארדוב
ותיק במשחקי 5. יוטר/ברני ארדוב

המספר הנוסף

4 - שחקנים מראשון לציון, ניצן חנוכי, אדריאן יוטר, עמית בן דוד ואור סולומון, שיחקו גם בעונה שעברה במשחק מספר 5 בין הכתומים לאליצור אשקלון.

9 - שלשות בלבד זרקה הפועל אילת במשחק הקודם בסדרה, שיא שלילי לקבוצה העונה. השיא הקודם נקבע במשחק השלישי בין הקבוצות ועמד על 13 נסיונות לשלוש.

18 - נקודות קלע ג'ו דאוסן, אבא של שון, בניצחון של אילת על ראשון לציון במשחק מספר 5 ברבע גמר הפלייאוף בעונת 1997/8.

28 - נקודות מדד לניצן חנוכי במשחק האחרון בסדרה, שיא קריירה

יעמוד למבחן: אפיק ניסים. הישראלי המוביל של הפועל אילת יצטרך לקחת על עצמו אפילו יותר ממה שלקח עד כה, במיוחד לאור היכולת של סקוטי הופסון, אם הוא לא רוצה שהעונה של קבוצתו תיגמר מוקדם מהצפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully