וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא ברצלונה: "מוריניו היה רע לכדורגל הספרדי"

סגן נשיא ברצלונה חגג את העזיבה של "המיוחד" את ריאל מדריד. התקשורת הספרדית מסכמת: "מוריניו נאבק בכל העולם"

רעידת האדמה הספורטיבית במדריד לא פסחה אמש (שני) והלילה על אף כלי תקשורת גדול בעולם. העזיבה של ז'וזה מוריניו את ריאל מדריד בתום העונה תפסה את מרבית הכותרות הראשיות בתקשורת הספורט ופרשנים רבים כבר נתנו את דעתם למהלך. שלוש שנים מלאות באירועים, חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות, הסתיימו בקול נפץ גדול - כזה שכל כך אפיין את העידן של "המיוחד" בסנטיאגו ברנבאו.

ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד עם קרלס פויול ברצלונה. Alex Livesey, GettyImages
בקטלוניה שמחים לאידו. ז'וזה מוריניו במפגש עם קרלס פויול/GettyImages, Alex Livesey

התקשורת הספרדית עברה לשלב הסיכומים בצורה מהירה מאוד. אתרי האינטרנט החלו לצוץ כתבות, הניתוחים והזכרונות מיד אחרי ההודעה של עזיבתו של הפורטוגלי. "ז'וזה מוריניו: שלוש שנים של אש", קראה אחת מהכתבות ב"אס", שם סקרו את התקריות של המאמן עם אנשים במועדון ומחוצה לו.

לא מעט אנשים נשמו לרווחה אחרי מסיבת העיתונאים הדרמטית בה הנשיא פלורנטינו פרס הודיע על פרידה בסיום העונה. לא רק בגלל אובדן התארים, אלא גם בגלל שהם מאסו במלחמות. גם בברצלונה היה מי שחגג את לכתו של הפורטוגלי. למשל סגן נשיא המועדון קרלס וילארבוי, שאמר ל"רדיו קטאלוניה": "עכשיו אני כבר יכול להגיד, מוריניו היה פגע רע. הוא יצר אווירה שלילית, העזיבה שלו תעשה טוב לכדורגל הספרדי".

גם ב"אלמונדו דפורטיבו" הקטלאני לא הצטערו ושם כתבו: "לאורך כל המסע הזה, מוריניו נאבק בצורה קבועה נגד העולם. הוא התעמת עם מאמנים, היו לו היתקלויות עם שופטים, הוא רב עם המוסדות עם עיתונאים, אפילו עם חורחה ולדאנו. העניין האישי שלו עם איקר קסיאס ועם השחקנים פעל לבסוף כמו בומרנג והוא גילה שהוא לבד בחדר ההלבשה".

חואן קרלוס, שזכה עם ברצלונה בשלוש אליפויות בתחילת שנות ה-90', תקף גם הוא: "התדמית של ריאל מדריד כמועדון נפגעה קשות בגלל המעשים שלו, ולא משנה אם הוא צדק או לא. בצ'לסי ואינטר זה אולי הצליח, אבל פה הוא גרם יותר נזק מתועלת ולא השיג את ההצלחה המצופה".

ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד. רויטרס
"התדמית של ריאל מדריד כמועדון נפגעה קשות בגלל המעשים שלו". מוריניו/רויטרס

נראה שגם האוהדים של ריאל מדריד משוכנעים שהסכסוכים הבלתי נגמרים של מוריניו הביאו עליו את החורבן. באתר האינטרנט של "מארקה" פרסמו סקר בו הגולשים התבקשו להצביע על האשם בעזיבה של המאמן. אחרי כ-17 אלף הצבעות, 74.5 אחוזים קבעו שהמאמן עצמו הוא האשם, 18.8 אחוזים הטילו את האחריות על השחקנים, 4.8 אחוזים תלו את העזיבה שלו ביכולת של הקבוצה ושני אחוזים האשימו את פלורנטינו פרס.

הנשיא פרס עצמו הכריז אתמול על בחירות לנשיאות המועדון ביוני, אבל גם הוא עמד תחת ביקורת בגלל הניהול שלו. הפובליציסט אלפרדו רלאניו היה חריף וכתב: "מוריניו עוזב, פלורנטינו פרס נשאר. לריאל מדריד היו שתי בעיות, עכשיו יש לה בעיה אחת".

ב"ספורט" המזוהה עם ברצלונה, הכותרת הראשית בשעות הלילה הייתה: "מו, הקורבן השמיני של פלורנטינו פרס". בגוף הידיעה הזכירו את חוסר היציבות של ריאל מדריד בשתי הקדנציות של פרס על כיסא הנשיאות מאז שנת 2000 ונקבו בשמותיהם של ויסנטה דל בוסקה, קרלוס קיירוש, חוסה אנטוניו קמאצ'ו, מריאנו גרסיה רמון, ונדרליי לושמבורגו, חואן רמון לופס קארו, מנואל פלגריני ולבסוף ז'וזה מוריניו. שמונה מאמנים בכל כך מעט שנים שאף אחד מהם לא הצליח לשרוד זמן רב מדי לצד הנשיא.

גם באנגליה נרשם עניין בלתי מבוטל בחדשות מבירת ספרד, אלא ששם הפרשנות הייתה כמובן קצת שונה. הכותרת של "גרדיאן" הייתה: "מוריניו חופשי להצטרף לצ'לסי אחרי שריאל מדריד אישרה שהוא עוזב". שחקן העבר של מנצ'סטר יונייטד והפרשן בהווה, גארי נוויל, היה בדעה דומה: "בכל פעם שהוא מדבר, בכל פעם שהוא פוגש יריבה אנגלית, הוא מספר כמה הוא היה רוצה לחזור. הוא אוהב את אנגליה, הלב שלו מעולם לא עזב אותה. זה לא סוד שצ'לסי היא המועמדת הבכירה לקבל אותו בחזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully