וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

יובל קליין

21.5.2013 / 9:07

קבררה יכול לייצר היסטוריה והסיי יאנג עשוי להישאר בטמפה ביי. יובל קליין סוכם שבוע ומחמיא ליאנקיז והקרדינלס על האופי

על הנייר, ניו יורק יאנקיז של העונה לא נראית כמו סוללת הכוכבים שהתרגלנו לראות בברונקס, אבל בטבלה הפסים נמצאים במקום הטבעי שלהם, הראשון ב-AL מזרח. הם עושים זאת למרות רשימת פצועים שיכולה לכסות את הגרעון של ליבריה והם עושים זאת כי במועדון מבינים את חשיבות הניצחון והמסורת. "ג'ו עבר בהרבה מקומות והוא יודע שאין אצלנו מקום לתירוצים", אמר השבוע הג'נרל מנג'ר בריאן קשמן על המאמן שלו, ג'ו ג'ירארדי: "לא משנה איזה דברים רעים קורים, אנחנו חייבים למצוא דרך לנצח". היאנקיז הציגו ב-40 המשחקים הראשונים של העונה, חמישה שחקנים שערכו את הופעת הבכורה שלהם במייג'ורס והפעם האחרונה בה זה קרה להם הייתה ב-1995. דרק ג'יטר, אנדי פטיט ומריאנו ריברה היו חלק מהרשימה ההיא.

בדומה ליאנקיז, גם סנט לואיס מפגינה אופי ווינרי לאורך ההיסטוריה והשנה היא ממשיכה לשלוט ב-NL ללא רעש וצלצולים. אם מישהו חשש שאחרי עזיבתו של אלברט פוחולס, המועדון יספוג מכה וייכנס לשנים של בנייה מחדש, הרי שהטעות הוכחה במהרה. הקרדינלס מובילים את החטיבה במאזן ואת הליגה כולה באחוזי חבטה במצב של הכנסת רצים (33.4%). "אני לא חושב שאנחנו עושים קסמים או משהו כזה, פשוט יש לנו סגל רחב", אמר השבוע הג'נרל מנג'ר ג'ון מוזליאק ל"שיקגו טריביון" והסביר את הנתון של הכנסת הרצים: "כאשר יש לך חבורה של שמונה שחקנים שיכולים לחבוט, תמיד תהיה לך הזדמנות לחבוט בסיטואציה כזאת". מוזליאק הוסיף שלפי דעתו הצלחת הקבוצה עד כה היא השתקפות של יכולת החובטים של הקבוצה.

גם יוני לב ארי מרוצה מההצלחה של היאנקיז

ג'ו ג'ירארדי מאמן ניו יורק יאנקיז. Leon Halip, GettyImages
היאנקיז תמיד חושבים כמו ווינרים, בלי קשר למצב הסגל. ג'ירארדי/GettyImages, Leon Halip

"מעולם לא הרגשתי כאילו אני חייב לחבוט מתוך מחשבה שאם לא אצליח, אנחנו לא ננצח", אמר קרלוס בלטראן בהקשר לדבריו של הג'נרל מנג'ר שלו, "אם אני לא אצליח, אז יאדי (מולינה), מאט (הולידיי) או אלן (קרייג) כן... כשאתה במצב כזה, הדברים יותר קלים". בלטראן כבר רשם עשרה הומראנים העונה והוא במקום הרביעי ב-NL בקטגוריה זאת.

אחד משיאי העונה המוקדמים של הקרדינלס הגיע ביום ראשון שעבר, כאשר המגיש בן ה-20 שלבי מילר רשם 27 אאוטים רצופים אחרי שהרשה חבטה לחובט הראשון של מילווקי. שלבי רשם 13 סטרייקאאוטים ואפס הליכות באותו משחק. המגיש הימני מוביל את ה-NL ב-ERA בצוותא עם קלייטון קרשאו והנתון המעניין אצלו הוא כמות הסטרייקאאוטים הגבוהה, עשרה בממוצע למשחק, אחרי שמונה משחקים. שלבי רושם סטרייקאאוט ב-29% אחוז מהמקרים, מספר גבוה מאוד ויהיה מרתק לראות איך הוא ימשיך את העונה הראשונה שלו במייג'ורס.

מלבד מילר והקרדינלס, היו עוד שחקנים שכיכבו השבוע וזכו בכניסה לנבחרת השבוע שלנו:

שלבי מילר סנט לואיס קרדינלס. Dilip Vishwanat, GettyImages
הילד ענק. שלבי מילר/GettyImages, Dilip Vishwanat

תופס: וילין רוסאריו (קולורדו רוקיז) – הרוקיז אירחו את יריבתם לבית והאלופה סן פרנסיסקו לסדרה מרתקת של ארבעה משחקים וניצחו שלושה בזכות התופס שלהם. רוסאריו ממשיך את העונה המצוינת שלו ורשם שני הומראנים ושבע הכנסות רצים לאורך הסדרה. ההישג האמיתי של הרוקיז מגיע כאשר אנחנו מסתכלים על המשכורת של רוסאריו, פחות מחצי מיליון דולר, עבור שחקן שכבר הכניס 26 רצים ב-36 משחקים. אפילו בוולמארט קשה למצוא מבצעים כאלה.

בסיס ראשון: מיגל קבררה (דטרויט טייגרס) – עד העונה שעברה, זוכה הטריפל קראון האחרון היה ב-1967 ואם קבררה ימשיך לחבוט בטירוף בו הוא נמצא כרגע, יש סיכוי לא רע שנראה את ההישג ההיסטורי הזה בפעם השנייה ברציפות. אחרי שרשם 4 מ-4 ביום ראשון, כולל שלושה הומראנים, קבררה עומד על 38.7 אחוזי חבטה, 11 הומראנים ו-47 הכנסות רצים. הקצב של קבררה השנה טוב מזה שהיה בו בשנה שעברה ולכך יש להוסיף מספר משחקים שעוד מצפים לו נגד האסטרוס, כאלה שבטוח יעזרו לשורת הסטטיסטיקה שלו. למרות היכולת של קבררה, הקבוצה הפסידה שלושה משחקים לטקסס והטייגרס עומדים על מאזן שלילי בחודש מאי, אותו קליבלנד ניצלה כדי להתבסס במקום הראשון ב-NL מרכז.

בסיס שני: ג'ייסון קיפניס (קליבלנד אינדיאנס) – עם שמונה ניצחונות בעשרת המשחקים האחרונים, קליבלנד היא הקבוצה החמה בליגה וקיפניס הוא אחת הסיבות לכך. בערב שישי, שחקן הבסיס השני חבט להומראן ניצחון באינינג העשירי מול סיאטל, אחרי שכבר רשם שתי חבטות באותו משחק והצליח לשחזר את ההישג גם למחרת. מאז ה-28 לאפריל, קיפניס חבט ל-30.0 אחוזי חבטה עם שבעה הומראנים ו-21 רצים מוכנסים ב-20 משחקים. באותה סדרת משחקים, קליבלנד הפסידה רק ארבע פעמים. אם איאן קינסלר (טקסס) לא יצליח לחזור מהפציעה לכושר שלו מתחילת העונה, יש סיכוי לא רע שנראה את קיפניס בהופעת בכורה באולסטאר.

שורטסטופ: אברט קבררה (סן דייגו פאדרס) – וושינגטון הגיעה לקליפורניה למפגש עם סן דייגו ונתקלה במחבט של קבררה. השורטסטופ היה זה שהכריע את המשחק בשבת, לאחר שסינגל שלו על חשבון ג'ורדן צימרמן מנע מהמגיש של וושינגטון ניצחון שמיני העונה. הפאדרס רחוקים שני משחקים ממאזן חצוי, אך הלילה יצטרכו לפגוש את שלבי מילר, אותו שיבחנו בתחילת הכתבה.

מיגל קבררה דטרויט טייגרס. Rick Yeatts, GettyImages
עוד טריפל קראון בדרך? קבררה/GettyImages, Rick Yeatts

בסיס שלישי: וויל מידלברוקס (בוסטון רד סוקס) – בשישי, ניסה מידלברוקס לראשונה במייג'ור ליג באנט הקרבה וזה עבד בהצלחה, כאשר הרץ בבסיס השני הצליח להתקדם לשלישי ובדיעבד להיכנס הביתה ולתת לרדסוקס ניצחון על מינסוטה. הבאנט של מידלברוקס לא היה חבטת הקלאץ' היחידה שלו ובאמצע השבוע הוא סיפק דאבל ניצחון באינינג התשיעי על חשבון הקלוזר של טמפה ביי, פרננדו רודני. בשנה שעברה, רודני איבד רק שתי שמירות, אך העונה מאזנו עומד כבר על שלוש אחרי הפגישה עם מילדברוקס.

אאוטפילד: דקסטר פאולר (קולורדו רוקיז) ¬¬– כאמור, לרוקיז היה סוף שבוע מעולה בבית מול הג'איינטס ודקסטר פאולר נהנה ממנו מאוד. עשר חבטות ושבע ריצות היו לו באותם ארבעה ימים, מה שהרים את אחוזי החבטה שלו מ-25.2% ל-28.6%. מדובר בחדשות מעולות עבור קולורדו, שכן פאולר רשם בחודש מאי 16.3% אחוזי חבטה עד לאותה סדרה.

אאוטפילד: אלכס ריוס (שיקגו וויט סוקס)¬ – האאוטפילדר יכול להיות שם חם לפני הטרייד דד ליין והשבוע האחרון בהחלט יעזור לו. 11 חבטות, שבע הכנסות רצים וצמד הומראנים היו לריוס בשבוע לא רע בכלל של הגרביים, שלקחו שני משחקים מהטווינס והאיינג'לס. ריוס מוביל את שיקגו בכל קטגוריות ההתקפה וקבוצה שתצטרך עוד עזרה עם המחבט בעמדת האאוטפילד, תוכל בהחלט להרוויח מהשחקן בן ה-32.

אאוטפילד: מאט ג'ויס (טמפה ביי רייז) – טמפה רשמה סוויפ חשוב ומעודד מאוד מבחינתה על בולטימור וג'ויס היה במרכז העניינים בסדרה הזו. בשבת, בולטימור כבר הובילה 0:4, אבל שלוש חבטות שלו, כולל אחת להומראן, עזרו לרייז להשיג את המהפך. בראשון, ג'ויס הכיש בשנית עם הומראן באינינג השישי, שסגר את העניין סופית בניצחון 1:3. בעזרת הסוויפ, טמפה הצליחה לעלות למאזן חיובי ולהידבק לבולטימור בAL מזרח הצפוף.

מגיש פותח: מאט מור (טמפה ביי רייז) – בשבוע בו הרייז איבדו את דייויד פרייס לרשימת הפצועים, מור היה הראשון בין מגישי הליגה לרשום את ניצחונו השמיני העונה. המגיש השמאלי הוא הצעיר ביותר לעשות זאת מאז בייב רות' ב-1917, בגיל 22 ו-3 חודשים. כאשר משווים את השורה הסטטיסטית של השניים, מעניין לראות שרות' נזקק ליותר אינינגים וגם הרשה 20 חבטות יותר מהמגיש של טמפה, בעוד מור רשם 25 סטרייקאאוטים יותר מאשר האגדה הגדולה. ייתכן ותואר הסיי יאנג עוד יישאר בטמפה למרות הכל.

מגיש שני / רליבר: ג'סטין מאסטרסון (קליבלנד אינדיאנס) – מאזן השבוע של מאסטרסון: 0:2 בניצחונות, 0.00 ERA ו-20 סטרייקאאוטים ב-16 אינינגים. צריך להוסיף עוד משהו?

ג'סטין מאסטרסון שחקן קליבלנד אינדיאנס. Tony Dejak, AP
אחרי שבוע כזה, לא צריך הסברים. מאסטרסון/AP, Tony Dejak

עוד בוטנים מהליגה:

* קליבלנד במאזן 1:7 העונה נגד זוכי סי יאנג בעבר. האינדיאנס הם הקבוצה הראשונה בהיסטוריה לרשום מספר כזה של ניצחונות מול הזוכרים לפני יוני. הם רשמו 42 ריצות ב-41 אינינגים נגד הזוכים.

* לרובינסון קאנו מהיאנקיז יש את כמות הדאבלים הגבוהה ביותר בהיסטוריה לשחקן בסיס שני אחרי תשע עונות.

* מאז 2006, לג'יימס שילדס יש שבעה משחקים מלאים. זה המספר השני בגובהו בליגה אחרי רוי האלאדיי, שמחזיק ב-14 כאלה.

* מאט הארווי השיג עוד ניצחון השבוע עבור המטס והפעם עזר אפילו עם המחבט, אבל הקבוצה הפסידה בכל משחק העונה שהגיע לאחר פתיחה של הפנומן הצעיר.

לטוויטר של יובל קליין

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully