וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: מכבי והפועל ראשל”צ נפרדו ב-26:26 בפתיחת הגמר

המשחק הראשון בגמר הפלייאוף הסתיים עם דרמה ותוצאה שטובה לאדומים, שרוצים אליפות אחרי ארבע שנים צהובות

ארבע האליפויות האחרונות של ליגת העל בכדוריד הלכו למכבי ראשון לציון. היום (שישי), הקבוצה מהצד השני של העיר, הפועל ראשון לציון, עשתה צעד ראשון בניסיון ההפיכה שלה, כשהשיגה 26:26 בחוץ במשחק הראשון של סדרת הגמר יד.

המחצית הראשונה בבית מכבי הייתה צמודה ובעיקר אגרסיבית מאוד והסתיימה ב-14:14. בערך באמצע המחצית השנייה הגיעה הבריחה של הצהובים, אבל הפועל חזרה בגדול והצליחה להשיג שוויון אחרי שלושה הפסדים בדרבים הקודמים העונה. האדומים ינסו כעת לנצל את הביתיות שלהם ולעלות ליתרון בסדרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
דרמה מצוינת לפתיחת הסדרה. מימון מול מריאן/מערכת וואלה, צילום מסך

המשחק נפתח בצורה קשוחה ועם לא מעט עבירות פיזיות. אחרי שש דקות התוצאה עמדה על 2:2, כשבוטוליה גם מחמיץ זריקה משבעה מטרים. הקצב החל להתגבר ומי שניצלו זאת היו הצהובים, שרצו למתפרצות ופתחו פער ראשון במשחק, 3:5 בדקה התשיעית. הדו קרב נמשך, האדומים לא נכנעו ובאמצע המחצית הראשונה, היתרון של מכבי נשאר שני שערים, 7:8, אחרי שער מלא עורמה של עידן מימון. בשלב זה השערים ננעלו ורק אחרי ארבע דקות מכבי כבשה פעם נוספת ומיד אחריה גם הפועל. יואב נאמן התעורר לפני המחצית והצהובים שוב פתחו פער קטן, אבל שער אדום עם הבאזר קבע 14:14. איזו מחצית מסחררת.

הדרמה נמשכה גם בחזרה מחדרי ההלבשה. מכבי עלתה ליתרון שני שערים, אבל בוטוליה השווה ל-16:16 בשער נהדר וגם נפצע תוך כדי המהלך. המהפך האדום הושלם עם שער של עידן מימון. הנדנדה נמשכה ומריאן כבש במתפרצת, 17:18 לצהובים, תשע דקות במחצית השנייה. מכבי המשיכה בהתעוררות וכבשה שער אחד במתפרצת ועוד אחד של מריאן. המתפרצות המשיכו להיות מקור הכוח העיקרי של המארחים ובדקה ה-17 של המחצית השנייה, אמיר אהרון קבע 19:21 לטובתם ומריאן הוסיף שער נוסף, כדי לקבוע את ההפרש הגדול במשחק. שער גדול של לנגליב העלה את הצהובים ל-21:24, שש דקות לסיום. גמור? ממש לא.

התקפה מסודרת של הפועל הסתיימה בשער קל של צ'ודונובסקי ופתאום זה 24:25 למכבי, שלוש דקות לסיום. ממשיכים: סטראט הדף את מימון, בוטוליה חטף באמצע מתפרצת צהובה ובניסיון השני, מימון השווה. היתרון חזר למכבי, אבל אמיר אהרון איבד את הראש, ביצע עבירה קשה והורחק. בוטוליה ניצל את היתרון המספרי של הפועל והשווה ואז הגיע רגע דרמטי. 37 שניות לסיום לוביסיץ', השוער של הפועל, עצר כדור וניסה להכניע את סטראט ממגרש שלם. השוער מן העבר השני הדף והכדור חזר למכבי. טעות גדולה של לוביסיץ'. אלא שהשוער מיד תיקן את הטעות והדף גם בהתקפה הבאה, עשר שניות לסיום. הכדור האחרון היה של הפועל, גררה נהדף על ידי סטראט ולבוטוליה הייתה זריקה עם הבאזר מתשעה מטרים וזה לא הלך לשום מקום. 26:26 בסיום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
תוצאה לא רעה לאדומים. בוטוליה/מערכת וואלה, צילום מסך

מאמן הפועל, סער פרנקל: "אני מאוכזב, כי היה לי את הכדור האחרון. שיחקנו טוב וחכם, עשינו הרבה ממה שדיברנו עליו מאז שהתחלנו לחשוב על מכבי ראשון. נכון שמכבי הובילה ברוב שלבי המשחק ואתם תקבעו מי פייבוריט. הם טענו שבגלל שאני אומר שהם פייבוריטים אני מנסה להרדים אותם, אבל מכבי עם מספיק שחקנים ותיקים. מבחן התוצאה עד עכשיו הראה שהם פייבוריטים, אבל גם לנו יש קבוצה נפלאה. בויאן בוטוליה חזר למאני טיים וזו החוכמה של קבוצה ושל שחקן, אבל לא רק הוא היה טוב היום. השוער בויאן לוביסיץ' היה מצוין, כולם נראים טוב בשבועיים האחרונים ואני מקווה שזה יימשך עוד שבועיים".

מאמן מכבי, אולג בוטנקו: "היינו צריכים לשחק קצת אחרת, מה שמדאיג אותי שהיו לנו כמה מומנטומים להגדיל את ההפרש ודווקא שם עשינו שטויות שברמה כזאת אסור לנו לעשות, כי כל גול חשוב. המשחק הבא יהיה הרבה יותר חזק ואנחנו צריכים להתכונן אליו. נשב נלמד, כי אין כרגע משהו שאני יכול להסביר נקודתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully