וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה נפרדה מקארגר, אואן, סקולס, הארפר ופריירה

צפו: הדמעות, שירי האוהדים, הטקסים המרגשים. מחזור הסיום בפרמיירליג בישר על פרידות מכמה אגדות כדורגל גדולות

המחזור האחרון של עונת 2012-13 בפרמיירליג האנגלית עמד אתמול (ראשון) בסימן פרידות. אחרי שאלכס פרגוסון הודיע על פרישה מאימון, אחרי שדייויד בקהאם נפרד מהענף בדמעות, אתמול הגיע תורם של חמישה כדורגלנים עם עבר יפה, חלקם מפואר, שפינו את כר הדשא לצעירים שיבואו אחריהם.

שחקן ליברפול לשעבר, ג'יימי קארגר. Julian Finney, GettyImages
פרידה מרגשת מאנפילד. קארגר/GettyImages, Julian Finney

ג'יימי קארגר

בליברפול האוהדים אמרו שלום אחרון לג'יימי קארגר בן ה-35. שחקן ההגנה הוותיק שנולד במרסיסייד וכילד אהד דווקא את אברטון, ערך את הופעת הבכורה שלו בליברפול ב-1995 ולא עזב את הקבוצה מעולם. הוא לבש את המדים האדומים 737 פעמים (מקום שני בליברפול בכל הזמנים) בכל המסגרות וזכה איתה כמעט בכל תואר אפשרי. אליפות לא הייתה לו. את נבחרת אנגליה ייצג 38 פעמים. "שיחקתי פה שנים ארוכות ועצוב לי לחשוב שלא אשחק יותר באנפילד", אמר 'קארה' אחרי המשחק בו ליברפול ניצחה את ק.פ.ר 0:1 ושבו הוא הוחלף בדקה ה-85 כדי לקבל סטנדינג אוביישן, "זה היה חייב להיגמר מתישהו. יישארו לי כל כך הרבה זכרונות נהדרים".

סטיב הארפר

בניוקאסל ערכו אתמול טקס פרידה מהשוער הוותיק סטיב הארפר לפני המשחק נגד ארסנל. לאוהדים זה כמובן לא הספיק ובדקה ה-37 הם מחאו כפיים במשך דקה שלמה לכבודו של האיש בין הקורות (37 הוא מספר החולצה של הארפר). השוער לא הצליח לעצור את הדמעות. הארפר בן ה-38 החל את הקריירה בניוקאסל בשנת 1993 וסיים אותה באותה קבוצה כעבור 20 שנה אחרי שעזב אותה לאורך שני העשורים הללו רק בהשאלות. הוא שימש בדרך כלל כשוער משנה, אבל היה אחד מהשחקנים הכי מזוהים עם הקבוצה בשנים הללו, גם בגלל שהוא נולד בצפון-מזרח אנגליה.

פול סקולס

באצטדיון הות'ורנס של ווסט ברומיץ', האוהדים של מנצ'סטר יונייטד שחלקו כבוד גדול לאלכס פרגוסון לפני שבוע, נפרדו אתמול גם מפול סקולס. האדומים שליוו את הקבוצה לפאתי בירמינגהאם שרו לכבוד הקשר את השיר המפורסם שלהם He scores goals Scholes ואמרו שלום אחרון לקשר הג'ינג'י. סקולס שכבר פרש בתום עונת 2010-11 ואף זכה למשחק הוקרה, חזר במפתיע בינואר 2012, אבל תלה את הנעליים סופית בגיל 38. הוא הספיק לרשום 717 הופעות ו-155 שערים בכל המסגרות במנצ'סטר יונייטד וללבוש את מדי נבחרת אנגליה 66 פעמים לפני שפרש ממנה כבר בשנת 2004. לנכדים הוא יספר על 11 אליפויות אנגליה, שלושה גביעים, שני גביעי הליגה ושני גביעי ליגת האלופות. וגם כמה סיפורים נוספים שאסף במרוצת כ-20 שנות שירות אצל השדים האדומים.

מייקל אואן

שחקן נוסף ששיחק באותן ליברפול, ניוקאסל ומנצ'סטר יונייטד ערך אתמול הופעת פרידה מכדורגל, מייקל אואן שמו. החלוץ בן ה-33 שסבל מפציעות לא פשוטות ומירידה חדה בכושרו בשנים האחרונות, שיחק 17 דקות ב-1:1 של סטוק סיטי אצל סאות'המפטון והודה בסיום לקהל באצטדיון סט. מרי על מחיאות הכפיים. אואן כבש 158 שערים ב-297 הופעות בליברפול ו-40 שערים ב-89 הופעות בנבחרת אנגליה. הוא שיחק גם בריאל מדריד, ניוקאסל, מנצ'סטר יונייטד וכאמור בסטוק סיטי.

פאולו פריירה

בסטמפורד ברידג' פאולו פריירה ערך הופעה אחרונה על הדשא במדי צ'לסי. המגן הפורטוגלי בן ה-34 נכנס כמחליף בדקה ה-89 במקום אוסקר ותלה את הנעליים אחרי תשע עונות בלונדון. פריירה הגיע לגשר אחרי שנתיים בפורטו ביחד עם ז'וזה מוריניו והוא זכה עם צ'לסי בכל תואר אפשרי באנגליה. הוא לבש את מדי הבלוז 214 פעמים בכל המסגרות ושיחק 61 פעמים בנבחרת הבוגרת של פורטוגל.

סטיליאן פטרוב

פטרוב ששיחק שלוש שנים בצסק"א סופיה ואחר כך שמונה שנים בסלטיק, הגיע לווילה פארק בעונת 2006-07 ולבש את מדי הקבוצה המקומית לאורך שש שנים. במרץ 2012 הוא אובחן כחולה בלוקמיה ונאלץ להפסיק לשחק. בקיץ חלה נסיגה במחלה שלו והמאמן הטרי פול לאמברט הכריז שהקשר הבולגרי ימשיך לשמש כקפטן של הקבוצה, אבל כמובן שהיה מדובר בתואר של כבוד בלבד. מוקדם יותר החודש פטרוב בן ה-33 הודיע שהוא תולה את הנעליים סופית ואחרי טקס מרגש שנערך לכבודו במשחק הבית נגד צ'לסי לפני שבוע (הוידאו מיד), אתמול הוא הגיע ל-DW סטדיום של וויגאן ונפרד מאוהדי אסטון וילה סופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully