וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: ברק נתניה הביסה את הפועל ירושלים 69:92

הירושלמים הושפלו, סמואלס שוב התפרץ על הספסל. אילת ניצחה את ראשל"צ 67:69, מכבי חיפה השלימה סוויפ על גלבוע/גליל

סדרות רבע הגמר בליגת העל נמשכו הערב (חמישי) עם משחק מספר 3, כשבמוקד עומד המשחק בין מכבי תל אביב להפועל תל אביב. ברק נתניה חזרה לחיים, ואחרי פיגור 2:0 בסדרה מול הפועל ירושלים ביצעה קאמבק ענק כשהשפילה את הקבוצה של דרוקר עם 69:92. הפועל אילת, שהחזירה לעצמה את הביתיות, עשתה הפעם את העבודה בבית עם ניצחון 67:69 דרמטי על מכבי ראשון לציון, בסדרה שממשיכה להיות צמודה ומסקרנת במיוחד, בעוד מכבי חיפה הפכה לראשונה שמשלימה סוויפ ועולה לחצי הגמר אחרי 87:93 על גלבוע/גליל שגמרה את העונה.

שחקני ברק נתניה דרון וושינגטון, יהוא אורלנד. מגד גוזני
חגיגה בנתניה. וושינגטון ואורלנד דורסים את ירושלים/מגד גוזני

ברק נתניה - הפועל ירושלים 69:92 (1:2 לירושלים בסדרה)

בדיוק כשהיה נדמה שהסדרה שהיתה אמורה להיות סופר צמודה כבר גמורה לחלוטין, חזרו שחקניו של דני פרנקו לחיים, ועוד איזה חזרו. נתניה שבה והציגה את היכולת שאפיינה אותה במהלך העונה, פירקה את יריבתה כבר אחרי שניים וחצי רבעים, ואם היא תמשיך ככה, לא מן הנמנע שהסדרה הזו תגיע גם למשחק חמישי. וירושלים? גם היא חזרה ליכולת שלה מהעונה הסדירה, כולל עוד פיצוץ של אחד משחקניה. סמארדו סמואלס התעמת עם קורטני פלס ברבע השני, ישב כעוס על הספסל והיה צריך שאביו ירגיע אותו. עתה יצטרך דרוקר להרים בחזרה את שחקניו לקראת המשחק הקריטי הבא, במלחה.

המארחים נראו נורא בדקות הראשונות של המשחק, לא מצאו אפילו נקודה במשך ארבע דקות, כשמנגד סטיל ופלס הריצו את הירושלמים ליתרון, ועבירה בלתי ספורטיבית של מורגן על דאנקן סייעה לאורחים להוביל 0:10. קילינגסוורת' ואורלנד התעוררו, ועם ריצת 0:7 משלהם חזרו למשחק. ירושלים נחלשה, וושינגטון תפר שלשה, ואחת על הבאזר של אלירן גואטה השלימה את המהפך והורידה את נתניה ביתרון 19:21 בסיום הרבע הראשון. הקבוצה של דרוקר המשיכה לחרוק, וושינגטון אימלל את ההגנה שלה, ועם סל ועבירה מטורף העלה את נתניה ליתרון 20:28. הקבוצה של דרוקר לא קלעה נקודה בשתיים וחצי הדקות האחרונות של הרבע וצפתה בשולמן ואורלנד מטיסים את נתניה ל-1:11 כולל סל על הבאזר של וושינגטון שקבע 29:44 מדהים במחצית.

מי שחשב שירושלים תחזור חדה יותר מחדרי ההלבשה התבדה מאוד מהר, כשיהוא הוארלנד המשיך ללהוט והיתרון של המקומיים כבר הגיע ל-21 הפרש. לימונד ופלס עוד צימקו ל-14, אבל שלשות של קילינגסוורת' וגואטה קבעו 49:69 בסיום הרבע. שולמן המשיך עם היכולת הנהדר שלו גם ברבע האחרון, שהיה גארבג' טיים אחד גדול. דאנקן עוד ניסה לעשות משהו עם שלשה, אך וושינגטון ואורלנד ענו עם שלוש משלהם, והיתרון טיפס ל-24 הפרש, וירושלים אפילו לא הצליחה לצמק. 69:92 לנתניה בסיום.

קלעו לברק נתניה: דרון וושינגטון 25 (3 מ-3 ל-3; סחט 10 עבירות), מרקו קילינגסוורת' 22 (8 מ-8 ל-2; 9 ריבאונדים), יהוא אורלנד 16, אלירן גואטה 9 (3 מ-4 ל-3), אייל שולמן וראמל בראדלי 8 כל אחד, דולב דראפיץ' 3, טמיר אריאלי 1.

קלעו להפועל ירושלים: אלישי כדיר 17 נקודות, ג'וש דאנקן 15, רביב לימונד 12, קורטני פלס 9 (7 ריבאונדים), סמארדו סמואלס 6, מאיר טפירו 4, ליאור ליפשיץ ורון סטיל 3 כל אחד.

שחקן הפועל ירושלים אלישי כדיר מול שחקן ברק נתניה מרקו קילינגסוורת'. מגד גוזני
היחידי שעוד ניסה בקבוצה של דרוקר. כדיר/מגד גוזני

מכבי חיפה - הפועל גלבוע/גליל 87:93 (חיפה ניצחה את הסדרה 0:3)

גבירותיי ורבותיי, קבלו את הקבוצה הראשונה שרשמה סוויפ בפלייאוף הזה, ואם לומר את האמת, זה לא ממש מפתיע. החבורה של בראד גרינברג שלטה לאורך כל הסדרה מול היריבה שלה, והבשורה הגדולה הערב היתה מצידו של פט קלאת'ס שהתפוצץ עם 32 נקודות, ויחד עם מטווח של פול סטול (6 מ-9 לשלוש בדרך ל-20 נקודות) הטיסו את הירוקים לשלב הבא. גלבוע/גליל של ליאור ליובין מודחת כבר בשלב מוקדם, וכמו שהיא נראתה, לא בטוח בכלל שלא יהיו שם שינויים משמעותיים בעונה הבאה.

פול סטול פתח בטירוף את המשחק, הפגיז שלוש שלשות ללא החטאה והטיס את הירוקים ליתרון 7:15. יבזורי ענה מהצד השני פעמיים, חיפה קצת נתקעה, ונקודות של סאנדרס השלימו ריצת 2:11 של האורחים, אבל חיפה סיימה את הרבע הראשון עם 18:21. שתי שלשות של עמית שמחון כבר העלו את הקבוצה של ליובין ליתרון 24:28 ברבע השני, קלאת'ס שמר את הירוקים קרוב, ושלשה נוספת של סטול יחד עם חמש נקודות של חנן קולמן הורידו את חיפה ביתרון 40:41 אל המחצית.

קלאת'ס וסמית' מצאו שלשות פנויות בפתיחת הרבע השלישי, יבזורי שוב ענה, אבל קלאת'ס פשוט אימלל את ההגנה של גלבוע/גליל, ושלשה נוספת של סטול הביאה את חיפה אל הרבע האחרון ביתרון 61:69. סאנסרד והייז הוריד לפיגור נקודה בלבד בפתיחת הרבע האחרון, וחיפה נראתה כאילו היא שוב בדרך להתפרק כפי שקרה לה לא מעט, אבל קלאת'ס שוב נחלץ לעזרתו של גרינברג ושתי דקות לסיום העלה את הירוקים ליתרון 7. ג'מאר סמית' עוד קלע שלשה גדולה, אבל קלאת'ס עשה את העבודה מהקו וחיפה ניצחה 87:93.

קלעו למכבי חיפה: פט קלאת'ס 32 (10 מ-15 ל-2), 12 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות, פול סטול 20 (6 מ-9 לשלוש) ו-6 איבודים, גל מקל 10 ו-10 אסיסטים, דונטה סמית' (6 אסיסטים) וג'יימס תומאס (10 ריבאונדים) 9 נקודות כל אחד, חנן קולמן 7, אלכס צ'וברביץ' עידו קוז'יקרו 3 כל אחד.

קלעו להפועל גלבוע/גליל: מיטשל וואט 17 (8 מ-10 ל-2) ו-5 ריבאונדים, ג'מאר סמית' 16 (1 מ-7 לשלוש), דגן יבזורי 13, יניב גרין 12, קני הייז 10, עמית שמחון 8, נמרוד טישמן 2, עמית ביר כץ שיחק ולא קלע.

שחקני מכבי חיפה פט קלאת'ס, חנן קולמן, גל מקל חוגגים. אדריאן הרבשטיין
שייטו לשלב הבא. קלאת'ס, מקל וקולמן חוגגים סוויפ נהדר/אדריאן הרבשטיין

הפועל אילת - מכבי ראשון לציון 67:69 (1:2 לאילת בסדרה)

את המשחק הראשון בסדרה איבדה הפועל אילת, ואיתו את יתרון הביתיות. אבל הערב השלימה קבוצתו של עודד קטש את הקאמבק שלה, כשגברה בביתה על הקבוצה הלוחמנית של רוסי בוסאני, ועתה היא במרחק 40 דקות מחצי הגמר. קטש ראה את הכוכב הגדול שלו, סקוטי הופסון באחד המשחקים הגרועים ביותר שלו העונה (6 נקודות, 1 מ-8 מהשדה), אבל קיבל תרומה מצויינת מהישראלים שלו, כשאפיק ניסים ויחזקאל סקוורר הביאו אותו ליתרון 1:2. ראשון לעומת זאת יורדת מאוכזבת מאוד, לאחר שחשה שהיתה יכולה לקחת את המשחק, אבל איבדה את הראש בשניות הסיום.

אדריאן יוטר פתח טוב עבור האורחים והעלה אותם ליתרון 3:8 מהיר. אלי הולמן עשה צרות עבור ראשון בצבע, שמר את הקבוצה הדרומית קרוב, ובסיום הרבע הראשון זה 18:18. הולמן וסקוורר שמרו את אילת מלפנים בפתיחת הרבע השני, כשהרכז מעלה אותה ליתרון 26:30. ראשון פשוט לא מצאה את הטבעת, הרבתה לאבד, לא קלעה בכל שלוש הדקות האחרונות של הרבע וראתה את הקבוצה של עודד קטש בורחת ליתרון 28:39 במחצית.

אפיק ניסים המשיך את המומנטום של המארחים וכבר העלה אותם ליתרון 33:44 עם שלשה, אבל אז הגיעה הטיסה של ראשון לציון: יוטר וסולומון החלו לרוץ, והכתומים עם 4:16 ירדו בפיגור מינימלי של 48:46 בסיום הרבע השלישי. ניסים כבר העלה את אילת ליתרון 54:60 עמוק ברבע האחרון, אך לזאריק ג'ונס החל לקחת אחריות בראשון, ועם סל גדול השווה ל-65:65, דקה לסיום. הופסון קבר שתיים מהקו, לאורחים היתה הזדמנות להשוות אבל חנוכי איבד כדור מטופש והולמן קלע אחת מהקו. אילת יכלו לגמור את המשחק עם ריבאונד התקפה, אבל איבדו ונתנו ליריבתם הזדמנות אחרונה. ניר החטיא שלשה, חנוכי תיקן מתחת לסל, וטילמן קלע רק אחת מהקו. עם 2.5 שניות על השעון, זרק בן דוד מחצי מגרש והיה קרוב אך החטיא, 67:69 בסיום לאילת.

קלעו להפועל אילת: יחזקאל סקוורר ואפיק ניסים 14 כל אחד, אלי הולמן 13, לארי אובאנון 12 (7 ריבאונדים), ג'רום טילמן 8 (13 ריבאונדים), סקוטי הופסון 6 (1 מ-8 מהשדה), טוני יאנגר 2.

קלעו לראשון לציון: אדריאן יוטר 24 נקודות (7 מ-19 ל-2; 8 מ-8 מהקו; 9 ריבאונדים) ג'וליאן רייט 16, ניצן חנוכי 8 (7 אסיסטים), עמית בן דוד 7, לזאריק ג'ונס 6, אור סולומון 4, שון דאוסן 2.

סקוטי הופסון, שחקן הפועל אילת. אדריאן הרבשטיין
לקחו את המשחק בשיניים. הופסון/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully