וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאו פפאלוקאס הודיע רשמית על פרישה מכדורסל

הרכז היווני הנפלא, שעבר במכבי ת"א וזכה בשתי אליפויות אירופה עם צסק"א, ייפרד בסיום העונה הקרובה: "רגע אמוציונלי"

זה היה צפוי וכעת זה הפך לרשמי. תיאו פפאלוקאס, אחד מגדולי הכדורסלנים בתולדות אירופה, הודיע כי הוא פורש מכדורסל בסיום העונה הנוכחית. היווני בן ה-35, ששיחק בעונה שעברה במכבי תל אביב ובסוף השבוע סיים עם צסק"א מוסקבה במקום השלישי בפיינל פור היורוליג, יתלה את הנעליים לאחר קריירה עשירה.

פפאלוקאס החל את דרכו המקצוענית עוד ב-1995, במדי אמבלוקיפי ומשם עבר לדאפני אתונה. הפריצה הראשונה הגיעה בפאניוניוס, בה שיחק בין 1999 ל-2001 ומשם עבר לאולימפיאקוס. ב-2002 עזב לראשונה את יוון ומצא את מקומו בצסק"א, שם הפך לאחד השחקנים הגדולים ביבשת. הוא הוביל את הרוסים לשתי זכיות ביורוליג, ב-2006 ו-2008, כאשר בפעם הראשונה הוא גם מוכתר כ-MVP של הפיינל פור ובשתי הפעמים הוא גובר על מכבי תל אביב בגמר. ב-2007 זכה בתואר ה-MVP של היורוליג ובנוסף, גרף עם צסק"א שש אליפויות רצופות ושלושה גביעים.

תיאו פפאלוקאס צסק"א מוסקבה. Mikhail Serbin, GettyImages
אחד הגדולים. פפאלוקאס/GettyImages, Mikhail Serbin

לאחר שעזב את רוסיה, חזר הביתה לאולימפיאקוס והוסיף למאזנו שתי אליפויות, שהצטרפו לזו בה זכה עם הקבוצה מפיראוס לפני המעבר לרוסיה. בעונה שעברה הוא נחת במכבי תל אביב ברעש גדול, אבל החיבור עם דיוויד בלאט לא צלח ולצד הפריצה של יוגב אוחיון, פפאלוקאס מיעט לשחק. הוא הספיק לגרוף אליפות נוספת עם הצהובים, אך עזב. בסופו של דבר, חזר פעם נוספת לצסק"א, הצטרף אליה בדצמבר ועזר להגיע לפיינל פור. עם נבחרת יוון הוא זכה באליפות אירופה ב-2005 ובכסף באליפות העולם 2006.

"זה רגע מאוד אמוציונלי עבורי", הוא אמר בהודעת הפרישה, מיד לאחר הניצחון על ברצלונה בקרב על המקום השלישי בפיינל פור, "אני מנסה לשלוט בעצמי וזה לא פשוט. המשפחה לצידי ואני שמח שסיימתי את הקריירה עם ניצחון. אני די מוכן לפרישה, אצטרך קצת זמן לנוח ולנקות את הראש והגוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully