וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשל"צ ניצחה 70:79 את הפועל אילת והשוותה ל-2:2

יוטר קלע 25, בן דוד פרח עם 20 נקודות, וראשון לציון ניצחה את אילת. השתיים הולכות למשחק חמישי ומכריע ביום ה' הקרוב

אחרי שהפסידה את שני המשחקים האחרונים בסדרה, מכבי ראשון לציון הגיעה הערב (ראשון) להילחם על המשך העונה שלה, והצליחה לשרוד כשניצחה בביתה את הפועל אילת 70:79 וכפתה משחק חמישי ומכריע בסדרת רבע הגמר.

הקבוצה של רוני בוסאני ידעה להתאושש מהאכזבה הגדולה בסיום משחק החוץ באילת, בו הצליחה להשוות את התוצאה בדקת הסיום, אך לא יותר מזה. הקבוצה מעיר היין נראתה נחושה וחדה יותר מיריבתה, ונהנתה מערב גדול של עמית בן דוד, שקלע 20 כשהוא רושם שיא קריירה של חמש שלשות. אדריאן יוטר רשם שיא קריירה בליגת העל עם 25 נקודות, ג'וליאן רייט היה נהדר בשורות המארחים עם 15 נקודות ו-15 ריבאונדים, מתוכם שיא עונתי של 13 ריבאונדים בהתקפה. ניצן חנוכי היה מצוין עם 11 נקודות, 8 אסיסטים ו-7 חטיפות, שהובילו אותו לשיא קריירה של 28 נקודות מדד.

שחקן מכבי ראשון לציון ניצן חנוכי (שמאל) מול שחקן הפועל אילת אפיק ניסים. ברני ארדוב
הצליח להחזיר את הסדרה לאילת. חנוכי מול ניסים/ברני ארדוב

מנגד הפועל אילת הגיעה משוחררת מעט יותר לאחר הניצחון הביתי החשוב, ורצתה לגמור את הסדרה בחוץ, אבל שחקניו של עודד קטש נכנעו לאגרסיביות של ראשון לציון, נכנעו 47:30 בריבאונד, ובעיקר נראו לא חדים ולא נחושים. ביום חמישי הקרוב ייערך המשחק החמישי והמכריע בסדרת רבע הגמר, והמנצחת בקרב הגדול תתמודד בחצי הגמר מול מכבי חיפה.

שחקן מכבי ראשון לציון ג'וליאן רייט מול הפועל אילת. ברני ארדוב
האיש של ראשון לציון בפתיחה. רייט/ברני ארדוב

מחצית ראשונה

ראשון לציון פתחה עם ניצן חנוכי, אדריאן יוטר, עמית בן דוד, אור סולומון וג'וליאן רייט. החמישייה של אילת כללה את לארי אובאנון, אפיק ניסים, ג'רום טילמן, אלי אולמן וסקוטי הופסון.

רייט וסולומון הובילו את ראשון לציון ליתרון 2:8 בפתיחת המשחק, ובהמשך שמרה המארחת על הפער כשעלתה ל-4:12. אפיק ניסים ואלי הולמן ייצרו נקודות לאילת, שלא הצליחה לצמק את הפער. ראשון המשיכה לשמור חזק וללכן לג'וליאן רייט, שקלע 11 נקודות ברבע הראשון. לארי אובאנון וטוני יאנגר צימקו לאילת, ושלשה של אפיק ניסים קבעה 23:26 לראשון לציון ברבע הראשון.

חנוכי ובן דוד להטו בתחילת הרבע השני, הפעילו היטב את חבריהם ושש דקות לסיום הרבע ראשון עלתה ליתרון 12 נקודות. צמד הגארדים של המארחת, חטף, מסר וניווט, וראשון לציון שמרה על הפער הדו-ספרתי. רייט חזר קר מהספסל, ואילת צימקה למינוס 8 הודות לארבע רצופות של טילמן. ראשון עברה לאישית לוחצת, בן דוד רשם 10 נקודות בשני הרבעים הראשונים, והמחצית הסתיימה ב-35:44 למארחים.

שחקן מכבי ראשון לציון עמית בן דוד. ברני ארדוב
ניווט, מסר, קלע. בן דוד/ברני ארדוב

מחצית שנייה

אילת פתחה את הרבע השלישי בריצת 0:6, וגרמה לרוני בוסאני להזעיק פסק זמן. זה לא ממש עצר את אילת, שצימקה למינוס 2 בזכות שלשה של טילמן. ראשון לא נלחצה וארבע שנקודות של יוטר שמרו על יתרונה, וראשון לציון הוליכה 54:59 בתום הרבע השלישי.

הגנה אגרסיבית של ראשון לציון בראשות יוטר היקשתה על אילת בתחילת הרבע הרביעי, בן דוד הפציץ משלוש, אבל האורחים נשארו צמודים בזכות יכולת טובה של סקוטי הופסון ואפיק ניסים. אילת לא הצליחה לחולל מהפך בגלל השליטה של המארחת בכדורים החוזרים. קטש איבד את כוכבו סקוטי הופסון בעבירה חמישית, כשעל השעון 1:55 דקות לסיום ואילת במינוס 5. רייט העלה ליתרון 9 מהעונשין, ואילת הרימה ידיים. בסיום ראשון לציון ניצחה 70:79, השוותה ל-2:2 בסדרה וכפתה משחק חמישי ומכריע באילת.

סטטיסטיקה

קלעו לראשון לציון: אדריאן יוטר 25 נקודות, 14 ריבאונדים ו-5 חסימות, עמית בן דוד 20 (5 מ-7 לשלוש) ו-4 חטיפות, ג'וליאן רייט 15 ו-15 ריבאונדים, ניצן חנוכי 11, אור סולומון 4, לזאריק ג'ונס 3, שון דאוסן 1, כן שותפו דניאל איידן וניר כהן.

קלעו לאילת: אפיק ניסים (5 אסיסטים) ולארי אובאנון 13 נקודות כל אחד, אלי הולמן 12, ג'רום טילמן 11, סקוטי הופמן 9, יחזקאל סקוורר 6, טוני יאנגר 5, גיא כהן 1.

שחקן מכבי ראשון לציון אדריאן יוטר מול שחקן הפועל אילת טוני יאנגר. ברני ארדוב
שלט בשני צדי המגרש. יוטר חודר מול יאנגר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully