וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסל: "ברצלונה ממשיכה להיות הקבוצה הטובה בעולם"

נשיא בארסה בעננים אחרי הזכייה: "טיטו ואבידל חתומים על התואר". מוריניו בירך את האלופה ושוב התעמת עם התקשורת

שבועות ארוכים אחרי שברצלונה פתחה פער מכריע על ריאל מדריד, נקבע אמש (שבת) רשמית שכתר האליפות בספרד יחזור העונה לבלאוגרנה, אחרי שהבלאנקוס איכזבו עם 1:1 בחוץ מול אספניול. הנקודה שחילצה יריבתם העירונית של הקטלאנים קבעה פער של שבע נקודות בצמרת הטבלה, כשלריאל יש עוד שני משחקים בלבד עד לסיום העונה, כך שברצלונה הוכתרה עוד לפני משחקה מול אתלטיקו מדריד בויסנטה קלדרון (20:00, 5+).

שחקני ברצלונה חוגגים עם פדרו. GettyImages
סוף סוף סיבה לחגוג. שחקני ברצלונה/GettyImages

אחרי האכזבות בליגת האלופות ובגביע הספרדי, בברצלונה התנחמו בזכייה בתואר אליפות רביעי בחמש השנים האחרונות, בעונת הבכורה של טיטו וילאנובה שהייתה רצופת עליות ומורדות. אלפי אוהדי בארסה מיהרו לצאת ולחגוג ברחובות העיר, והנשיא סנדרו רוסל התראיין לערוץ הטלויזיה של המועדון והצהיר: "אנחנו ממשיכים להיות הקבוצה הכי טובה בעולם, אבל אנחנו חייבים לשמור על ביקורת עצמית ולהשתפר במה שצריך. האליפות הזו מיוחדת מאוד, והיא פרס ראוי על העבודה שהשקענו ועל המצוינות של חבורת האנשים הנהדרת הזו".

"מבחינתי שני השמות שחתומים על התואר הזה הם טיטו ואבידל", המשיך רוסל. "זו הייתה אחת השנים המיוחדות בתולדות המועדון בגלל כל המכשולים שעמדו בפנינו, ואחרי שאיבדנו מאמן כמו פפ גווארדיולה. אבל לטיטו היה כיוון ברור מאוד והוא זכה לכבוד של כולם במהירות. אחרי שהודחנו מול באיירן הרבה אנשים רצו לשרוף לנו את האיצטדיון, את הקבוצה, את ההנהלה... אני מניח שעכשיו הם כבר לא יהיו כל כך להוטים לעשות את זה".

סנדרו רוסל נשיא ברצלונה. רויטרס
"זו הייתה אחת השנים המיוחדות בתולדות המועדון". סנדרו רוסל/רויטרס

ברשימת השיאים הנוכחית של ברצלונה מככב צ'אבי, שקטף את תואר האליפות השביעי במספר שלו (1999, 2005, 2006, 2009, 2010, 2011 ו-2013) ושבר את שיאו של אלילו פפ גוואדיולה, שזכה בשש אליפויות כשחקן ברצלונה, ומאוחר יותר הוסיף עוד שלוש כמאמן. לעומתו, עבור ססק פברגאס מדובר באליפות ראשונה, אחריה צייץ הקשר: "זה יום נהדר, וזו התוצאה של עונה מבריקה! אני מאוד שמח לזכות בתואר הזה, הראשון שלי!".

בין המצייצים המאושרים של הבלאוגרנה היה גם לאונל מסי שכתב: "אחרי עונה נהדרת אני שמח לחגוג את התואר הזה! ברכות לחבריי לקבוצה... חיבוק". אנדרס אינייסטה כתב: "זו המתנה הכי טובה ליום הולדתי ה-29. זה הפרס על ההשקעה לאורך העונה, ואמוססססס". ג'רארד פיקה הסתפק במשפט קצר: "בוווווווום! אלופה הליגה!".

צ'אבי שחקן ברצלונה. Victor Fraile, GettyImages
השאיר את גווארדיולה מאחור. צ'אבי/GettyImages, Victor Fraile

במדריד כבר עיכלו מזמן את אובדן התואר אותו חגגו אשתקד, וז'וזה מוריניו לא היסס לפרגן לאלופה הנכנסת: "אני רוצה לברך את ברצלונה, את צוות המאמנים שלה, השחקנים והאוהדים שלה. אני חושב שזה הדבר ההגיוני לעשות, אחרי שבשנה שעברה אנחנו זכינו ודיברנו על הגדולה של התואר, וכעת אסור להמעיט בחשיבות של ההישג שלהם".

לגבי הסערה התורנית בה הוא מעורב - העימות המתוקשר עם פפה שנותר אתמול מחוץ לסגל - אמר מוריניו לעיתונאים בסיום: "אתם תמיד שואלים על שחקן מסוים וזה לא רלוונטי. יש אלופה חדשה ללה ליגה ואתם שואלים אותי על שחקן. אני המאמן, ואני לא צריך להצדיק את עצמי. מהיום הראשון עד האחרון שלי במועדון אני תמיד אחליט מי משחק. יש לי את האופציה לחלוק את הסיבות להחלטות שלי לפעמים, ולפעמים אני לא לא עושה את זה".

על הפציעה של רפאל וראן שנטש את המשחק אתמול ועשוי להחמיץ את גמר הגביע מול אתלטיקו ביום שישי אמר מוריניו: "אתם תראו ביום המשחק מי פותח בהגנה. זו תהיה ההחלטה שלי והאחריות שלי. בצוות הרפואי מעריכים שוראן לא יהיה כשיר, אבל בואו לא נעשה דרמה גדולה מהסיפור הזה, כי יש לנו פתרונות".

מאמן ריאל מדריד, ז'וזה מוריניו. רויטרס
יודע גם לפרגן. ז'וזה מוריניו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully