וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה את הפועל ת"א 74:76 ועלתה לחצי הגמר

האלופה שוב התקשתה בדרבי, אך חזרה מפיגור 10 נקודות והשלימה סוויפ ברבע הגמר. היקמן הצטיין עם 18 נק', ג'יימס הוסיף 16, האדומים נותרו עם המחמאות בלבד

שחקן הפועל תל אביב יונתן שולדברנד מול שחקן מכבי תל אביב שון ג'יימס. ברני ארדוב
סדרה נהדרת ואמוציונלית מגיעה לסיומה כשהיד הצהובה על העליונה. ג'יימס מול שולדברנד/ברני ארדוב

זה היה קשה, זה היה ארוך, זה היה מותח, אך בסופו של דבר העפילה הערב (חמישי) מכבי תל אביב לחצי גמר הפלייאוף כשגברה על הפועל תל אביב 74:76 והשלימה סוויפ בסדרת רבע הגמר. הצהובים שוב נאלצו לעבוד קשה מאוד מול היריבה העירונית, אך הנסיון ברגעי ההכרעה עשה את שלו, והחבורה של דיוויד בלאט צלחה את הסדרה המסקרנת על מנת להבטיח מקום בחצי הגמר, שם היא ממתינה למנצחת בסדרה בין הפועל ירושלים וברק נתניה (נתניה צימקה הערב ל-2:1). עם היכולת שהיא הציגה היום, גם המשימות הבאות כלל לא יהיו קלות.

בעוד שבשני המשחקים הראשונים בסדרה הצהובים הוליכו למשך מרבית הדקות, וקאמבקים של ארז אדלשטיין ושחקניו לא הספיקו לנצחונות, הפעם הפועל היא זו שנטלה את ההובלה מוקדם, כשניצלה ערב רע מאוד של יוגב אוחיון (12 דקות, 0 מ-4 מהשדה, 5 איבודים). האדומים כבר הוליכו ב-10 נקודות ברבע השני, ולאחר מכן גם בשלישי ברשות בריאן רנדל הנהדר, הציגו הגנה גדולה, ופשוט שיחקו כמו קבוצה שלא רוצה לראות את העונה שלה מתסיימת בתום המשחק. אלא שברבע המכריע נגמרו לאורחים הכוחות, וכנראה שגם חוסר הנסיון עשה את שלו. שון ג'יימס וריקי היקמן הענישו בצד השני ובסופו של דבר הפועל נותרת עם המחמאות בלבד - והיא בהחלט ראויה להן. ובכל זאת, שלושה נצחונות רצופים בדרבי הכדורגל, שלושה נצחונות רצופים בדרבי הכדורסל. איזה כיף להיות אוהד מכבי תל אביב בשבועות האחרונים, אה?

שחקני הפועל תל אביב. ברני ארדוב
יכולים להיות גאים בעצמם. שחקני הפועל תל אביב מודים לקהל/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע ראשון:

יוגב אוחיון ספג שתי עבירות תוך דקה וחצי וירד לספסל לטובת מורן רוט. שתי הקבוצות התקשו למצוא את הטבעת בפתיחה, הצהובים איבדו שלושה כדורים בשלוש דקות, וקרטיס קלי ניצל זאת כדי לקבוע 3:6 לאורחת, ולאחר מכן 7:10. דייויד לוגן עלה מהספסל ועם שלשה קבע 12:12, אך האדומים הלכו לבריאן רנדל והשיבו את היתרון, כששלשה מצוינת של יונתן שולדברנד סייעה להם לסיים רבע ראשון מוצלח ביתרון 18:22.

רבע שני:

הרבע נפתח בעבירה בלתי ספורטיבית של שולדברנד על שון ג'יימס, אך האדומים המשיכו להציג הגנה טובה מאוד ועלו ל-23:28. הדקות הבאות התאפיינו בלא מעט עצבים, וחמש דקות למחצית ספג ריקי היקמן עבירה טכנית. אנתוני גודס ניצל זאת כדי לקבוע 28:34 להפועל, ועם סל נוסף קבע יתרון שיא - 28:38. רנדל הנהדר הוסיף הטבעה קלה, אך רוט סידר לליאור אליהו סל ועבירה, ועם הירידה לחדרי ההלבשה הוליכו האדומים 38:44. רנדל סיים עם 12 נקודות, לסטיט היו 10. בצד השני, מכבי איבדה תשעה כדורים, שון ג'יימס ודווין סמית' הוליכו עם תשע נקודות כל אחד. היקמן הוסיף שמונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן הפועל תל אביב בריאן רנדל. ברני ארדוב
מחצית ראשונה נהדרת לא הספיקה. רנדל מול אליהו/ברני ארדוב

רבע שלישי:

אסיסט נהדר של בר טימור לרנדל קבע 38:47 לאדומים. ההתקפה של מכבי המשיכה להיראות רע מאוד, ואיבוד חמישי במספר של אוחיון שלח אותו לספסל לטובת רוט. טימור צלף שלשה - סל השדה הראשון שלו בסדרה - וקבע 40:50. הצהובים עברו ללחוץ על כל המשחק ושון ג'יימס צימק ל-52:48. המומנטום של המארחת נמשך, וליאור אליהו השלים מהפך כדי לקבוע 53:54. ניק קיינר מדלי, שלא שיחק עד כה בסדרה בשל פציעה, עלה מהספסל לדקה האחרונה של הרבע, אותו סיים גיא פניני עם שלשה ממש על הבאזר, שהעניקה לצהובים יתרון 57:58.

רבע רביעי:

הקהל של מכבי התעורר, ושלשה של היקמן העניקה למארחת 59:62, שמונה דקות לסיום. אליהו המשיך להחטיא מהקו, ומנגד טימור חדר וסחט מג'יימס עבירה רביעית. אחרי איבודים רבים והחטאות רבות משני הצדדים, הראה לוח התוצאות 62:64 למכבי, 4:20 דקות לסיום. דווין סמית' חדר ועם אסיסט גדול סידר לג'יימס נקודות גורליות, בדרך ל-63:68, שלוש דקות לסיום. סטיט צימק ל-70:67, דקה לסיום. היקמן איבד ואפשר להפועל להשוות, אך גודס מיד איבד בעצמו בצד השני וסמית' 67:72 מהעונשין. אליהו ביצע עבירה טפשית על סטיט לשלוש, והגארד האדום צימק ל-72:70 בלבד, 22 שניות לסיום. היקמן נשלח אל הקו וקלע פעמיים, סטיט צלף שלשה מטורפת, ו-3.8 שניות לסיום נשלח גודס אל הקו, קלע את הראשונה כדי לצמק ל-76:74, החטיא את השניה בכוונה, אך הריבאונד ברח לאדומים מהידיים - ואיתו העונה כולה. לנו לא נותר אלא לקוות לעוד דרבים גדולים כאלה גם בעונה הבאה.

ליאור אליהו עם שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
17 ריבאונדים, אבל גם 1 מ-7 בלבד מהעונשין. אליהו/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ריקי היקמן 18 (5 מ-9 מהשדה), שון ג'יימס 17 (7 מ-11 מהשדה) 4 ריבאונדים ו-3 חסימות, דווין סמית' 14, ליאור אליהו 9 (4 מ-10 מהשדה, 1 מ-7 מהעונשין) ו-17 ריבאונדים, דייויד לוגן 8 , גיא פניני ודרקו פלאניניץ' 4 כל אחד, מורן רוט (6 אסיסטים), ניק קיינר מדלי ויוגב אוחיון שיחקו ולא קלעו.

קלעו להפועל תל אביב: בריאן רנדל 19 (8 מ-11 מהשדה), 13 ריבאונדים ו-6 איבודים, דמונטז סטיט 18 (4 מ-12 מהשדה), אנתוני גודס 11 ו-6 איבודים, יונתן שולדברנד וקרטיס קלי 7 כל אחד, בר טימור ומתן נאור (1 מ-7 מהשדה), יותם שירן וגל איתן שיחקו ולא קלעו.

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
סימנו וי על כל המטרות. אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully