וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהו גובה דמי ההשבחה שבית"ר תקבל על אבי ריקן?

14.5.2013 / 8:10

במועדון משוכנעים שיזכו לפי 3 מהשכר ברוטו שהוצע לשחקן, אך על פי תקנון הרישום, חישוב זה אינו חל על שחקן שמלאו לו 24

בבית"ר ירושלים מיהרו בתום העונה להציע לאבי ריקן חוזה בגובה מיליון שקל ברוטו במטרה להיות זכאים לדמי השבחה גבוהים במידה ויחתום במכבי תל אביב או מכבי חיפה המעוניינות בשורותיו. בקבוצה משוכנעים כי על פי התקנון מגיע להם פי 3 מהשכר ברוטו שהוצע לשחקן, משמע כ-3 מיליון שקלים.

מבירורים שנעשו בשבועות האחרונים בהתאחדות ואצל גורמים המעורים בוועדה למעמד השחקן, הן על ידי נציגי השחקן, והן על ידי נציגי קבוצות המעוניינות, בו התגלו ממצאים אחרים. על פי סעיף 12 בתקנון הרישום של ההתאחדות לכדורגל, החישוב לפיו קבוצה אמורה לקבל דמי השבחה של פי שלושה מהשכר ברוטו שהוצע לשחקן, מתייחס לכאלה שבין הגילאים 21-24.

אבי ריקן שחקן בית"ר ירושלים חוגג שער. קובי אליהו
בית"ר תעשה עליו קופה? אבי ריקן/קובי אליהו

בסעיף המתייחס להעברת שחקן מעל גיל 24 נאמר כי הקבוצה אינה זכאית כלל לדמי השבחה עבורו ובסעיף שלאחריו ישנה תוספת האומרת כי "על אף האמור לעיל, שחקן אשר גילו בתום העונה מעל 24 שנים וזו הפעם הראשונה בה הוא עובר מהקבוצה בה שיחק מרבית שנותיו (השאלות לא נחשבות העברה) תהא הקבוצה המעבירה זכאית לפיצוי על פי סיכום בין הקבוצות ובהיעדר הסכמה, על ידי הוועדה למעמד השחקן".

גורמים המעורים בנושא איתם דיברנו השבוע, העריכו כי על אף השתייכותו של אבי ריקן לנבחרת, העובדה כי עבר את גיל 24 תזכה את בית"ר בלא יותר מ-2 מיליון שקלים, ואף אמרו: "על הנייר, דמי ההשבחה של ריקן צריכים להיות לא יותר מ-1.5 מיליון בשל העובדה שהוא עבר את גיל 24 אבל יש כל מיני פרמטרים שיכולים לשנות את הסכום, קצת יותר למעלה או למטה".

איש העסקים אלי טביב. ברני ארדוב
פגישה מכרעת בחמישי. אלי טביב/ברני ארדוב

ובינתיים, נמשך המו"מ לרכישת המועדון כאשר בבית"ר מצפים להתפתחויות חיוביות בפגישה בין עורכי דינו של אלי טביב ועורכי הדין של ארקדי גאידמק ביום חמישי. נציגי גאידמק ואף טביב עצמו עשויים להיות נוכחים בפגישה. בגיזרתו של טביב משדרים אופטימיות ביומיים האחרונים ומאמינים כי ביום חמישי תהיה התקדמות משמעותית לכיוון סגירת העיסקה.

כפי שפורסם בוואלה! ספורט, אחד השמות החמים מבחינת טביב להצטרף לצוות הניהולי, זהו חלוץ העבר ניר סביליה. סביליה, ששיחק בעברו בבית"ר והיה אהוד מאוד על האוהדים, עבר לעולם העסקים לאחר שפרש בגיל 30 בשל פציעה. סביליה מקושר מאוד בעולם העסקי והוא מסוג האנשים שטביב רוצה בכוורת שיבנה אם וכאשר ירכוש את בית"ר. שם נוסף שנמצא על הכוונת הוא של דוד אמסלם, שכבר הביע את רצונו לחזור ולהיות חלק מהקבוצה בכל תפקיד בו יוכל להיות משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully