וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רן בן שמעון מתקרב להפועל תל אביב

במועדון מעריכים כי המאמן לא יגיע לאפואל ניקוסיה ויצורף אליהם. במידה והקבוצה לא תסלק תסגור את הגרעון, הבקרה לא תאפשר לאדומים לבנות תקציב לעונה הבאה. בהפועל מכינים כתב תביעה נגד אלי טביב. ההכנות לעונה הבאה מוקפאות

למרות שבראש שחקני עומד רק הדרבי הגדול מחר מול מכבי, נראה כי בהפועל תל אביב העבירו הילוך לקראת העונה הבאה בכל המישורים. לא מעט בעיות עומדות בפני הנהלת הפועל וזו מנסה לפתור אחת אחת. נתחיל בסוגיית המאמן. על פי מקורות בקפריסין נראה כרגע כי רן בן שמעון מתרחק משמעותית מאפואל ניקוסיה מכיוון שקבוצתו א.א.ק לרנקה דורשת פיצוי של חצי מיליון עבורו, ולכן קטנו הסיכויים משמעותית שיחתום שם, אולם אין הדברים הללו קובעים באופן נחרץ כי הוא יחתום בהפועל.

רן בן שמעון מאמן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
מתרחק מניקוסיה, מתקרב להפועל. רן בן שמעון/אדריאן הרבשטיין

על פי אותם מקורות בין בן שמעון לנשיא לרנקה יש הסכם ג'נטלמני שאם ירצה לעזוב את לרנקה לישראל לא יעמדו בדרכו ולא ידרשו פיצוי על מעבר שכזה. בעוד מספר ימים ייערכו בלרנקה בחירות לנשיא חדש למועדון ולא מן הנמנע כי נשיא חדש ידרוש עבור בן שמעון פיצוי גבוה. המשמעות היא שהפועל תצטרך להמתין עוד מספר ימים לפחות עד שתשיג הסכם עם לרנקה על שירותיו של בן שמעון. הערב יקבע האם לרנקה תזכה בכרטיס לאירופה ולאחר מכן התמונה בסוגיית מעמדו של בן שמעון תתברר, למרות שכרגע הסיכויים נראים גבוהים יותר שהוא זה שיצעיד את האדומים בעונה הבאה.

מלבד בן שמעון אין מועמדים משמעותיים אחרים, אולם גורמים בקבוצה מנסים לדחוף את אלי כהן וייתכן דאם לא יושג הסכם עם בן שמעון, כהן יהפוך להיות המועמד המוביל לאימון הפועל.

אלי כהן מאמן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
נמצא בתמונת הסיכויים להפועל רק אם בן שמעון לא יגיע. אלי כהן/קובי אליהו

כאמור לא רק בעיות בהחתמת מאמן מטרידות את האדומים, שכן הסכם המכירה לאלי טביב עושה הרבה כאבי ראש להנהלה האדומה. למרות שנראה כי הפועל נמצאת בגרעון תקציבי גדול, על פי נתוני הבקרה התקציבית לאדומים ישנו חוב של שלושה מיליון שקלים בלבד, כסף שכרגע הבעלים חיים רמון ייאלץ לשלם מכספו ואם חוב זה לא יסולק, טוענים בבקרה שלא יאפשרו להפועל לבנות תקציב לעונה הבאה. בהפועל לא מודאגים מהעניין זה ומצאו בדיוק את אותם חוסרים לתקציב שהוגשו בכתב תביעה נגד טביב על סך 3.64 מיליון שקל.

לפני מספר חודשים שכרה הפועל חברת חקירות פרטית שתחקור את אי הסדרים הכספיים שהיו במועדון בעונה שעברה. כתוצאה מכך, גורמים בהנהלת הפועל טוענים כי יומיים לפני שטביב העביר את הקבוצה לידי חיים רמון, הבעלים לשעבר משך שלושה וחצי מיליון מקופת הקבוצה. חצי מיליון מתוך שלושה וחצי המיליון שחסרים בקופת המועדון הועברו למנכ"ל הפועל לשעבר, גבי קצרה על תיווך במכירת הפועל.

בנוסף, טביב האריך את חוזה הבלעדיות של קופת הכרטיסים "לאן" ואלה בתמורה שלמו כספים המוערכים בשני מיליון שקלים לטובת הפועל, אותם לטענת הפועל טביב משך. את יתר הכסף שמשך הבעלים לשעבר היה מהסכמים עם ספקים שעבדו עם הקבוצה ומועדי עובדים איתם הגיע לסיכום על מכירת מנויים. על פי כתב התביעה, הפועל דורשת מטביב לפצות אותה ב-2.75 מיליון שקל במסגרת פרשת "לאן".

האדומים גם דורשים מטביב לפצות אותם ב-790 אלף שקל בגין "פרשת ועד עובדי דיסקונט". הטענה היא שבתקופת ניהולו של טביב נחתם הסכם עם ועד עובדי בנק דיסקונט על רכישת כרטיסים למשחקי הקבוצה בסכום של מיליון שקלים, אותם משך טביב שלא כדין ובניגוד להסכם. 100 אלף שקל נוספים נתבעים במסגרת "פרשת BTC". בכתב התביעה הוסבר ש"טביב היה חייב לחברת הנסיעות עמה מתקשרת הפועל תל אביב סכום של 100,000 שקל בשנה שעברה. במקום לשלם את חובו הוא נתן לחברה מנויים בסכום הזה לעונה הנוכחית. כך ששוב פעל בניגוד לדין ולהסכם שחתם עם רמון".

אלי טביב. קובי אליהו
בהפועל מכינים נגדו כתב תביעה. אלי טביב/קובי אליהו

מנציגיו של אלי טביב נמסר בתגובה: "תמוה מאוד התיזמון של התביעה המדוברת ותביעות אחרות שצצות כפטריות לאחר הגשם מכיוונה של הפועל תל אביב כנגד אלי טביב וכל זאת שבועיים לפני מועד התשלום על סך 8.4 מיליון ש"ח אותו הם אמורים להעביר לטביב. לא נתפלא אם אנשי הפועל תל אביב יאשימו את טביב גם בגירעון של מדינת ישראל. אלי טביב לא מודאג, בניגוד לתביעות ההזויות, במידה ולא ישלמו לו את המגיע לו על פי ההסכם בין הצדדים, לתביעה שהוא יגיש יש אמסכתאות חזקות בבית משפט".

תביעה זו איננה קשורה להסכם בין טביב לרמון שנחתם בקיץ. על פי אותו הסכם אמור רמון להעביר לטביב כ-8.4 מיליון שקל על המניות של הקבוצה בכדי להשלים את רכישתה עד יוני הקרוב. אם ולא יעשה כך יתבע טביב את כספו בבית המשפט. כפי שצוין בוואלה! ספורט אין באפשרותו של טביב לחזור מהסכם, והיה ולא יקבל את כספו יוכל לדרוש אותו רק בבית המשפט ואיננו יכול לשוב להיות הבעלים של הפועל. לצד אותו חוב בהפועל טוענים כי שישה מיליון שקל כבר גויסו עבור הרכישה מטביב, וכל הכספים שהובטחו יעברו במועד אם טביב יעמוד בחלקו בהסכם ויישלם את חובות העבר עליהם התחייב.

בהפועל מעריכים שחובות העבר יסתכמו בקצת יותר מעשרה מיליון שקלים למרות שבפועל מדובר בתביעות של כמעט 20 מיליון שקלים. הערכה זו היא משפטית שכן בהפועל יוצאים מנקודת הנחה שרוב התביעות יסתיימו בפשרה. בכל מקרה, עד שטביב לא ישלים צעד זה, הכספים שרמון אמור להעביר אליו לא ישולמו. עוד חשוב לציין שאין שום אפשרות לקצץ את החוב של רמון לטביב באותם חובות עבר שכן הסכם הוא אישי ביניהם וחובות העבר הם של המועדון בלבד. לכן אם רמון או טביב יגיעו להסכם קיזוזים, זו תהיה עבירה חמורה על תקנון התאחדות לכדורגל שאוסר על הוצאת כספים מקופות הקבוצות ללא אישור הבקרה התקציבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא יוכל למשוך כסף מהסכמי הפרשה. חיים רמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלבד הבעיות המשפטיות, בהפועל עדיין לא עוסקים בפועל בבניית הסגל לעונה הבאה וממתינים להחתמת מאמן לקבוצה. בקבוצה מעריכים כי תקציב הקבוצה יעמוד על כ-35 מיליון שקלים בעונה הבאה, אך עדיין לא נעשו פניות לשחקנים. למעשה בקבוצה נפגשים עם סוכנים על מנת לבדוק אופציות של שחקנים זרים לעונה הבאה, אך לא יחתימו אף שחקן עד אשר יוחתם מאמן. גם בנושא צמד השחקנים הותיקים יגאל אנטבי ו-וואליד באדיר ממתינים למאמן. אנטבי מעוניין להמשיך בקבוצה בעונה הבאה ובאדיר עדיין משהה את החלטתו אם לפרוש בסוף העונה או להמשיך אף הוא עונה נוספת.

בהפועל ממשיכים להתכונן לדרבי הגדול מחר. האדומים יודעים כי מכבי היא הפייבוריטית, אך יעשו הכל בכדי לנסות ולרצות את האוהדים ולנצח את המשחק מחר לאחר שספגו שתי השפלות ממכבי בשני משחקי הדרבי האחרונים. פרדי דוד לא צפוי לערוך שינויים בהרכב שפתח מול בני יהודה, אך עדיין קיימת התלבטות בין חנן ממן לרועי גורדנה. עוד אפשרות היא שסאבו פאביצ'ביץ' יפתח לצדו של וואליד באדיר, אך כרגע נראה שדויד רוצ'לה יפתח במרכז ההגנה. הפועל תערוך הערב את האימון המסכם שלה ולאחריו תתברר תמונת ההרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully