וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "לא חששנו גם בפיגור, אנו טובים יותר"

14.5.2013 / 11:30

מכבי חגגה עוד ניצחון ענק בדרבי, זהבי: "לא רוצים שזה תיגמר". גרסיה לדין, קרויף נפרד מאניימה: "נעקוב אחר ההתפתחויות"

one

מכבי תל אביב הבהירה אמש (שני) באופן חד משמעי כי ההגמוניה בעיר עברה סופית לצד הצהוב. האלופה הטרייה ביצעה מהפך ענק וחזרה מפיגור של 2:0 לניצחון מוחץ 2:4 על הפועל תל אביב, ניצחה דרבי שלישי ברציפות והשוותה את מאזן הדרבים ל-45:45. בסיום המשחק חגגו שחקני הקבוצה במשך דקות ארוכות עם 1,900 האוהדים ביציעים 10-11 כשהם שרים יחד איתם 'תל אביב צהובה צהובה' ו- 'יש אליפות למכבי, יש אליפות למכבי'. בשיאן של החגיגות נשאו מספר שחקנים את כובש השער הרביעי דור מיכה על כתפיהם והשליכו אותו אל תוך יציע 11 שהיה באקסטזה מוחלטת.

הבעלים מיטש גולדהאר צפה במשחק מביתו שבקנדה והתמוגג מנחת מהתצוגה של שחקניו, בעיקר במחצית השנייה, בה כבשו שלושה שערים והפכו את הקערה על פיה, כשהם קרובים לכבוש מספר שערים נוספים. "למרות שנקלענו לפיגור מוקדם, היה ברור לכל אורך המשחק מי הקבוצה השולטת במגרש", אמר שחקן במכבי בסיום. "במחצית השנייה זה כבר בכלל היה קל מאוד, לרגע לא חששנו, גם לא כשהיינו בפיגור. אנחנו פשוט יותר טובים מהפועל".

* מההתאחדות נמסר כי גם מכבי תל אביב וגם הפועל תל אביב יועמדו לדין בגין התפרעות אוהדים בדרבי, כשהצהובים ייענשו על זריקת חפץ (גליל נייר) למגרש בזמן הפנדל של זהבי. מאמן הצהובים אוסקר גרסיה יועמד לדין בגין העלבת שופט והתנהגות בלתי הולמת, כשבדו"ח השיפוט נמסר כי קילל את שופט הקו "פאק יו". אמיר לובין יועמד לדין בגין העלבת שופט והתנהגות בלתי הולמת, אחרי דברים חריפים שאמר לשופט בחדר ההלבשה. הדיונים יתקיימו ביום חמישי.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים שער. ברני ארדוב
"היה ברור לכל אורך המשחק מי הקבוצה השולטת במגרש"/ברני ארדוב

בסיום המשחק נפרדו אנשי הקבוצה מראדה פריצה שימריא בעוד יומיים לחופשת מולדת בשבדיה, וכן מוינסנט אניימה. בעוד שפריצה יחזור בוודאות לאימוני פתיחת העונה הבאה, עתידו של אניימה מעורפל ועדיין לא ברור מה יעלה בגורל המשא ומתן מול ליל הצרפתית, בה חתום השוער לשנתיים נוספות. אגב, בסיום המשחק התבדח אניימה עם כמה משחקני הפועל תל אביב, במסדרון ליד חדרי ההלבשה כשהוא עוקץ אותם ואומר: "מה יהיה איתכם? לא נמאס לכם להפסיד בדרבים?".

אניימה נפרד הבוקר מהצוות המקצועי ומהשחקנים בקרית שלום. השוער צפוי לשחק במדי נבחרת ניגריה במשחקי ידידות, במוקדמות המונדיאל ובגביע הקונפדרציות בברזיל. אניימה אמר על עתידו ש"אני בטוח שג'ורדי ומכבי ידעו מה לעשות. אני אשב עם ליל ואראה מה התכניות שלהם לגבי, אני תחת חוזה שם". ג'ורדי קרויף אמר ש"אנו רוצים להודות לוינסנט על תרומתו האדירה למכבי ולאחל לו בהצלחה במדי נבחרת ניגריה בקיץ. בשבועות הקרובים נמשיך ונעקוב אחר ההתפתחויות בנושא אניימה".

אניימה ביקש להעביר מסר לפני שהוא עוזב: "אני רוצה להודות לכל השחקנים, האוהדים ואנשי המועדון, אתם החזרתם לי את הביטחון שנעלם לי בשנה האחרונה, אני מאוד מעריך את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
וינסנט אניימה מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מרגיע את העניינים. אניימה/ברני ארדוב

"זה היה משחק מושלם. היינו בפיגור 2:0, אבל חזרנו חזקים מאוד", אמר פריצה אחרי המשחק. "אני רוצה להודות לקהל וגם לכם העיתונאים שעשיתם את זה קל עבורי. ידענו שאם נכבוש את השער של ה-2:1 זה יהיה קשה להפועל. עוד ב-2:0 ראינו שהם מתקשים. הייתה לי הרגשה בכל משחק מאז שהגעתי שאנחנו לא הולכים להפסיד. זו הרגשה חשובה ונצטרך לקחת אותה לעונה הבאה. אנחנו יכולים להתמודד במוקדמות הצ'מפיונס. צריך קצת מזל בהגרלה, אבל הכל אפשרי. צריך לתת משחק טוב בחוץ, אולי לכבוש שער, ובבית אנחנו חזקים מאוד וכל קבוצה שתגיע לפה תתקשה".

בקבוצה נרשמה אכזבה גדולה מאוד מיכולתו של איגנסיו פידלף, שפתח בהרכב והציג משחק חלש מאוד. פידלף איבד כדורים, גרם לפנדל לזכות הפועל וניצל מהרחקה לקראת סיום המחצית הראשונה, לאחר שאיבד כדור במרכז המגרש וספק הכשיל את עומר דמארי בתוך הרחבה. נכון לעכשיו נראה כי פידלף לא ישאר בסגל הקבוצה לעונה הבאה, והוא עשוי להיות מושאל.

איגנסיו פידלף מכבי תל אביב מול עומר דמארי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
צפוי לעזוב. איגנסיו פידלף/ברני ארדוב

בתוך כך שבחו אנשי הקבוצה בסיום מספר שחקנים, ביניהם איתן טיבי שהיה מצוין במרכז ההגנה, גל אלברמן ומהראן ראדי ששלטו במרכז המגרש ומעל כולם ערן זהבי, שהציג את משחקו הטוב ביותר מאז הגיע למועדון בינואר. זהבי, שזכה לקבלת פנים עויינת מהאוהדים האדומים, כבש את השער הראשון לזכות הצהובים והיה השחקן המצטיין במגרש. "כל דרבי זה כיף לנצח, במיוחד כשאתה בפיגור 2:0", אמר זהבי המאושר בסיום. "הראנו אופי של קבוצה חזקה, צריך להוריד בפנינו את הכובע. אנחנו עם הרגליים על הקרקע אחרי אליפות. גם כשהיינו בפיגור שלטנו במשחק ללא עוררין והגענו למצבים. האמנו שאנחנו יכולים לחזור ולנצח את המשחק".

זהבי נשאל על ההתמודדות האישית שלו מול הקהל האדום והשיב: "התעלמתי מהקהל טוב מאוד, זכותם לקלל אבל אני כשחקן כדורגל צריך להתנתק. היה לי משחק טוב וחבל לדבר על הדברים האלה. אנחנו מאוד נהנים, זה בהחלט כיף. אנחנו מציגים כדורגל טוב. לא רוצים שהעונה הזו תיגמר, אבל יש מטרות לעונה הבאה ונישאר רעבים".

בצוות המקצועי ממשיכים לעסוק בבניית הסגל לקראת העונה הבאה. בימים הקרובים צפויים ראשי המועדון להאיץ את המגעים עם קשר בית"ר ירושלים אבי ריקן, שעל מועמדותו פורסם לראשונה בוואלה! ספורט. גם המגן-בלם רמי גרשון קרוב מאוד להצטרף. גם בעמדת השוער כבר החלו בקבוצה לחפש אופציות חלופיות לאניימה, בשל חוסר הוודאות לגביו לקראת העונה הקרובה.

רוברטו קולאוטי ערן זהבי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אנחנו עם הרגליים על הקרקע אחרי אליפות". ערן זהבי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully